Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 69 EersteEerste ... 456781656 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

  1. Top | #51
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Berichten
    5

    Standaard

    Hi,

    Allen bedankt voor jullie hulp, maar ben er nog steeds niet uit, zou zoveel willen zien, maar besef dat het niet zo gemakkelijk is allemaal. Ik denk dat de km me nogal afschrikken, khoop morgen de knoop door te hakken, als iemand nog tips heeft, feel free!

  2. Top | #52
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Ik weet niet of je vlucht al vastligt, maar wij hebben de rijafstanden tot het minimum beperkt door gewoon rechtstreeks naar Key West te vliegen ipv naar Miami.
    Zo hoef je de lange weg tussen miami en key west maar 1x te rijden, en heb je de keys toch gezien.

    We hadden ook maar acht dagen dus de tijd was beperkt.
    We zijn dan vanuit Key West via de andere Keys en de Everglades richting Orlando gereden (3 verschillende hotels), vanwaar we teruggevlogen zijn. Zo moesten we ook niet terugrijden naar Miami, of erger nog, naar Key West, op de laatse dag.

  3. Top | #53
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Berichten
    5

    Standaard

    Hi,

    Nee onze vlucht ligt nog niet vast, ben nog steeds aan het twijfelen. Dit veranderd alles natuurlijk, dan zouden we van de keys gewoon kunnen doorrijden naar miami, everglades, orlando.
    gisteren vertelden mijn ouders ook nog over Tampa, dus nu ben ik het noorden helemaal kwijt, ik wil zoveel mogelijk mooie dingen doen, maar besef dat het toch moeilijk is om dat allemaal zelf te plannen, gelukkig zijn er zo'n sites die een beetje helpen, want anders...
    Bedankt voor de tip! :lol:

  4. Top | #54
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caro
    ...... maar besef dat het toch moeilijk is om dat allemaal zelf te plannen
    Laat je alsjeblieft niet afschrikken door de stortvloed aan informatie op dit forum en de rest van het internet. Toen wij in 1998 voor het eerst gingen hebben we een gewone rondreis van Jan Doets geboekt en de boel maar over ons heen laten komen. Via deze reisorganisator hebben we enorm veel bruikbare info gekregen en een goed gevoel m.b.t. de zekerheden van hotelboekingen en de route die we wilden afleggen. In de jaren daarna pas meer zelf ons plan getrokken.
    Het blijft nou eenmaal spannend, zo'n vakantie in een ver onbekend land met onbegrensde mogelijkheden. Maar laat het "Spannend" blijven, niet "eng".

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #55

    Standaard Keuze uit 2 data.. welke beste??

    Hallo mensen,

    Dit jaar willen wij voor de 2 keer richting Florida. Wij kunnen gaan op 8 september of 27 oktober.

    Welke tijd is beter ivm het weer en het gevaar voor hevige wind.

    Wij zijn met 2 volwassenen en een kindje van 4 jaar.

  6. Top | #56
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    27 oktober lijkt me veruit de beste datum gezien het orkaanseizoen - de piek in activiteit ligt in augustus en september. Daarbij denk ik dat het qua temperatuur 'lekkerder' is eind oktober.

  7. Top | #57
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Als je het hurricane season geheel wilt vermijden ga je beter in oktober.
    Als je zeker wilt zijn van hoge temperaturen ga je beter begin september.

    Kijk voor een overzicht van het gemiddelde weer in Orlando eens op weather.com

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #58
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Wij zijn ook in oktober geweest en toen was het ook nog 32 graden!
    En het is lekker rustig in de pretparken.
    Tenminste een heel stuk rustiger.
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  9. Top | #59
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Locatie
    Muiden
    Berichten
    82

    Standaard

    Ik zou ook kiezen voor oktober/november, voornamelijk vanwege de lekker temperatuur en de rust in de parken! Je hoeft in de parken nergens lang te wachten, en daardoor kun je dubbel genieten! Ook het weer is heerlijk, meestal toch nog heel ruim in de 20 graden, maar niet meer zo vochtig als in de zomer.

    Als je echt gaat voor een strandvakantie, en ervan houdt om in de zee te zwemmen, zou je misschien wel beter in september kunnen gaan.
    Groetjes, Jacqueline


    Kijk op http://www.jasmino.blogspot.com/ voor onze reisverhalen.
    Kijk op http://www.pixagogo.com/jasmino voor onze foto's.

  10. Top | #60
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Wij zijn er geweest de laatste week van september, en het was er op dat moment heeeel warm, een beetje minder warm zou eigenlijk fijner geweest zijn.
    Het zeewater was ook warm.
    Ik zou dus voor eind oktober kiezen!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •