Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 28 van de 69 EersteEerste ... 18262728293038 ... LaatsteLaatste
Resultaten 271 tot 280 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #271
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: Wie heeft er nog meer tips

    Beste Bart en Ylona,

    Ik heb nog wel "iets" leuks voor jullie vakantie, niet touristisch, maar wat mij betreft wel een aanrader. Als jullie in St Augustine zijn en jullie willen een gezellige avond uit, ga dan eens hier naartoe:

    http://www.tradewindslounge.com/home.html :-({|=:-({|=

    Probeer er wel te zijn als de "huisband" Matanzas optreed. Ik kwam daar een paar jaar geleden "toevallig" met mijn zoon terecht en we hebben een fantastische avond gehad, veel lokale mensen, zien er soms uit of ze zo van een piratenschip afgestapt zijn , maar geloof me, het was heel gezellig en de mensen zijn heel open en gezellig.

    Kortom, ik vind het een aanrader, misschien is het niet geheel wat je met je vraag bedoelde, maar ik wilde het toch even aan je doorgeven.

    Als je wel mocht gaan, heel veel plezier :-P

    Groet,
    Bert

  2. Top | #272
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Wie heeft er nog meer tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bart en ylona Bekijk Berichten
    ...en de rest willen we lekker zelf ontdekken....wie heeft er nog tips of leuke niet bekende trips of bezienswaardigheden
    Ik begrijp niet goed wat je nu zelf wil ontdekken en waarvoor je tips wilt. In de bestaande reisverslagen en diverse topics vind je vast wel "eye-openers" maar dan moet je er zelf wat voor doen..\\/. Maar ook dan moet je weten wat je wilt; zoeken op "iets leuks en onbekends" lukt vast niet.

    Je kunt toch niet verwachten dat forumleden voor ieder nieuw lid weer een opsomming van hun favoriete, niet bekende, leuke trips geven? Het Forum is juist opgedeel in verschillende onderwerpen zodat nieuwe Forumleden het ook als naslagwerk kunnen gebruiken.

    Je geeft aan dat je al veel tips kon gebruiken. Mooi, want dan kan je toch ook wat peciezer aangeven wat je nog mist? Help ook mee het Forum leesbaar te houden. "Even voorstellen" in het daarvoor bestemde topic, vragen over een bepaald onderwerp idem.Bert Vlug heeft een hele leuke tip, maar je vindt hem nooit meer terug als je iets over St Augustine zoekt....zonde!

    Mijn tip: maak eerst gebruik van de bestaande informatie en stel dan je gerichte vragen.



  3. Top | #273
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    75

    Standaard Re: Vragenlijstje

    Vraag1
    Volgens velen moet je paspoort na terugkeer uit de US nog minimaal 6 maanden geldig zijn. Ik zorg ervoor dat dit bij mij altijd zo is. Echter, er zijn ook mensen die beweren dat er nog nooit iemand op gelet heeft en dat dit dus niet hoeft. Zorg maar dat je paspoort nog 6 maanden geldig is voor de veiligheid ;-)

    Vraag2
    Indien je geboekt heb bij een reisbureau dan deze vraag ook daar neerleggen en laten oplossen. Zelf heb ik (boek vaak direct bij maatschappij) bij een maatschappij nog altijd zelf stoelen kunnen regelen. (soms betaal je hiervoor en heel soms is het zelfs niet mogelijk bij een bepaalde maatschppij)

  4. Top | #274
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vragenlijstje

    Gewoon... Het paspoort moet in ieder geval nog 1 dag geldig bij aankomst in Nederland...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #275
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vragenlijstje

    Dat een paspoort langer dan je verblijf daar geldig moet zijn: FABELTJE!! Check de website van de ambassade als je meer wilt weten, dan is e.e.a. misschien een beetje duidelijk.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #276
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    5

    Standaard Voorbereidingen

    Hallo iedereen,

    Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Amerika. We zijn ons al een tijd aan het verdiepen, maar we zouden graag tips krijgen voor de voorbereidingen. We hebben een aantal vragen:

    - We lezen dat je het koffer niet op slot mag doen, omdat amerikaanse autoriteiten koffers mogen controleren zonder dat daar de eigenaar bij is. Is dit verplicht? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
    - We zijn van plan een koelbox mee te nemen. Deze is oplaadbaar in auto en stopcontact, dus het lijkt ons ideaal. Nu moeten we natuurlijk alleen nog dat ding in Amerika krijgen. Kunnen we dit gewoon meenemen als handbagage?
    - Hebben jullie goede adressen voor eetgelegenheden?
    - Waar moeten we nog meer aan denken voordat we op vakantie gaan? We hebben een internationaal rijbewijs, maar zijn er nog meer zaken waar we op moeten letten?
    - Hoe gaat het met tanken? Is dit gelijk aan Nederland, eerst tanken en dan contant betalen, of gaat dit anders?

    Zo, dit zijn onze vragen tot zover, bedankt voor de reacties!

  7. Top | #277
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard Re: voorbereidingen

    Dit is zoals wij het altijd doen:

    - We lezen dat je het koffer niet op slot mag doen, omdat amerikaanse autoriteiten koffers mogen controleren zonder dat daar de eigenaar bij is. Is dit verplicht? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
    Wij hebben reistassen en sluiten deze met een tirewrap, zijn weleens doorgeknipt voor controle en daarna keurig afgesloten met een nieuwe van de douane en een briefje in de tas.
    - We zijn van plan een koelbox mee te nemen. Deze is oplaadbaar in auto en stopcontact, dus het lijkt ons ideaal. Nu moeten we natuurlijk alleen nog dat ding in Amerika krijgen. Kunnen we dit gewoon meenemen als handbagage?
    Deze kopen wij bij de Wallmart met ijblokjes zakken, ga het jezelf niet moeilijk maken om zo'n ding als handbagage mee te nemen. Het kost immers niet veel ong 7 dollar.
    Lijkt een beetje op aardappelen meenemen als je gaat kamperen in het buitenland hihi:mrgreen: niet lullig bedoelt hoor...
    - Hebben jullie goede adressen voor eetgelegenheden?
    zie topic, waar eten jullie het liefste. Tik het restaurant + Orlando in op Google en je krijgt het adres in Orlando
    - Waar moeten we nog meer aan denken voordat we op vakantie gaan? We hebben een internationaal rijbewijs, maar zijn er nog meer zaken waar we op moeten letten?
    Is helemaal niet nodig! tik maar eens internationaal rijbewijs in op de zoekfunctie bovenin.
    - Hoe gaat het met tanken? Is dit gelijk aan Nederland, eerst tanken en dan contant betalen, of gaat dit anders?
    Wij gebruiken altijd de creditcard. eerst pas erin tanken en dan transaxie afronden. Bij contante betaling moet je soms eerst betalen en krijg je (als er minder is getankt dan waarvoor betaald) het bedrag weer terug.

    Wat wij ook altijd doen is kopieën meenemen van onze paspoorten en rijbewijzen en ziektekosten verzekeraar.
    Ook een medisch paspoort is handig als je medicijnen gebruikt.

    Nou ik hoop dat je hier iets aan hebt!

    doei,
    meisje

  8. Top | #278
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: Voorbereidingen

    Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Amerika. We zijn ons al een tijd aan het verdiepen, maar we zouden graag tips krijgen voor de voorbereidingen. We hebben een aantal vragen:

    - We lezen dat je het koffer niet op slot mag doen, omdat amerikaanse autoriteiten koffers mogen controleren zonder dat daar de eigenaar bij is. Is dit verplicht? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
    Je koffer mag niet op slot. Je zou een kofferband met TSA slot erom kunnen doen, De tweede optie is (welke wij gebruiken) is om op Schiphol koffertassen aan te schaffen, die zijn geheel om je koffer gaan en worden afgesloten met een TSA slot. Voor meer info over TSA sloten en riemen, tik het even in op Google.
    - We zijn van plan een koelbox mee te nemen. Deze is oplaadbaar in auto en stopcontact, dus het lijkt ons ideaal. Nu moeten we natuurlijk alleen nog dat ding in Amerika krijgen. Kunnen we dit gewoon meenemen als handbagage?
    Zoals in bovenstaande berichten, gewoon in de Walmart halen. Waarvoor wil je hem eignlijk mee?
    - Hebben jullie goede adressen voor eetgelegenheden?
    Even een andere tip dan bovenstaande, kom kijken op onze blog, staan genoeg restaurants.
    - Waar moeten we nog meer aan denken voordat we op vakantie gaan? We hebben een internationaal rijbewijs, maar zijn er nog meer zaken waar we op moeten letten?
    Internationaal rijbewijs is daar niet nodig. Neem 1 of meerdere creditcards mee.
    - Hoe gaat het met tanken? Is dit gelijk aan Nederland, eerst tanken en dan contant betalen, of gaat dit anders?
    Er zijn verschillende gebruiken bij de pomp, soms ook eerst betalen

    Als laatste wil ik je de tip geven de nodige reisverhalen en topics door te lezen, daar krijg je heel veel info dan ga je erg verzekerd op reis. Daarnaast raad ik je aan om bij de bibliotheek of boekwinkel te kijken naar een boekje Hoe en Wat Orlando.

    Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

    Grot

    Gwenda

  9. Top | #279
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Voorbereidingen

    - tanken kan gewoon met je pinpas aan de pomp (racetrac, hess, shell e.d.) Kies bij payment method "debit" en even de pinpas door de lezer, pinnen en tanken. Dus niet met je creditcard.......

    - als je in motels overnacht en ook in de meeste hotels is er een ijsmachine waar je vaak gratis ijsblokjes kunt halen. Koelbox halen bij Walmart of Target, de ijsemmer uit je kamer meenemen en blokjes tappen...

  10. Top | #280
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Voorbereidingen

    - als je in motels overnacht en ook in de meeste hotels is er een ijsmachine waar je vaak gratis ijsblokjes kunt halen. Koelbox halen bij Walmart of Target, de ijsemmer uit je kamer meenemen en blokjes tappen...[/quote]

    En die ijsblokjes doe je dan in een dubbele plastic tas van de Walmart want daar heb je er toch genoeg van. Werkt prima en aan het eind van de dag is niet eens alles gesmolten.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •