Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 44 van de 69 EersteEerste ... 34424344454654 ... LaatsteLaatste
Resultaten 431 tot 440 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #431
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Hoi,
    Gezien je zeer diverse vragen heb ik je vraag toegevoegd aan dit onderwerp: Eerste keer Florida.

    Voor tickets voor Walt Disney World zijn twee topics hier op het forum die je kunnen helpen en waar je je vragen kwijt kunt:
    Disney Tickets: Een prijsvergelijking en
    Tickets Walt Disney World: Alles over kopen en gebruiken 2010/2011
    WDW-tickets goedkoper in NL? Ja, nee, soms, soms ook niet. Kwestie van vergelijken en daar zijn we hier wel goed in.

    Voor tickets voor andere parken kijk je het beste eens hier.
    Daar vind je diverse onderwerpen over tickets voor diverse parken.

    Malls en outlets? Je vindt er een heleboel in de omgeving van Orlando. Maar ook in andere delen van Florida. Een overzicht? Uiteraard hebben we dat hier op het forum ook. Meerdere zelfs:
    Malls & Outlets in Florida
    Malls en outlets in Orlando e.o.
    Malls & Outlets in Miami

    Tot zover de makkelijke antwoorden

    Dan: Hippe kleding?!?! Wat versta je daar onder? Merkkleding? Alternatieve kleding? De laatste mode?
    In de VS tref je vaak wat "andere" mode aan dan wij gewend zijn. Net iets anders, net iets ouder, net iets nieuwer. De keus is groot, maar soms is het een kwestie vann goed zoeken en volhouden.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #432

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Eind 2009 ben ik drie weken in Kissimmee geweest en hebben we vandaar uit veel gezien. We zijn in 1 dag ('s nachts vertrokken) zelfs op en neer gereden naar de keys om te zwemmen met de dolfijnen. Oké, het is een stukje rijden maar wel te doen. Dus vanuit Orlando naar Miami en terug is aan te rijden, maar ik ben wel iemand die van autorijden houdt en de rit op zich vind ik altijd al een bezienswaardigheid.
    Veel plezier met je reis plannen in ieder geval!
    Laatst gewijzigd door s-ax-y; 06-05-11 om 10:34. Reden: Spellingsfout
    December 2008 Florida
    April 2010 California, Nevada, Utah, Arizona

    Momenteel in Florida\\/

  3. Top | #433
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2011
    Berichten
    1

    Standaard Tips!!!

    Hallo, ben bezig met plannen te maken om in oktober'11 voor het eerst naar Amerika te gaan! Bedoeling is om in Brussel (waarschijnlijk) op te stijgen, en dan eerst richting Boston, waar we een paar dagen bij goede vrienden gaan logeren.
    Daarna met de wagen naar Orlando Florida voor een klein weekje ginder! Hoop vooral op de avonden kennis te kunnen maken met Orlando, want overdag hebben we al wat om handen. Wel willen we een dagje vrijmaken voor seaworld.
    Na de week Orlando, terug met de wagen naar Boston.
    Aangezien het onze eerste keer de grote oversteek is zou ik jullie allemaal om tips willen vragen.
    - Vlucht. Waar boeken, opstijgen, en welke maatschappij zijn aanraders? Aangezien we in België wonen, denk ik best in Brussel op te stijgen!?
    - Waar best tickets bestellen?
    - Vertrek tijden en tussenstops. Hoe lang minimum tussen twee vluchten?
    - Wat moeten we zeker gezien / gedaan hebben in Orlando? Voor een avondvullend programma wel te verstaan! Wat zijn de aanraders?
    - Seaworld!!! Is de Orka LIVE ook zo geweldig? Het park...?
    Laat maar horen! Ik heb nog een half jaar de tijd ongeveer, maar ben heel benieuwd!

  4. Top | #434
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Inderdaad kijk eens even of je een leuke multicity prijs kan vinden,..
    Wij vinden het ook heerlijk om flinke afstanden door Amerika te rijden en nemen dan bij voorkeur de touristische routes om maar zoveel mogelijk van het land (in ons geval Florida) te zien maar 4500 is niet leuk meer hoor!
    Als je niets kan vinden kan je ook hier even je datum/plaats van vertrek, aantal dagen, datum retour ed neer zetten.

    Orlando in de avond,..diner shows misschien shoppen lekker uit eten, er is genoeg te doen,..
    Tickets (voor de parken) is hier elders op het forum een heel topic over daar kun je de laatste aanbiedingen terug vinden.
    Tickets (om te vliegen) is vooral zoeken zoeken en nog eens zoeken (voor een mooie prijs ) je kan jezelf ook op veel websites inschrijven op de nieuws brief, zo blijf je ook redelijk goed op de hoogte en natuurlijk bij de maatschappijen zelf. Vanaf Brussel heeft American Airlines vaak leuke prijzen zelf ben ik niet echt fan van deze maatschappij maar goed dat is persoonlijk en op basis van 1 ervaring. Ik zou er in ieder geval wel gewoon weer mee vliegen.

    Tussen de vluchten zou ik zeker 2 uur houden maar dan nog kan het flink haasten zijn !
    Onze voorkeur gaat altijd uit naar een vroeg vertrek zodat we einde van de middag in Florida aan komen en een zo laat mogelijk vertek ivm de nachtvlucht. Zo heb je weinig last van het tijdsverschil...

    Seaworld is leuk en Shamu ook maar is zeker niet ons favoriete park, ik denk dat je met het lezen van reis verslagen een goede indruk zal krijgen van de diverse parken,.....
    Laatst gewijzigd door angelique100; 10-05-11 om 18:33.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  5. Top | #435
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Hoi Sonja,
    Welkom op het Florida Forum!

    Disneyland is echt te ver om te rijden vanuit Miami. Disneyland ligt namelijk in Californië, en dat is een paar duizend mijl verderop.

    Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat je naar Walt Disney World (WDW) in Orlando wilt. Dat is wel te doen, reken op mionimaal 4 uur rijden vanuit Miami, zonder stops of ander oponthoud. En dan uiteraard ook weer minstens 4 uur terug.

    WDW bezoeken op één dag betekent dat je heel veel keuzes moet maken en heel weinig van WDW gaat zien. WDW bestaal namelijk uit vier (4!) grote attractieparken, twee schitterende waterparken, een uitgaans- en winkelcentrum (DownTown Disney) en nog veel meer. De meeste Florida-gangers trekken en minstens een dag of 3-4 voor uit om daar van te genieten, maar meestal nemen ze er meer tijd voor.
    Op dezelfde dag ook SeaWorld? Tja, alles kan. Maar ook SeaWorld is iets groter en omvangrijker dan je waarschijnlijk gewend bent. Een hele lange dag heb je wel nodig om daar een groot deel te doen en zien. Als je het in een paar uurtjes wilt doen .... dan doe je meer niet dan wel. En dat voor zo'n $ 80 entree p.p. en $ 10 parkeren. Zou ik een beetje zonde vinden.

    Het lijkt me handig als je je een beetje inleest over wat de verschillende attractieparken in Orlando inhouden. Dar is dit forum bij uitstek geschikt voor. Snuffel maar eens een beetje rond in de verschillende categorieën en onderwerpen, er is ontzettend veel info.

    En ook op de websites van de verschillende parken vind je veel info. Google maar eens een beetje op termen als :walt disney world, :seaworld orlando, :universal studios orlando.
    Voor de afstand en reisduur van Miami naar WDW kun je Google Maps raadplegen: http://goo.gl/maps/kfmv

    O ja, er staan ook een heleboel (links naar) reisverslagen op het forum. Daar kun je ook een goede indruk krijgen van wat er allemaal te doen is in en rond Orlando. En dat is veel .... enorm VEEEEEEL!!

    Veel plezier!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #436
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Vorig jaar was mijn vrouw ook zwanger toen wij in Florida waren, minder ver dan jouw vrouw maar wij hebben in Disney toch een hoop attracties gewoon samen gedaan. Bij Disney staat er enorm goed aangegeven wat wel of niet verantwoord is in het parkplan en ook bij de attracties. Bij twijfel gewoon even vragen aan de castmember die bij elke attractie staan.

    Bij Universal staat overal hetzelfde waarschuwingsbord en daar vonden wij dus weinig duidelijkheid uit voort komen zodat we Universal eigenlijk alleen zijn rondgelopen en bijna attracties hebben gedaan.

    En vooral gezond verstand is belangrijk.


  7. Top | #437
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    6

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Ik ga binnenkort naar Florida, we hebben maar 8 dagen waarvan eerst 3 in miami, dan 2 in Key West en daarna willen we nog de Everglades bezoeken. Ik vind het erg lastig inschatten hoe lang je erop rijdt van Key West naar de Everglades, Triptik geeft aan 3 uur naar Key West vanuit Miami. Van Key West naar Everglades City geeft triptik 4 uur aan. Klopt dit enigszins? Ik lees overal dat het rijden niet opschiet. We twijfelen hierdoor of het niet beter is in Homestead te overnachten en de everglades alleen vanuit daar te bezoeken (die weg van 60km het park in) Kan je je daar een hele dag vermaken met stops op uitkijkpunten boottochtje vanuit Flamingo en misschien een korte wandeling?

  8. Top | #438
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Als het je al lukt om in 3 uur vanuit KW naar Miami te scheuren. dan doe je toch iets niet goed. Getting there is half the fun. De overseas highway is mooi en onderweg valt er ook genoeg te zien. Hetzelfde geldt voor Homestead-Everglades City. Je kan wel proberen op maximumsnelheid over de US 41 te jakkeren, maar waarom ga je dan naar de Everglades? Neem de tijd en zorg dat je wat ziet.

  9. Top | #439
    Regelmatige Bezoeker ess's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    45

    Standaard

    Hallo Allemaal,
    Wij vertrekken 9 maart voor drie weken naar Florida.
    We hebben twee weken een villa gehuurd in Orlando en vliegen vanuit Orlando naar huis.
    We vliegen aan op Miami en hebben een week om in Orlando te komen.
    We willen vooral, Miami bekijken, de keys, en de everglades.
    In 2008 zijn we twee dagen vanuit Orlando die kant op geweest en hebben we Key Largo bekeken en de everglades.
    Ik had een keel ontsteking en Bas had griep, mijn oom en tante waren wel fit, maar niet echt leuk op die manier. Ben ook nog even over mijn nek gegaan op de galzenbodem boot....er stond nog zo geen vissen voeren](*,)
    Maar goed, nu doen we het dunnetjes over ook samen met mijn oom en tante en zijn aan het kijken wat er in die week allemaal te doen is.
    Hebben jullie tips, en dingen die we niet mogen overslaan.
    Wat zijn de leukste keys?
    O ja en die glazen bodem boot hoeft niet meer als je begrijpt wat ik bedoel:mrgreen:
    Groetjes Esther

    O ja, we willen ook graag ergens snorkelen, is Maart niet te koud?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-07-11 om 02:00. Reden: 1+1

  10. Top | #440
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •