Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 46 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 459

Onderwerp: Eerste keer Miami (Beach): Vragen en Tips!

  1. Top | #91
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Alternatieve verblijfplaatsen in buurt van Miami Beach

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Dat is niet waar hoor, Special traffic heeft al tientallen jaren reizen naar Florida in het programma !!
    Ben er zelf in ik dacht 1983 mee geweest....
    Ik heb ook ooit een floridatrip bij ze geboekt. Toen ik nog jong en onbedorven was, en vooral onwetend ....:lol:

    Ze bestaan inmiddels niet meer onder die naam. Als ik :Special traffic opzoek kom je terecht bij Kuoni Travel Nederland, onderdeel van The Kuoni Travel Group (hier vind je het bericht dat ze vanaf december 2005 van naam zijn gewijzigd). Die hebben als internet-kanaal vooral Netvacations. Ze hebben een beperkt (standaard) aanbod voor Florida, maar daar zitten wel soms leuke aanbiedingen bij.

    Om even weer on-topic te gaan: Kuoni heeft ook een aantal hotels in Miami in het aanbod. Klik! Prijzen vind je aan de rechterkant door op "Prijsoverzicht" te klikken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-10-06 om 06:08.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #92
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Miami Beach of South Beach?

    South Beach is een gedeelte van Miami Beach.

    Miami Beach
    Het strand van Miami Beach is breed en het zand is lekker zacht. Over de "boardwalk" die langs het strand loopt kun je heerlijk hardlopen, wandelen of rollerbladen. Verder zijn op een aantal plaatsen toiletten en douches aanwezig en zijn ook de bekende "lifeguard stands" verspreid over het strand.
    South Beach is het meest trendy (denk ook aan het South Beach dieet) gedeelte van Miami Beach en ligt, zoals de naam al doet vermoeden, in het zuiden van Miami Beach. Het prachtige witte zand strand is omgeven door art deco gebouwen en palmbomen. Direct aan het strand gelegen ligt Ocean Drive dat North Beach verbindt met South Beach. Aan deze weg liggen diverse hippe restaurants, hotels, winkeltjes en nachtclubs. Met wat geluk loop je hier een filmster of fotomodel tegen het lijf!
    http://www.florida-vakantie.nl/stran...n-florida.html
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #93

    Standaard Weekje Miami

    Hello,

    Ik ben deze maand (12/2006) een kleine week naar New York geweest; mijn eerste verblijf in de States. Ik keek er al jaaren naar uit!
    Ik vond het gewoon fantastisch!; veel bezocht, lekkere sfeer, vriendelijke mensen, ...
    Ik kan niet wachten om weer naar de States te trekken en daarom ben ik van plan de komende maanden naar Miami te gaan.
    Kan je in Miami zèlf een week volkrijgen?
    Ik ben NIET van plan een auto te huren, verplaatsingen zou ik doen met de metro (of taxi) zoals ik dat in NYC heb gedaan.

    De bedoeling van mijn bezoek aan Miami is de sfeer opsnuiven, een aantal dingen bezoeken, genieten van het weer en het nostalgisch gevoel van de Miami Vice serie opwekken
    Wat is de beste periode om naar daar te trekken? Ik heb geen zin om een orkaan tegen te komen zoals ik dat op de Dominicaanse Republiek (09/2004) voorhad...
    Kwa budget: met 1100 eur kwam ik in New York toe (ALLES inbegrepen: hoStel (!), vervoer (metro), bezoeken, eten, vlucht, reisbijstand,...)

    Kunnen jullie mij wat tips geven?

    Hartelijk dank!

  4. Top | #94
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Weekje Miami

    Beste DaXero,
    Allereerst welkom op dit forum.
    Ik denk dat je een beetje verkeerde voorstelling van Miami hebt, het is niet zo'n stad als New York, gewoon niet te vergelijken.
    terwijl je in New York inderdaad met het OV overal prima kan komen, kan dat volstrekt niet in Miami.
    Trouwens, er is geen Miami, je hebt Miami Beach, met als voornaamste onderdeel (voor toeristen dan) SoBe, en je hebt Bayside en de shoppingmalls in greater Miami. Verder heel veel suburbs waar je als toerist niets te zoeken hebt.
    Als je alleen maar wilt uitgaan en zo, moet je echt in Miami Beach zijn, maar ik denk dat je er in een paar dagen helemaal uitgekeken bent. Misschien al eerder als je geen vervoer hebt.
    Gebruik de zoekfunctie op dit forum eens, en overweeg je doelstellingen eens.
    Eric

  5. Top | #95
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Locatie
    Muiden
    Berichten
    82

    Standaard Re: Weekje Miami

    Miami is een leuke stad en er is genoeg te beleven. De stad is inderdaad wel veel meer verspreid dan bijvoorbeeld NYC, zodat je eigenlijk wel een auto nodig hebt. Miami Beach is inderdaad erg leuk, hier krijg je makkelijk alleen al 2 dagen om. Verder is de bayside ook erg leuk. Ik zou een dag besteden aan Coconut Grove en een dag aan Coral Gables, ik zou naar de Fairchild Tropical Garden gaan en het nabij gelegen state park (weet niet meer hoe die heet). Als je houdt van uitgaan en shoppen en dat wil combineren met een aantal leuke bezienswaardigheden is een weekje prima te doen! Maar je moet het niet vergelijken met NYC, Miami is een heel ander soort stad.

    Als je een stad zoekt die vergelijkbaar is met NYC zou ik overwegen een week naar Chicago te gaan, dat staat bij mij ook nog op het lijstje! Verder is San Francisco ook een heel leuke stad voor een stedentrip!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 14:16. Reden: full quote eruit
    Groetjes, Jacqueline


    Kijk op http://www.jasmino.blogspot.com/ voor onze reisverhalen.
    Kijk op http://www.pixagogo.com/jasmino voor onze foto's.

  6. Top | #96
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Weekje Miami

    Jasmino, je hebt gelijk, in zoverre dat je natuurlijk wel een week kan besteden in Miami, ofschoon je die dingen die je opnoemt ook in 3 dagen kunt zien.
    Je vergeet trouwens het holocaust monument.
    Maar............ wat ik bedoelde dat er veel betere alternatieven voor een stadsbezoek zijn, zoals je al aangeeft Chicago en San Francisco, inderdaad de twee beste voorbeelden.
    Het ging mij erom, dat ik de indruk kreeg dat topicstarter dacht dat Miami net zoiets als New York is, en we zijn het er allemaal overeens dat dát zeker niet het geval is.
    Eric

  7. Top | #97

    Standaard Re: Reis van Fort Lauderdale naar Miami Beach

    Hallo mijn man en ik gaan op 5 mei naar Ft laudardale we gaan een weekje cruisen, nou heb ik een aantal vraagjes.

    Hoe lang doe je vanaf de luchthaven naar port evergalades? En ongeveer wat betaal je voor een taxi.

    Is er genoeg te doen in en omgeving van Ft lauderdale? Zo ja welke tips? hi hi.

    Wij komen op 12 mei terug en dan gaan we met huurauto (ALAMO) van ft. lauderdale naar miami, daar blijven we een nachtje overnachten om dan de volgende dag weer door te cruisen:lol: .

    Op 23 mei vetrekken we vanaf Palm Beach naar Amsterdam, nu twijfelen we of we die nacht ervoor in miami blijven of beter naar ft. lauderdale moeten rijden. Hoelang is het van ft lauderdale naar west palm beach?

    Het zijn nogal wat vraagjes maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Alle tips zijn welkom!!

    Groetjes Pilly en RayO

  8. Top | #98
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    65

    Standaard Re: Reis van Fort Lauderdale naar Miami Beach

    Pilly,

    ik neem aan dat je Miami airport bedoelt ?? ik heb hetzelfde probleem kom 7 april aan en cruise 9 april (los geboekt) ik ben nog bezig om het uit te zoeken maar had al gedacht om 1 dag een auto te huren voor Miami - FT Lauderdale plm 28 euro drop off in Florida zou nl. gratis moeten zijn ik houd je op de hoogte de reisorganisities rekenen ongeveer 55 euro pp aan transfer dus dat gaan we zeker niet doen

    greetz Henk
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 14:21. Reden: full quote eruit

  9. Top | #99

    Standaard Re: Reis van Fort Lauderdale naar Miami Beach

    Ja dat klopt we komen in Ft laudardale aan, maar daarna moeten we de volgende dag de auto in Miami Airport inleveren, hun bieden een shuttle van en naar de haven.
    Verder bedoel ik dart ik van uit West palm Beach mijn vlucht naar washington en daarna AMS. Dus niet vanuit MIAMI vertrek.
    Ik ben zeer benieuwd!

  10. Top | #100
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Reis van Fort Lauderdale naar Miami Beach

    Airport Ft Lauderdale >> Port Everglades is 15 minuten per taxi en kostte vorig jaar 20 dollar voor de rit (niet per persoon). Er staan overal taxi's genoeg (airport en ook terug uit de haven)
    Shuttle gaat erg laat en wil zo vol mogelijk zitten. Neem de kans waar zo vroeg mogelijk aan boord te zitten en neem de taxi. Je mag vaak al om half twaalf of zelfs eerder aan boord, soms nog niet in je hut, maar je mag wel een bordje vullen met alles wat je lekker lijkt.
    .
    Reken op een paar losse dollars voor de koffers die je aan een kruier bij de cruise moet geven. (ook als je van boord gaat)

    Autohuur voor 1 dag is vrij duur. Ik zou een taxi nemen. Reden; of je nu 1 liter benzine verstookt of de hele tank leegrijdt moet je een volle tank betalen (40 dollar extra bovenop de huurprijs)

    Verkeer in Miami is een ramp, zeker als je van de doorgaande weg af bent.
    Ga je toch met de auto noteer dan als tip; rijdt één rechte streep en neem daarna dezelfde weg terug.
    Als je afslaat kom je in een labyrinth van 4-baans autowegen met fly-overs en gescheiden rijbanen waar je maar moeilijk je weg kan vinden en niet kan afslaan waar je dat tevoren op de kaart had gedacht.

    Als je voor de eerste keer in Miami met de auto gaat rijden denk je dat je gek wordt en ben je blij weer op de hoofdweg te zitten.

    Dropoffkosten zijn er niet in Florida.

    Heb je nog geen auto geboekt, vergelijk dan goed. Wij hebben nu via ebookers geboekt, maar telkens is er een ander bedrijf goedkoper, dus goed zoeken.

    Als je van winkelen houdt ga dan naar AVENTURA MALL in Ft Lauderdale. Die is stukken gezelliger dan SAWGRASS MILLS. (zie Google)

    Ritje Miami West Palm Beach schat ik op 2 uur via de 1A of de 1A1.
    Via de snelweg ook 2 uur, want voor je op de snelweg zit ben je ook nogwel even bezig.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •