Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 46 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 459

Onderwerp: Eerste keer Miami (Beach): Vragen en Tips!

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    101

    Standaard South Beach zonder strand

    Van het weekend het Design District bezocht. Weekend en Design district zijn twee zaken die niet samen gaan. Je kunt het haast niet geloven maar alles is dicht... De exclusieve winkels zijn alleen door de week open. Er zijn een aantal zeer interesante gebouwen te vinden maar anders dan dat is het voor een tourist niet de moeite waard. http://www.designmiami.com/

    Na een uurtje wandelen maar weer in de kar gekropen en als de wiede weerga naar het oosten via Aldon street richting South Beach. Na dat we de auto hebben gevaleet, meteen richting News Cafe. Een rots in de branding en een geweldige plaats om de couleur locale op te snuiven. De rasta plaats aanwijzer heeft een nieuwe ipod welke hij maar al te graag demonstreerd. Een glaasje wijn en een gedeelde Middle Eastern Salad met humus, pita brood, tabouli, tomaten en zo voort. http://www.newscafe.com/home.html.

    Er is hier zo veel meer te vinden dan hamburgers en hotdog's.
    Hierna de boulevard op en al sjokkend mensen kijken. Mijn vrouw en ik hebben een spelletje, het heet vind een "nederlander", en de prijs is vijf dollars en ik moet eerlijk zeggen dat mijn Amerikaanse vrouw veel beter in het spel is dan ik. Het is grappig om het gezicht van een tien jarig Nederlands jongetje te zien als je hem in het Nederlands bedankt dat je dankzij hem net vijf dollar hebt verloren. Hij begreep er niets van maar zijn gejengel was meteen verstomd. Aan het eind van de dag hebben we toch nog kiet gespeeld, elk met een score van twee.

    Na al dit gewandel maar weer eens een watering hole opgezocht. Mango's swingt de pan uit en de schaars geklede damens doen zeer on-amerikaans aan. http://www.mangostropicalcafe.com. De mojito's zijn een aanbeveling waard.

    Er is een hoop te doen in Miami maar je moet het doen met een Zuid Amerikaans tempo. Amsterdam Palace ligt er weer op zijn paasbest bij, alleen jammer van al die Japanners. Terug naar Collins Ave en weer naar huis. Toch altijd weer een feestje dat Miami.

    http://www.frommers.com/destinations...017021208.html

  2. Top | #12

    Standaard Beste manier van boeken Miami?

    Dag beste vakantiegangers :wink:

    Ik ben van plan in begin juli voor twee weken naar Miami te gaan met een vriend. Wie kan mij wat tips geven bij waar ik het beste kan boeken.
    Ik heb geen leuke aanbiedingen gevonden tot nu toe :cry:
    Is het trouwens een mogelijkheid om gewoon een ticket voor 2 weken te kopen en daar te gaan zoeken naar een hotel of is dat te link omdat er dan in dat seizoen te veel vakantiegangers zijn?

    Ik ben hier onbekend op dit forum dus neem het mij niet kwalijk als er al veel van dit soort vragen zijn.

    Groeten,

    Simson

  3. Top | #13
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Even wat vragen

    Welkom Simson,

    Voor een beetje goede prijs ben je laat en in een verkeerd seizoen.
    Ik zou je toch willen aanraden op dit en andere Florida forums eerst eens rond te neuzen, dan vind je gegarandeerd al veel informatie.
    Als je alleen de vlucht en een auto boekt, kan je het avonturen om daar lokaal hotels te zoeken. Als je niet te kieskeurig bent en vroeg in de middag al gaat zoeken zal je best een kamer vinden. Je moet er dan wel op rekenen dat je in veel gevallen de "hoofdprijs" betaalt.

    Ik begrijp, dat het de eerste keer is dat je naar Florida en misschien wel ook naar de US gaat. Om het wat zekerder te houden, ook de kosten wat overzichtelijker en gezien de korte tijd tot vertrek zou ik je willen adviseren naar een goed reisbureau te gaan en daar folders van fly-drive vakanties te halen en ze vervolgens hier in Nederland via internet of een reisbureau te boeken.

    Als je er dan een keer geweest bent kan je later wat meer avonturen.

    Veel succes
    Knaapje
    P.S. Nog een tip: bespaar zeker niet op de autoverzekeringen, boek een zgn. Gold tarief. De risico's zijn daar veel groter dan hier
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 08:52. Reden: full quote eruit

  4. Top | #14
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    21

    Standaard

    hai simson,

    voor vluchten zou ik LTU proberen. ikzelf had de moed ook al opgegeven aangezien ik voor vertrek 15 juli geen betaalbare (lees =800€) meer kon vinden. LTU had hier echter een antwoord op. namelijk rond de 600€ afhankelijk van de bestemming. je kan best rechtstreeks via hun website boeken want dat is makkelijk en goedkoper dan via een reisburo.
    voordeel is dat LTU rechtstreeks vliegt en dat je verschillende bestemmingen kan kiezen. nadeel is dat je niet zo comfortabel zit als bij een lijnvlucht.
    de hotels moet ik ook nog allemaal boeken. ik heb geen ervaring met florida maar aan de westkust scheelt het in de kamerprijzen als je met internetkorting boekt.
    veel succes :wink:

  5. Top | #15
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Simson,

    Wat is je bedoeling in Miami/Florida? Wil je 14 dagen in Miami verblijven of ga je nog rondtrekken door Florida. Als je deze vraag voor ons kan beantwoorden dan kunnen wij een gerichter antwoord aan je geven.

    Wat betreft de periode. Vliegtickets zijn duur. Het is dan hoogseizoen voor de maatschappijen. Daar en tegen is het voor Miami dan juist laagseizoen. Hotels, motels en resorts zijn dan een stuk goedkoper dan in de wintermaanden.

    Laat maar wat weten.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  6. Top | #16

    Standaard

    Trouwens: ik had bij www.exit-reizen.nl een mooie aanbieding gezien, ik weet niet of het wat is:
    Ga naar "rondreizen" bovenin, ga op "florida" staan en klik, ga vervolgens naar "Orlando & Miami Beach 2 weken"

    Raden jullie dit aan of af?

  7. Top | #17
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Exit reizen is een goede reisorganisatie en die reis die je noemt ziet er ook goed uit. Hou rekening ermee dat de hotels die aangeboden worden in Miami op 15 min. rijden liggen van South Beach. Overigens liggen ze wel aan het strand. Je loopt alleen niet 's avonds uit je hotel naar een club of bar.

    Persoonlijk zou ik voor de goudoptie kiezen. De hotels die daarin vermeld worden zijn beter dan de andere hotels die genoemd worden. Let ook op als je deze reis neemt dat je ook een "gold" pakket afsluit voor de auto.

    Een andere optie is dat je alles los bijelkaar zoekt via de vele sites die er zijn. Priceline werd ook al genoemd en is een goede optie.

    Autohuur kan je het beste in Nederland regelen (hotelplan, oad reizen, exit, american estates) omdat dat hier het goedkoopste is.

    Veel succes en we horen het wel als je meer vragen hebt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 08:54. Reden: full quote eruit
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  8. Top | #18
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik denk, dat als je de eerste keer gaat, en ook nog nooit eerder in Amerika bent geweest, dat het dan toch verstandig is om een goed reisburo te gebruiken, want zoals Ebelix al aangeeft, sommige hotels kunnen veraf liggen, en bv. met priceline is perfect, als je weet waar je over praat, maar van de ene kant van Miami naar de andere kant is zo maar 2 uur rijden !!!, en als je dat niet weet, boek je misschien een hotel ergens waar verder niets is.
    Het is geen Zandvoort hoor !!
    Eric

  9. Top | #19
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard

    World Ticket center heeft vaak goede aanbiedingen (www.worldticketcenter.nl) en ook www.wrc.nl heeft vaak aardige flydrives naar Florida. Martinair heeft nu een aanbieding van 219 euro naar Florida, weet alleen het seizoen niet....

  10. Top | #20
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: aanbevelingen

    Miami is in januari niet zo heel veel te doen. South Beach is dan erg stil.

    Wij zijn van 12 januari t/m 1 februari 2004 geweest. Zie hieronder een foto van South Beach:



    Het is wel een ideale periode om een bezoek te brengen aan Orlando. Het is dan niet zo druk en een aangename temperatuur. Hotels zijn goedkoop in Orlando (voor $30 per kamer heb je al een prima slaapplek).

    Zie verder ons reisverslag (zie onderschrift)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 14:49. Reden: full quote eruit
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •