Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 69 EersteEerste ... 816171819202868 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #171
    Regelmatige Bezoeker DEETJE's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Uden
    Berichten
    19

    Standaard Re: Tips ? Rondreis Florida ?

    hallo allemaal is er hier iemand die mij iets meer kan vertellen over de Bikeweek?Wij gaan het eerste weekend maar kan niets vinden over een eventueel programma.Zijn er show's,races e.d???Is het vooral overdag te doen of juist 's avonds?Op de official Bikeweek side werd ik ook niet veel wijzer.
    Groetjes Deetje.

  2. Top | #172
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tips ? Rondreis Florida ?

    Ik kan je er een heleboel over vertellen en er staat al een heleboel op onze reissite (zie onder), maar toch ook al wat op dit forum o.a. hier http://www.floridaforum.nl/showthrea...hlight=daytona en deze http://www.floridaforum.nl/showthrea...=daytona+beach .
    Zoek maar eens op Daytona (Beach)

    De official agenda begint pas eind Januari een beetje te lopen, maar bijv. de HD fabrieksshow begint Dinsdag 6 Maart in het Ocean Center. De races (op de Speedway) zijn op de laatste Zaterdag (10 Mrt) evenals de Rat's Hole Custom Show (Peabody Auditorium) en verder zijn er doorlopend shows (vanaf 1 Maart al) bij de Speedway, op North Beach Street, Main Street, Myrtle Beach en Ormond Beach (Destination Daytona, een mega HD zaak). En niet te vergeten de Orlando Bike Week die "toevallig" in diezelfde periode valt.
    Dragraces zijn hoogstwaarschijnlijk (zeker dus) Za. en Zo. 3 en 4 Mrt. in Gainesville, maar ook de AHDRA agenda is nog niet up to date. (net even gecheckt, agenda staat er op http://www2.ahdra.com/main.html )

    Shows en vendors (verkoopstalletjes) zijn voor overdag en in de avond en nacht kun je terecht in de kroegen en op de welbekende campings (Broken Spoke, Iron Horse, etc. etc.) voor vertier ende vermaek.

    Mocht je nog meer willen weten, vraag gerust.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 12-12-06 om 13:34. Reden: link toegevoegd
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #173
    Regelmatige Bezoeker DEETJE's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Uden
    Berichten
    19

    Standaard Re: Tips ? Rondreis Florida ?

    Bedankt voor je info Ta2 Gerrit.We zitten tijdens de bikeweek(1ste weekend) in een hotel op de international speedway Blvd is het wel mogelijk om daytona met een auto te verlaten om eventueel een bezoekje te brengen aan Gainesville?Hoop dat verder alles een beetje op loop afstand te doen is kunnen we allebei drinken!:-D Is de Orlando bikeweek een beetje te vergelijken met daytona?....Want 's maandags vertrekken wij naar Orlando voor een bezoek aan de parken en een familie bezoek,mijn vriend heeft daar een oom en tante wonen. Zijn er in daytona trouwens nog kroegjes/restaurants die we niet mogen missen????

    alvast bedankt Deetje!!

  4. Top | #174
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tips ? Rondreis Florida ?

    Als je dicht bij de Speedway zit is er nog wel het één en ander op "loopafstand" zoals een paar restaurants (met of zonder bar) en wat winkels (o.a. een Publix). Maar de IS Boulevard is een kilometertje of wat lang (10 of zo), van Daytona tot Daytona Beach, dus het ligt er maar net aan waar je "zit".

    Je kunt met de auto ruim op pad want de wegen rond ISB zijn ruim genoeg en er zijn meer uitvalswegen uit Daytona, allemaal 4, 6 of 8 baans, dus dat gaat wel lukken. En aan het eind (of begin) van de Speedway draai je gelijk de Interstates 4 of 95 op, dus da's mooi makkelijk.

    De Orlando Bike Week speelt zich voornamelijk af rond Orlando Harley Davidson en dan met name de hoofdvestiging (van de 5) die langs de Interstate 4 ligt (aflsg S. John Young Pkwy). Is behoorlijk kleinschaliger dan Daytona, maar wel de moeite waard voor een bezoekje.

    In Daytona (met name Main Street) moet je eigenlijk wel naar de Boot Hill Saloon, maar ook de andere watering holes zijn wel gezellig, veelal met grote (afgesloten i.v.m. leeftijdsgrenzen) terrassen.
    En tussen Main Street en Ocean Center, aan Atlantic Ave., zit een charcoal grill waar je echt even binnen moet. Dat doen wij tenminste iedere keer wel.

    Veel plezier en als je nog wat weten wil.........
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #175
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Strandvakantie met enkele bezienswaardigheden

    Hallo Greet, welkom op het gezelligste forum van Nederland en Belgie....
    Natuurlijk kun je in Florida naar het strand, de stranden waren er veel eerder dan de andere attracties.
    Je hebt heeeeel ruwweg gezegd 4 mogelijkheden:
    Miami Beach (vind ikzelf het minste)
    De oostkust, dus boven Miami Beach
    De westkust zoals Tampa, Sanibel etc
    De Keys met vooral Key West.
    Succes, Eric

  6. Top | #176
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    3

    Standaard Is dit een redelijke prijs ?

    Wil jullie vragen of ondertsaande een beetje een redelijke prijs is, aangezien dit mijn 1e keer naar Orlando wordt ben ik niet zo op de hoogte wwat een beetje redelijke prijzen zijn.

    Kan nu boeken voor 20 maart t/m 28 voor onderstaande prijs.

    Vlucht met United van Amsterdam via Washington naar Orlando voor de totale prijs ( incl. taxes ) van 374 euro.

    Vind dit zelf wel een redelijke prijs. Wil graag weten of de overstaptijd in Washington ( 2 uur ) een beetje te doen is. Ik reis namelijk alleen en weet heg nog steg op amerikaanse vliegvelden.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Groetjes

  7. Top | #177
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Is dit een redelijke prijs ?

    Vind dit toch een heel redelijke prijs hoor.

    Martinair heeft een vlucht voor 476,53 euro is dan wel rechtstreeks. en de datum was van 19-26 omdat 20 vol zat.
    Delta kost het van 20-28 maart 343.22 met overstap in Atlanta.
    Dus je zit best goed met die prijs!

  8. Top | #178
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Is dit een redelijke prijs ?

    Bij Cheaptickets kom ik uit op 294,52 EUR inclusief tax-> vliegen met Delta: heen via Atlanta met een overstaptijd van 2 uur en terug via New York met ook een overstaptijd van 2 uur.

    United komt trouwens uit op: 292,42 EUR inclusief tax, maar daar zijn de tijden vreselijk ongunstig!

    Maar daar komt natuurlijk dan nog wel Security Tax - Customer Service Tax - US Tax. Totaalprijs wordt dan 404,10 euro. Bij vliegtarieven.nl kost dezelfde vlucht, inclusief deze andere extra's 397,85 EUR.
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 10-01-07 om 17:29.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  9. Top | #179
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Is dit een redelijke prijs ?

    De meeste vluchten die kant op zitten met een beetje uitgezoek rond de 400 euro incl. alles.
    Behalve bij Floortje Dessing Travel, daar staat steevast €268,- als vluchtprijs in haar programma, maar niet waar je dat kan boeken :-(.

    Dus als je aan de onderkant van die 400 zit heb je een gunstige prijs.
    2 uur overstaptijd lijkt mij ook redelijk voldoende, dus doen zou ik zeggen :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #180
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    15

    Standaard Tampa-Miami in 8 dagen

    Hallo allemaal,

    In september zijn we (na een rondreis door Californie) nog 8 dagen in Florida. Vliegen aan op Tampa en vertrekken weer uit Miami.
    Is dit goed te doen, ja ik weet dat je gemakkellijk 3 weken daar rond kunt reizen, en wat zijn de aanraders op die route.

    groetjes, Miki :-k



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •