Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 62 van de 69 EersteEerste ... 12526061626364 ... LaatsteLaatste
Resultaten 611 tot 620 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #611
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    174

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    2 dagen voor universal vind ik zelf ook wat kort , je kan nu al 14 dagen onbeperkt krijgen wat minder kost dan 2 lossen dagen.

  2. Top | #612
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Dat het kaartje voor 14 dagen toegang goedkoper is klopt, maar ook al heb je 14 dagen onbeperkt toegang (muv parkeren a $20 per dag) kan ik in 2 dagen alles in de studios & IoA op het gemak doen.

  3. Top | #613
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Ik vind 2 dagen ook genoeg. Beetje afhankelijk van wanneer je gaat, maar de derde dag zijn wij altijd snel klaar...
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  4. Top | #614
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carthrax Bekijk Berichten
    Bedankt allen voor de tips. Ik zie inderdaad op die website die Mushu doorgaf de 14 dagen voor de prijs van 7. Dit klinkt als een zeer mooie optie om de parken eens goed te kunnen bekijken.
    Wij hebben die tickets ook alleen dan met een verblijf in Port Orleans French Quarters Inclusief quick Dining pass (+ resort free refil mug voor drinken) en 100$ voucher om in het park uit te geven. Wij betalen daarvoor 1000,- meer en slapen dus in een moderate resort bij disney. Mocht je dat iets vinden kun je kijken op de ierse site van Disney, als je het eten eraf haalt per dag en de voucher ben je zo'n 500,- voor 5 nachten op een disney resort kwijt.
    Wij slapen daar dus 5 nachten en zijn met 3 (2 volwassenen en 1 kind van 4).

    Wat wij dus niet hebben is de 20$ per dag parkeren en we huren de auto pas na Disney en doen daar alles met het disney vervoer (Magic express (gratis van MCO naar disney),shuttles en bootjes). Daarom heb ik via Expedia bij Alamo geboekt die op het disney resort zit en je bij een park ophaalt om bij de auto care centre af te zetten. Ik heb dus pas een auto nodig na 5 dagen en niet als ik toch op het park zit.

    Ik denk dat ik daarmee qua kosten niet veel lager uitkom dan buiten het park

    Autohuur doen we dus bij Alamo en kiezen hiervoor al jaren een midsize SUV en komen eigenlijk nooit ruimte tekort. Je moet wel kijken welke dat je meeneemt gezien sommige midsize klein uitvallen. De laatste keer hadden we een Nissan Murano en daarvoor een Kia Sportage en een dodge Journey.
    Laatst gewijzigd door Niels82; 10-01-16 om 15:13.
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  5. Top | #615
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    56

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Wij hebben in ieder geval besloten om de 2 weken om te zetten naar 3 weken en voornamelijk vanuit de villa te "opereren". Aangezien onze kleinste nog wel haar middag slaapje nodig heeft.
    Ik zal ook de auto om gaan zetten van full naar standard. Ik wil eigenlijk wel een lekkere lompe auto (aangezien ik ook niet de kleinste ben ) maar de Full Size was zelfs mij indd een beetje te lomp.
    Wij hebben een offerte opgevraagd bij USA Fun Vacations en die hebben ons zeer goed geholpen dus vanavond maar even alles gaan boeken.
    Bedankt voor de hulp allen

  6. Top | #616
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Veel plezier met het uitzoeken, als je dat goed doet is het een leuk begin van je vakantie.
    En een villa is uiteraard ook heeeel lekker
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  7. Top | #617
    Vaste Bezoeker Zaliyah's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Berichten
    86

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Hoi allemaal!

    Ik lees al een tijdje mee met het forum om aan alle informatie te komen, ik heb al ontzettend veel goede tips gelezen en antwoorden op mijn vragen.
    Toch zijn er een aantal vragen die niet aansloten bij mijn vragen of wat ik gewoonweg nog steeds niet snap haha.
    Dus ik heb besloten om toch maar mijn eigen verhaal ook hier neer te zetten gezien ik nogal zenuwachtig ben voor onze trip en het graag goed voor wil voorbereiden, en ik heb ook nog wel even gezien we 09-09-2016 pas vertrekken.

    We gaan 16 dagen naar Orlando Kissimmee, we vliegen met TUI, we hebben een totaal boeking gedaan bij TUI en toen ben ik pas hier gaan lezen, nu heb ik zo mijn kleine twijfels.

    Onze boeking is voor 2 personen en zijn totaal 3300 euro kwijt, gespecificeerd:

    -Retour comfort ( bewust voor gekozen gezien ik nogal wat steviger ben en bang ben dat het allemaal wat krap wordt, mijn man is een stuk slanker en zo kunnen we de stoelleuning om hoog doen en dan pik ik stiekem wat van zijn ruimte)

    -14 nachten in het Legacy resort Kissimmee ( we willen graag een resort voordat we volgend jaar naar een Villa gaan )

    -We hebben een huurauto erbij genomen voor deze 16 dagen, hier betalen we omgerekend 468 euro voor 'fullsize' autohuur, (mijn man rijdt alleen gezien hij 31 is en ik pas 21 en dat nogal prijzig is)we hebben werkelijk geen idee wat dat betekend of wat voor auto we kunnen verwachten gezien TUI hier steeds naar hun brochure verwijst, maar we daar ook niet veel wijzer van worden. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? En mocht de auto tegenvallen, is het aan te raden om een upgrade te doen terplekke of kan ik dat beter op en een of andere manier hier in NL regelen? We willen namelijk flink shoppen.

    We hadden zelf zoiets dat dit wel een redelijke prijs was de 3300 euro, of hebben jullie zoiets je gooit geld weg en huur in godsnaam een villa?

    Wat we graag in Orlando/kissimmee willen doen:

    Harry potter
    Jurrasic Park
    Back to the future
    Disney World (ik begrijp dat dit een breed begrip is, ik hoor graag jullie advies later bij mijn specificatie)
    Seaworld
    Een waterpark

    We houden totaal niet van achtbanen of iets wat snel gaat, we gaan vooral voor de ervaring, winkeltjes, het gevoel, de paar leuke kleine attracties eventueel.
    Ook met het waterpark, we gaan liever naar een heel mooi waterpark dan eentje met veel glijbanen.

    Maar mijn hoofdzakelijke vraag is vooral, ik breek al een paar dagen mijn hoofd hierover, kan ik hier combo tickets van kopen?
    We willen het wel verspreid doen over de 2 weken gezien mijn man zijn crohn, verschilt per dag hoe hij zich voelt.

    Ik ben ook opzoek naar een mooi strand, maar niet helemaal naar Miami, maar doenbaar vanaf Kissimmee (doenbaar bijvoorbeeld maximaal 2,5 uur heen rijden)
    Hoe we de overige 2 weken invullen lees ik vooral reisverslagen en probeer daarop aan te voelen als het wat voor ons is, geeft een hoop inspiratie.
    Maar dit zijn echt vragen waarmee ik een beetje moeite mee heb om echt uit te komen.
    Ik hoop dat jullie een leuke input hebben!

  8. Top | #618
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    RELAX, je hebt het over je vakantie en dan moet je absoluut niet stressen.

    Prijzen zijn altijd relatief, duur of goedkoop dat ligt altijd aan je eigen voorkeur en je hebt duidelijk gekozen voor een rechtstreekse vlucht, een resort en een full size auto. Je vond de prijs mooi en hebt geboekt, daarna moet je niet meer gaan kijken of het goedkoper kon maar lekker gaan genieten van de voorpret en de plannetjes maken voor de tijd dat je er bent.

    De auto zou voor 2 personen ruim voldoende moeten zijn want je hebt voor naar de luchthaven toe altijd nog de ruimte op je achterbank, verder laat je je koffers en spullen achter in het hotel en sleep je die niet elke dag mee in de auto.

    Als je van wat rustigere attracties houdt zou ik me meer verdiepen in Disney World dan in Universal, Universal heeft toch flink wat heftigere attracties en veel achtbanen.En als je volgens jaar weer wil zou je ook een keuze kunnen maken om wat je wilt gaan doen op te splitsen over deze twee vakanties.

    Voor combi tickets zou je eens kunnen kijken bij www.attraction-tickets-direct.co.uk daar heb je allerlei soorten tickets en ook combinaties van tickets.

    Tja je kunt richting St. Petersburg voor het strand maar ook richting Cocoa Beach, met 1,5 uur is dat wel te rijden. Eventueel kun je kieze nvoor Daytona Beach en een rondleiding over het circuit combineren met een strand bezoek. Het leuke bij Daytona is dat je tegen een geringe vergoeding met de auto het strand op mag en je auto daar kunt parkeren en meteen de zee in kan. Dus geen gesleep met spullen en een ervaring rijker.

    Zonder vragen en antwoorden zou het forum geen bestaansrecht hebben, dus lekker vragen stellen in de daarvoor bedoelde topics en er is zat leesvoer op dit forum en in de vele reisverslagen.

    Succes met het maken van plannen en het voorbereiden van je vakantie.

  9. Top | #619
    Vaste Bezoeker Zaliyah's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Berichten
    86

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Dankjewel Anthon, je hebt ook helemaal gelijk. Ik moet het ook wat meer als voor pret gaan zien haha.
    Maar super tip van je over Daytona beach, ik heb meteen gekeken en dat gaan we zeker doen, dat is echt iets voor ons!
    Ik ben nu aan het kijken bij attraction tickets als er wat voor ons tussen zit.
    Ontzettend bedankt voor je uitgebreiden uitleg!
    Laatst gewijzigd door Njit; 14-01-16 om 23:12. Reden: FQE

  10. Top | #620
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Harry Potter en Jurrasic park zijn in Universal. Back to the future was een attractie in Universal maar die is een paar jaar geleden omgetoverd tot The simpson ride.
    Ik denk dat het wel een beetje veel wordt als je alle 4 Disney parken +2 Universal parken, Seaworld en een waterpark wil doen.
    Of is het echt een pretparken vakantie?
    Voor strand zou je ook naar Clearwater kunnen. Daar kun je ook dolfijnen spotten met little Toot.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •