Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 29 van de 69 EersteEerste ... 19272829303139 ... LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 290 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #281
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Voorbereidingen

    Bij de FAQ op de website van WDW staat het volgende over koelboxen:
    Q. Are there any personal items I should not bring with me into the Theme Parks?

    A. Items that you may not bring into the Theme Parks include, but are not limited to:
    • Items with wheels, such as wagons, skateboards, scooters, inline skates, shoes with built-in wheels, two-wheeled or three-wheeled conveyances, strollers larger than 36" x 52", suitcases, coolers, or backpacks with or without wheels larger than 24" long x 15" wide x 18" high (coolers required for medication may be stored in a locker or at Guest Relations), and any trailer-like object that is pushed or towed by an ECV wheelchair or stroller
    • Alcoholic beverages
    • Weapons of any kind
    • Folding chairs
    • Glass containers (excluding baby food jars and perfume bottles)
    • Pets (unless they are service animals)
    • In Disney's Animal Kingdom® Theme Park (for the safety of the wildlife), balloons, straws and drink lids are not permitted
    Maar als wij naar een park gaan nemen we de koelbox wel mee in de auto, goed gevuld met ijs. Na een vermoeiende dag hebben we dan bij terugkomst bij de auto nog een heerlijk koel drankje.

    NB: in de Disney-waterparkenmag je in principe ook geen koelbox meenemen, maar het wordt eigenlijk altijd wel toegelaten.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-09-08 om 15:41.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #282
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    75

    Standaard Re: Voorbereidingen

    "We lezen dat je het koffer niet op slot mag doen, omdat amerikaanse autoriteiten koffers mogen controleren zonder dat daar de eigenaar bij is. Is dit verplicht? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?"

    Wij hadden onze koffers afgesloten en toen we aankwamen lag in 1 van onze koffer een briefje waarin stond dat dit koffer gecontroleerd was door de douane. Gewoon weer op slot gedaan door hun. Hoe ze het slot hebben open gekregen weet ik niet. Maar zij hebben natuurlijk hun kennis en techniek in huis. Ze hadden het koffer ook weer op slot gedaan. Meestal sluit in een koffer niet af. Hadden we nu dus wel gedaan. Het betrof trouwens een Carlton koffer. Misschien hadden we geluk dat ze het niet opengebroken hebben.
    Fatma

  3. Top | #283
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Voorbereidingen

    @ 6foot6: bij veel motels is ijs toch echt gratis service, ik vraag het altijd bij de receptie. Soms moet je muntjes kopen bij de receptie die dan een paar dollar kosten of kun je direct geld in de machine stoppen. Dus gewoon vragen.

    Wij doen het ijs ook in een dubbele zak, één onderin en één bovenop en alles blijft prima gekoeld. Inderdaad niet een te kleine box kopen maar dat gaat prima hoor. Lijkt me in ieder geval handiger dan zo'n ding vanuit Nederland meeslepen....

  4. Top | #284
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Voorbereidingen

    Inderdaad is dat ijs veelal gratis, maar (hoewel dat heel vaak gebeurt) niet bedoelt om de koelbox mee te vullen. Het is voor de ijsemmer op je kamer, en dat wordt ook meer en meer aangegeven (wat 6ft6 al aangaf) d.m.v. instructies op de ijsmachines.
    En als dat dan toch (te veel) gebeurt, moet je er voor gaan betalen. Oorzaak > gevolg.

    Wij gaan altijd voor de hardschuimen koelboxen bij Walmart. Coleman, Rubbermaid, altijd wel één in de aanbieding voor rond de $10,-. En dan vullen met de zakken ijs die je overal voor 1 à 2 dollar (of meer, ligt aan aantal lb) kunt kopen. Blijft minimaal 24 uur superkoud.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #285
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    5

    Standaard Re: Voorbereidingen

    Hey iedereen, bedankt voor de reacties!

    Op de vragen die we gesteld hadden, is de koelbox het meest beantwoord, haha, bedankt voor alle tips! We hadden het idee om de koelbox mee te nemen, omdat we (zoals Yvet al benoemd) rondreizen en daardoor veel in de auto zijn. Het lijkt ons onnodig om iedere keer als iemand dorst heeft te stoppen om te drinken! We zijn dankzij jullie van het idee afgestapt om deze mee te nemen op reis, we zullen er een kopen als we daar zijn. Er is ook een Walmart te vinden in Miami, nemen we aan?? Omdat we niet lang op 1 plaats zijn, is het jammer als we een halve dag moeten zoeken... Het idee om je koffer te beveiligen met een tirewrap is een goede tip! We gaan ook maar eens die zoekfunctie gebruiken, zoals een aantal mensen benoemd, we wisten niet dat dit ging!!! Intussen hebben we al een aantal reisverslagen gelezen, super fijn voor de voorpret en handig om ideeen op te doen!
    Dankjewel!

  6. Top | #286
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Voorbereidingen

    Er zijn zo'n 20 Wal*Mart's in Miami en directe omgeving.
    Kijk hier maar eens :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #287
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Voorbereidingen

    Heb je een beetje degelijke koelbox, dan nog een tip voor de terugreis:
    Koop ook een rolletje brede tape, verhuisdozen_, ducktape of zo.
    Je kunt nu je koelbox voor je extra bagage gebruiken.
    Gaat heel wat in. Ik neem nog al eens BBQ sauce e.d. mee en doe de flesjes dan in de koelbox (in plastic) en stop er wasgoed tussen. Dan de box labelen en met tape dichtplakken. Inmiddels barst ik hier van de koelboxen.

    Knaapje

  8. Top | #288

    Standaard Pakketprijzen

    Heb inmiddels de eerste offerte binnen voor onze vakantie

    We gaan met 7 personen vertrek 27 april t/m 16 mei
    waarvan 2 volwassen en 1 kind 9 mei terug gaan

    een villa met 4 slaapkamer in kissimmee voor die periode
    en een Alamo Rent A Car group SV (Luxury Van

    toaal prijs 6686,-

    Graag jullie mening er zijn nog 2 offertes onderweg van andere bedrijven.
    En lees en surf me hier gek ,maar begint me te duizelen

  9. Top | #289
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard Re: Pakketprijzen

    Deze totaalprijs bestaat vooral uit de vliegtickets prijs + tax e.d.
    Het deel villa huur en auto, is relatief klein.
    Dus je zou kunnen kijken als je alles los boekt of je dan voordeliger uitkomt, waarmee je theoretisch de meeste "winst" kan boeken op je vliegticket prijs. Maar de vliegprijzen voor 2009 zijn sowieso overal duur, een stuk duurder als 2008 zelfde periode. De vliegprijzen uit zo'n pakketprijs offerte, komen meestal uit een database, die niet geheel up to date te houden is, dus je zou bij daadwerkelijk boeken hoger uit kunnen komen.
    Wil je een zekere prijs met name van je vliegticket's moet je altijd even bellen voor zekerheid.

    Verder is de offerte gezien het aantal personen, denk ik niet verkeerd.
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  10. Top | #290
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Pakketprijzen; altijd zelf splitsen!

    Wanneer je vandaag de vluchten met Delta zelf zou boeken, kost dat voor 7 personen € 4132. Amsterdam Atlanta Orlando. Overigens zijn er voor deze vluchten nog ruim voldoende stoelen beschikbaar op de genoemde data. Voordeel van zelf boeken is bovendien dat je je stoelnummers kunt reserveren. Ik denk dat je deze ook wel bij AE kunt opgeven als preferentie.

    De Alamo autohuur via usareisen.de komt op basis van het wintertarief tot eind maart op 729 euro. Voor deze periode zitten de prijzen nog niet in het systeem, het kan dus wat hoger uitvallen. Meestal zijn zij wel de beste aanbieder.

    De villa via AE kost € 1392. Lees nog wel even het topic over de villahuur, dan kom je niet voor verrassingen te staan. Met deze variant ben je volgens mij dus al zo'n 430 euro voordeliger uit...\\/

    Ik zou overigens gerust bij AE en andere aanbieders aangeven dat je zelf wat voordeliger zou kunnen boeken. Wie weet zit er nog wat rek in. Alles onder een dak boeken bij een SGR aangesloten organisatie is immers ook wat waard.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •