Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 69 EersteEerste ... 567891757 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #61
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    24 Oktober 2005 ben ik hier dus min of meer weg gespoeld, ik denk gezien het afgelopen jaar en de voorspellingen voor dit jaar.

    Estimates For 2006 : (as of 6 December 2005)
    9 Hurricanes (average is 5.9)
    17 Named Storms (average is 9.6)
    85 Named Storm Days (average is 49.1)
    45 Hurricane Days (average is 24.5)
    5 Intense Hurricanes (Category 3-4-5) (average is 2.3)
    13 Intense Hurricane Days (average is 5.0)
    Hurricane Destruction Potential (HDP) of 100 (average is 71)
    Net Tropical Cyclone Activity (NTC)(100%) 195

    Dat het dus helemaal niet verstandig is om hier op vakantie te gaan als dat echt niet nodig is.
    Veiligheid ben ik niet bang voor, als tourist moet je toch verplicht vertrekken 3 a 4 dagen voor dat een orkaan aan zal komen, een domper op je vakantie, dat denk ik wel.

  2. Top | #62
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Het is niet alleen voor Florida, het geld voor de volgende gebieden:
    Atlantic, Caribbean, Gulf of Mexico, and the Eastern Pacific.

    Op de Keys hoef je niet binnen te blijven als tourist, je moet 4 dagen voor een mogelijke storm dus vertrekken van de eilanden.
    Je wordt geevacueerd.
    Ik weet niet hoe ze dat op het vaste land doen.

    Hier een fototje zo'n 4 uur na de storm, het water is al gezakt, wat je buiten ziet heb je dus binnen ook, de Atlantische oceaan is 1 geworden met Golf van Mexico over een gedeelte van Key West, en je weet niet hoe hoog dat water gaat komen, ik denk dat je het je niet kunt voorstellen en de foto helpt daar ook niet bij, het waren twee golven voor zons opgang.
    Uit eigen ervaring vertel ik iedereen die het mij vraagt, "zoek het niet op als je niet hoeft" er zijn vele mensen die het niet na kunnen vertellen in New Orleans, WHO IS NEXT?


  3. Top | #63
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Maar het plaatsje Orlando is toch niet levens gevaarlijk als je binnen blijft met een hurricane?
    Vorig jaar nergens last van gehad in orlando, Ik ben best bang voor dit natuurverschijnsel vooral omdat je met een jong kind reist!
    In Orlando zit je toch redelijk veilig?
    Ik heb nog nooit schade gezien in de plaats of knappen ze dat in een mum van tijd weer op?
    Heb je voor mij hierop een antwoord Marcelg.? :?
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  4. Top | #64
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Ik ben nu 13x in Orlando geweest, waarvan 12x in het orkaanseizoen. Ik heb welgeteld 1 orkaan meegemaakt (Francis in 2004) en voelde me compleet veilig in WDW. We hebben 36 uur in onze hotelkamer gezeten, maar hebben geen moment zonder electriciteit, water of zelfs tv gezeten.

    Orkanen zijn het gevaarlijkst op het moment dat ze aan land komen. Boven land verliezen ze al heel snel hun grootste kracht. Omdat Orlando redelijk centraal ligt zullen zowel orkanen afkomstig van de Atlantic als die uit de Golf al afgezwakt zijn tot een tropische storm als ze eenmaal in de buurt zijn van Orlando. Dat is nog steeds een flinke windkracht, je moet nog steeds niet buiten komen (m.n. vanwege rondvliegende takken en stukken dak e.d.) en je hebt nog steeds kans op overstromingen, maar niets om voor thuis te blijven.

  5. Top | #65
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Wilma trok ook over land van de west kust naar Miami, ze verwachte dat hij zou afzwakken tot tropische storm, hij kwam in Miami als een cat 2 binnen, de natuur is aan het veranderen.

    Orlando is naar mijn mening ook een stuk veiliger, maar het grote probleem met de stormen is dat mensen de mogelijkheid naar eigen mening en ervaring dus uitsluiten, je kunt zeggen dat je 1 orkaan hebt meegemaakt in Orlando, ik weet niet of je Frances bedoelde, maar dat was dus zeker geen orkaan in Orlando.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Frances

    Frances was voor FL een cat 2, heeft maar 11 directe levens ofzo gekost.

    Stel je nu voor dat je dus ergens zit en je krijgt een orkaan cat 3 of hoger over je heen, omdat je daar al 20 jaar niets hebt gehad.
    New Orleans BV.

    Maar dit is het hele probleem waar zo hard aan gewerkt wordt hier, het niet luisteren ook niet door de lokale bevolking en zelfs niet door de regering als de geleerden hun uitspraken doen.

  6. Top | #66
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Maar voor Orlando is de kans toch kleiner?
    Ik bedoel dat hij zo krachtig daar over heen raast Marcelg?
    Ik heb mij er vorig jaar niet druk om gemaakt tot dat die orkaan over New orleans raasde.
    Ik ben ook echt niet van plan om mijn reis af te zeggen , Er kan ook hier in nederland iets verschrikkelijks voor doen toch?
    Er zijn hier vroeger ook gigantische overstromingen geweest ergens in de jaren 70 dacht ik?
    Groetjes Marisca. :?
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  7. Top | #67
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    In het binnenland is de kans kleiner, maar zeker wel aanwezig.
    Maar....als je gewoon bij een orkaan de aanwijzingen opvolgt ben je volkomen veilig, dit in tegenstellin tot een aardbeving of zo.
    Het grote probleem is dat de lokale bevolking de middelen niet heeft om zich in veiligheid te stellen als er iets gebeurd.
    Ze wonen vaak ik trailercamps, of hebben geen betrouwbare auto.
    Ik heb zelf ten tijde van Andrew in Key West gezeten, en ben een paar dagen daarna door Florida City naar Miami gereden, dus ik weet wat voor schade een orkaan kan aanrichten.
    Maar nogmaals, als je gewoon doet wat wordt gezegd, ben je veiliger dan in ons land bij een heftige westerstorm !!
    Eric

  8. Top | #68
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Berichten
    5

    Standaard Tampa/Sarasota? en Cocoa Beach/St. Augustine?

    Hallo weer,

    ik ben een route uit aan het stippelen maar twijfel tussen een aantal plaatsen. Ik vroeg mij af wat leuker is voor een jong trendy koppel die wel van wat cultuur en natuur houden maar net zo goed van shoppen etc. Ik twijfel wat leuker is Tampa en sarasota en Cocoa Beach en St. Augustine. Wat zijn de voor en nadelen van de plaatsjes? ik wil in ieder geval liever niet in een bejaardenoord terecht komen. Wat zijn de absolute must-sees in florida (buiten disneyland want daar wilen we sowieso al heen). Medieval times schijnt ook erg grappig te zijn.

    Groetjes,

    Mandy

  9. Top | #69
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    Als ik moest kiezen tussen Sarasota en Tampa wordt het Tampa - is m.i. meer te doen/zien.
    Cocoa ben ik nog niet geweest maar St.Augustine is zeker de moeite waard.
    Naples of Sanibel kan ik aanraden als mooie kustplaatsen.
    Maar er is zoveel moois en leuks in Florida... :roll:

  10. Top | #70

    Standaard

    St.Augustine is een leuk plaatsje om heen te gaan.Je kan er een rondrit maken en die komt langs alle bezienswaardigheden en je kan er elke keer uit.Verder is er een fort waarje in kan en een leuk winkelstraatje met allemaal aparte winkeltjes.Ook is er een museum van Ripleys en je kan er s'avonds spooktochten doen.Normaal gesproken heb je aan 1 dag genoeg tenzij je alles wilt zien.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •