Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 33 van de 69 EersteEerste ... 23313233343543 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 330 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #321
    Vaste Bezoeker weimar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    85

    Standaard Re: Informatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M@rjan Bekijk Berichten
    .Kunnen jullie mij een goede reisgids (mag Engels zijn) aanbevelen met algemene informatie over steden, bezienswaardigheden en hotels?
    De beste reisgids is het forum zelf... \\/
    Ik ben begonnen met het aanschaffen van de Capitool reisgids, die zijn altijd goed en bieden door de plaatjes veel voorpret:
    http://www.bol.com/nl/p/boeken/capit...538/index.html

    Verder heb ik gewoon op Amazon.com gezocht en wat boeken besteld (met de dollar veel goedkoper dan ze in NL te kopen en ze hebben ontiegelijk veel):
    Florida regional guide van Lonely Planet (altijd goed): http://www.amazon.com/gp/product/1741046971
    Living beaches, leuk om na te zoeken wat we op het strand zien:
    http://www.amazon.com/gp/product/1561643866
    Hidden keys and everglades (voor de leuke plekjes):
    http://www.amazon.com/gp/product/1569756430

    Maar ik moet zelf ook nog gaan (in april/mei)...

    John

  2. Top | #322
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Informatie gevraagd

    Welkom.

    De beste reisgids is idd dit forum maar ook ik zou voor een Capitol reisgids gaan.

    Het beste seizoen is maar net wat je zelf zoekt.
    Ik vind april/mei erg lekker om te reizen maar ook november/december is een leuke en goede periode.

    Een rechtstreekse vlucht wil je nemen las ik, waarom??????
    Ikzelf ben daar niet dol op want het kost meer en zo heel veel tijd bespaar je niet (is mijn mening).

    Mijn tips:
    Maak een goed reisschema (zet dat schema hier op dit forum en wij kijken met je mee).

    Boek idd je eerste hotel en go with the flow voor de rest, je kunt dan via internet boeken maar gebruik en kijk ook vooral naar de couponboekjes (te krijgen bij os benzinestations en diners) en gebruik die boekjes voor extra korting. Vergeet ook niet aan de balie te vragen naar AAA kortingen.

    Lees veel reisverslagen door van medeforummers, deze staan boordevol tips en leuke dingen om te doen en juist dingen om niet te doen.....

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  3. Top | #323
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    1

    Standaard Winkeltip

    Hallo,

    Ik vlieg 4 februari naar Florida (Clearwater) waar ik 4 dagen verblijf! Daarna met de auto richting Keys.
    Dit is mijn eerste Amerika ervaring dus ik wil graag wat tips van mensen die daar ook zijn geweest.
    Leuke en goedkope winkels in de buurt?
    Fort Mayes: goed en goedkoop hotel aan de kust + andere leuke tips.
    Keys: welk eiland is het mooist en het minst hectisch!
    Hoor graag van jullie!
    Ciao,
    Elsje

  4. Top | #324
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Winkeltip etc

    Hoi Elsje,
    Goedkope winkel in de buurt? Wat voor winkels bedoel je? Walmart is bijv. een erg goedkope winkel, maar da's misschien niet wat je zoekt.
    Bij Fort Myers vind je de Miromar outlets, een groot aantal outlet-winkels bij elkaar.

    Voor ervaringen met hotels in Ft. Myers e.o. kun je het beste even kijken bij de hotelervaringen hier op het forum. Daar staan al een behoorlijk aantal ervaringen in, misschien ook wel iets waarmee jij vooruit kunt. Als je al een hotel op het oog hebt en het staat er nog niet bij, maak daar dan een nieuw topic aan met je vragen over dat hotel.

    Over wat de mooiste Key is, daar zijn de meningen ovr verdeeld. Het ligt er maar net aan wat jij "mooi" vindt, wat jij leuk vindt, waar jij naar op zoek bent. In dit deel van het forum kun je van alles en nog wat vinden over de Keys.

    Veel plezier!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #325
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    82

    Standaard Re: Informatie gevraagd

    Ik ben zelf niet zo van de boeken, ga gewoon lekker hangend op de bank rondsurfen op internet om allerlei leuke dingen over Florida te vinden.
    Ik ben nu zelf een keer in mei, begin september en eind september geweest. De keren in september op zich heel mooi weer gehad maar met flinke buien en 1 tornado. Mijn voorkeur gaat dan toch eerder uit naar mei. Na de springbreak van de amerikaanse studenten.
    Ik geef echter de voorkeur aan rechtstreeks vliegen. Ik heb een hekel aan vliegen want ik vind het vreselijk saai, maar kan helaas niet slapen in een vliegtuig. Dus ik wil er zo snel mogelijk zijn met zo min mogelijk gedoe. Dus recgtstreeks, ook al kost me dat meer, dat maakt me niet uit.

    Veel plezier met alle vakantie voorpret!
    Florida rules

  6. Top | #326
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    11

    Standaard floridaleek, hulp gevraagd!

    Zoals gezegd bij het voorsteltopic hier mijn vragen:

    wij (vriendin en ik) willen graag in September naar Florida. We zijn allebei van mening dat je gewoon een keer in je leven in Amerika moet zijn geweest en Florida sprak ons (samen met NY waar we waarschijnlijk volgend jaar heen gaan) het meeste aan.

    We zijn van plan er een echte doe vakantie van te maken, en hebben ons oog laten vallen op een Fly and drive reis...met name deze reis:

    http://www.kras.nl/vakantie/verenigd...orida-v.a.-ams-

    We willen iig naar verschillende parken : disney, seaworld, everglades, zwemmen met dolfijnen, winkelen, dagje strand, uitgaan, key west en wat culturele uitstapjes zijn ook niet mis.

    bij de bovenstaande reis zit de auto en de hotel en de vliegreis bij maar nog niet het eten en het entreegeld van de verschillende excursies..hoe doen we dat het slimst?..hier In NL, of daar ter plekke?..of is het misschien handiger, en goedkoper om gewoon een halfpension hotel in florida (+vliegreis) te boeken(op jiba ofzo) en vanuit het hotel de excursies te boeken zodat je elke dag met een bus word opgehaald en weer teruggebracht word?..
    heeft iemand met bovenstaande reizen ervaring?...want wat me een beetje tegenstaat van fly drive is datje zelf de weg moet vinden..krijg je een kaart mee ofzo? of een navigatie?.. en hoe zijn de wegen? en de verkeersregels?..

    er is zoveel informatie te vinden, en omdat we allebei florida leken zijn, hopen we dat jullie ons wat wijzer kunnen maken.

    met vriendelijke groeten

    meltje
    mvg

  7. Top | #327
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    89

    Standaard Re: floridaleek, hulp gevraagd!

    Meltje,

    Toen wij de eerste keer naar Florida gingen, gingen we ook georganiseerd.
    Met een busrondreis. Ik moet zeggen dat was ons heel goed bevallen. Je komt overal en ziet alles wat je moet zien. Tuurlijk is er nog veel en veel meer te zien dan alleen wat je op de rondreis krijgt te zien. Maar op de rondreis zijn het in iedergeval de hoogte punten.
    De keren daarna, dan weet je hoe het reilt en zeilt in Florida, zijn we zelf op onderzoek gegaan. En dat was en is (nog steeds) ons ook heel erg goed bevallen. Er zijn meer organisatie's die rondreizen hebben. Je moet even alles gaan vergelijken. Heel veel succes. En als je nog meer wilt weten dan mag je het gerust aan me vragen.

    Groetjes,
    Astrid

  8. Top | #328
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    vorig jaar ook voor het eerst in florida geweest ook voor het eerst in de USA ha ha maar erg goed bevallen was een georganiseerde busreis veel gezien ook veel asfalt want de afstanden zijn ontzettend groot.

    vind zelf dat je hier ontzettend veel informatie kan vinden en wil volgend jaar weer gaan maar dan zelf rijden en lekker naar orlando.

    heb er echt zin in

  9. Top | #329
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    89

    Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lea Bekijk Berichten
    vorig jaar ook voor het eerst in florida geweest ook voor het eerst in de USA ha ha maar erg goed bevallen was een georganiseerde busreis veel gezien ook veel asfalt want de afstanden zijn ontzettend groot.
    Ja Lea daar heb je helemaal gelijk in dat de afstanden groot zijn. Maar met zo'n rondreis zien je wel van alles.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lea Bekijk Berichten
    vind zelf dat je hier ontzettend veel informatie kan vinden en wil volgend jaar weer gaan maar dan zelf rijden en lekker naar orlando.

    heb er echt zin in
    Dat is helemaal waar. Door dit forum heb ik in 2007 ook de stap gezet om zelf op onderzoek te gaan in Florida. En dat moet je zeker doen. Het is ontzettend relax. En je kan stoppen wanneer jezelf wilt.

  10. Top | #330
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Oktober 2009

    Hallo,

    heeft er iemand (vast wel met zoveel mensen..) ervaringen met de wachttijden en dergelijke in oktober in Orlando ?
    Ik bedoel eigenlijk of het nodig is om een Fastpass of iets dergelijks aan te schaffen voor parken ...

    Ik las ook in een ander topic dat het aan te raden is om bij een rondreis ter plekke een hotel te zoeken en gebruik te maken van de kortingboekjes.
    We hebben het eerste hotel al wel in gedachte, maar de rest willen we inderdaad ter plekke boeken.
    Staan er in die boekjes hotels uit alle prijscategorien of alleen de duurdere ?

    Alvast bedankt.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •