Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 46 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 459

Onderwerp: Eerste keer Miami (Beach): Vragen en Tips!

  1. Top | #31
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard vragen over Miami

    Hoi Jess,
    Wij vertrekken op 20 juli, dan 2 dagen Miami, dan 8 dagen een cruise en dan weer 6 dagen Miami, waarvan we alleen de laatste 2 dagen een auto hebben, daamee gaan we daarna nog een week naar Orlando.Ik heb een beetje gezocht wat er nog meer voor leuks te doen was waar je niet echt een auto voor nodig hebt en kwam toen uit bij Parrot Jungle Island en Miami Seaquarium, die heb ik vervolgens een mailtje gestuurd of er een mogelijkheid was om met het openbaar vervoer daar te komen en ik kreeg van allebei binnen een dag een antwoord van ze met de routebeschrijving en welke bus of metrorail te nemen.
    Voor die ene dag dat we daar een auto hebben zijn we nog zoekende, de Everglades vallen af door de enorme hoeveelheid insekten, dus als iemand nog suggesties heeft.
    groeten Paula

  2. Top | #32
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Berichten
    6

    Standaard

    Hoi,

    Monkey Jungle lijkt me ook leuk Paula! Zag het toevallig op internet.

    Ik had nog een vraagje: Als wij weer naar huis gaan vliegen we via Washington. We hebben dan maar ong. 1,5 uur om over te stappen. Hoe gaat dat? Er zijn zeker van die speciale transferbalie's op het vliegveld of niet?..
    En hoe weet je eigenlijk waar je sowieso moet inchecken? Ik neem aan dat dat niet op je ticket staat en als Miami Airport echt zo ongelooflijk groot en druk is?......

    Jess

  3. Top | #33
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Hoi Jess,
    Monkey island lijkt me ook wel wat, net zoals Parrot jungle island.
    Over Washington weet ik niets, ik ben nog nooit in Miami of Florida geweest, wordt ook voor ons de eerste keer en wij moeten ook in W.D.C. overstappen. Ik ben wel eens overgestapt in New York en Atlanta maar dat was in '79 en '83 dus niet te vergelijken met tegenwoordig en daar weet ik nog weinig van.
    Ik hoop dat iemand anders van het forum je verder kan helpen.

  4. Top | #34
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Berichten
    6

    Standaard

    Ik heb vandaag trouwens met iemand gemaild die me vertelde dat er een hoop excursie bureaus in Miami zitten en dat hij daarmee naar de Everglades etc. is gegaan. Komt een bus je halen bij het hotel. Dus dat is wel superhandig als je geen auto hebt! Volgens hem is het ook niet zo duur en hij was er in aug'04 dus niet zo heel lang geleden..

    Weet iemand een antwoord op dat incheck-verhaal van mij?... (zie hierboven)

    Thanx

    Jess

  5. Top | #35
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    31

    Standaard

    hallo jess,

    ik heb weliswaar geen ervaring met miami airport, maar vlieg wel zeer regelmatig. Als je een overstap hebt in Washington moet 1,5 best genoeg zijn. Normaal gezien zijn er inderdaad transferbalies en zeker als je met dezelfde maatschappij doorvliegt naar Europa, moet dat niet te moeilijk zijn. Mogelijk checken ze je in Miami voor beide vluchten tegelijk in en krijg je meteen twee boardingcards, dus ook meteen voor de volgende vlucht en kun je in Washington zo doorlopen naar je gate voor Amsterdam. Je zou dan altijd nog via een transferbalie kunnen lopen voor de zekerheid. Ik weet niet of je in Washington je bagage nog moet ophalen, maar ga er eigenlijk voor 99 pct vanuit dat deze vanuit Miami in 1 keer wordt doorgelabeld naar Amsterdam. Daar zou je dan geen omkijken meer naar hebben. En v.w.b. het 'weten waar je moet inchecken', dit werkt op elk vliegveld overal ter wereld eigenlijk hetzelfde. Er zijn grote informatie-panelen of overal monitors in de vertrekhal waarop je jouw vlucht (dus vluchtnummer en bestemming en maatschappij) opzoekt. Daar staat dan aangegeven bij welke balie je je kunt vervoegen. En vanaf de incheckbalie wordt je naar de juiste gate verwezen. Gewoon rustig blijven en goed kijken c.q. lezen. Dat komt best goed! :wink:

    groeten, Wim
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 13:58. Reden: full quote eruit

  6. Top | #36

    Standaard Dagtrips/-tours vanuit Miami

    In Juli zit ik een weekje in mijn uppie in Florida
    Ik kom aan in miami en later reis ik door naar Washington en New york.
    Ik wil echter wel iets van Miami, Everglades, Keys etc. zien

    Alleen ben ik dus alleen
    En ik huur geen auto. Ik vroeg me dus af: is er in miami veel openbaar vervoer naar bijvoorbeeld Ft.Lauderdale of de Everglades?

    En worden er tours of dagtrips georganiseerd waar ik me bij aan zou kunnen sluiten? Dat zou helemaal ideaal zijn omdat vervoer dan vaak al geregeld is natuurlijk.
    Ik hoop het eigenlijk wel want anders ga ik me denk ik wel een beetje vervelen.

    Allerlei andere leuke Miami tips (om mensen te leren kennen) zijn ook welkom!!
    Thanks in advance

  7. Top | #37
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Berichten
    6

    Standaard

    Wij gaan ook zonder auto te huren naar amerika. je kan daar via de hotels en excursiebureaus mee met trips naar bijv. de everglades etc. openbaar vervoer gaat daar niet naartoe, maar zo is het dus ook te doen!

    Fijne vakantie, Jess

  8. Top | #38
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Zonder auto wordt wel een stuk moeilijker om uitstapjes te maken. Binnen de stad Miami gaat het nog wel maar buiten de stad ben je altijd overgeleverd aan de nukken van het excursiebureau.

    Een auto huren in Florida is niet duur en kan makkelijk per dag. Ook het rijden in Amerika is erg relaxed.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  9. Top | #39
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Berichten
    70

    Standaard 5 dagen Miami?

    Is miami een beetje de moeite waard om wat langer te blijven ? ik ga zelf een rondreis door florida doen als het goed is maar ik twijfel of ik de boel moet verlengen in Miami. Ik zou dan een dag of 5 in hotel Marseilles verblijven in south beach is dit wat teveel of misschien wel te weinig 8) ?
    M.a.w. is er in Miami genoeg te doen zonder auto wel te verstaan....

  10. Top | #40

    Standaard

    Als verlenging van je vakantie klinkt het wel aanlokkelijk.Vooral als je wil luieren.Alleen ik zou het dochterhotel van Marseilles nemen.Het Dorchester is een beter hotel alleen Marseilles ligt pal aan het strand en het Dorchester aan de overkant van de straat.Als je in 1 van die hotels zit mag je ook gebruik maken van de faciliteiten van het andere hotel.

    Misschien is een cruisje ook een leuke verlenging.?
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •