Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 16 van de 46 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 459

Onderwerp: Eerste keer Miami (Beach): Vragen en Tips!

  1. Top | #151
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Wat kan ik doen op zakenreis na de werkuren?

    Ik tel slechts 21 lentes en moet zowaar op zakenreis naar de VSA samen met een collega (22j)
    Wat een bofferd !!!!
    Vraag 1: is het huren van een auto het beste qua transport of zijn deze afspraken ook per openbaar vervoer haalbaar? (zowel qua tijd en bereikbaarheid als qua kosten)
    Een auto is onontbeerlijk als je diverse afspraken moet nakomen.
    Probleem is wel dat jullie < 25 zijn, dus er extra kosten aan verbonden zijn.
    Vraag 2: wat moeten we zoals gezien hebben in onze vrije tijd?
    Hiervoor moet je de zoekfunctie van het forum maar eens gebruiken, tips zat.
    Vraag 3: waar en wanneer zet je best snachts een stap in het nachtleven van Miami?
    In SoBe, daar is het nachtleven geconcentreerd, ook weer zie zoekfunctie.
    Vraag 4: hoe lang doe je erover van miami (Indian Creek Dr) naar west palm beach met de auto?
    MS S&T (een routeplanner) geeft aan dat het 116 km is, 1uur 12 min rijden, maar uit ervaring weet ik dat het meer tijd kost.
    Ga niet via de kustweg, dan ben je 3 uur bezig, maar neem de I 95 (vergeet niet tijdig eraf te gaan, want deze weg loopt maar liefst door tot aan de Canadese grens boven Boston.

    Succes, Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-01-08 om 04:04.

  2. Top | #152
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Wat kan ik doen op zakenreis na de werkuren?

    Openbaar vervoer? In jou geval zal dat een taxi zijn. En alles is te doen met taxi's, het duurt alleen wel wat langer dan wanneer je zelf een auto ter beschikking hebt.

    Een auto huren is gezien jullie leeftijden wel wat duurder, maar ik zou het toch maar overwegen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-01-08 om 11:54.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #153

    Standaard First time Miami!

    Hallo,

    Mijn vriend en ik gaan in juni waarschijnlijk naar Miami.

    Nu had ik graag even geweten, hoeveel dagen is zo'n beetje "ideaal" om in Miami te blijven?
    We nemen geen huurauto (eventueel wel fietsen)
    Mijn vriend wil 10dagen maar ik ben bang dat dit mss wat lang is?

    Is juni een redelijk goeie periode om te gaan?

    Hoeveel zou 1dag Disney world mij ongeveer kosten? (de site van disneyworld doet t niet...)
    en zijn andere uitstappen eerder duur of niet?

    Alvast erg bedankt!!

    Groetjes,

    Jillian.

  4. Top | #154
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: First time Miami!

    Mijn vriend wil 10dagen maar ik ben bang dat dit mss wat lang is?
    Ik zou persoonlijk zeggen 10 dagen :shock:](*,):shock::shock:](*,)
    No way!!!

    Maar dat ligt er heel erg aan wat je wilt doen daar. Waarom ga je naar Miami, wat wil je daar zien.
    Ga je bij Fam. op bezoek bv of zijn er andere redenen om daar zo lang te blijven.

    Ik zou zeggen voor Miami hooguit 2 dagen.

    Is juni een redelijk goeie periode om te gaan?
    Juni is redelijk goed te doen, het is al wel warm maar nog niet té heet. Het ligt er wel aan wanneer je wilt gaan begin juni of juist eind juni. Aan het einde is het behoorlijk warm en sticky.

    Hoeveel zou 1dag Disney world mij ongeveer kosten? (de site van disneyworld doet t niet...)
    Een dagticket voor Disney kost $76.
    Mijn advies zou zijn, geen 10 dagen Miami en 1 dag Disney maar meer andersom, 10 dagen Disney en 1 of 2 dagen Miami.

    en zijn andere uitstappen eerder duur of niet?
    Tja wat is duur....
    Het zijn prijzige kaartjes voor Disney, Sea World enz enz maar je krijgt er zó onwijs veel voor terug, dat mijn mening is dat het het geld meer dan dubbel en dwars waard is.

    Hopelijk heb je hier wat aan....

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  5. Top | #155
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Wat kan ik doen op zakenreis na de werkuren?

    Welkom.

    Gebruik idd de zoekfunctie voor veel van je vragen, daarin is veel info terug te vinden.

    Openbaar vervoer is niet te doen. Een auto is dus een must.
    Tuurlijk kost het wat extra omdat jullie <25 zijn, maar het is een zakenreis dus neem ik aan dat het betaald wordt voor jullie, dus dat is geen probleem.

    Veel plezier met voorbereiden...
    enne waar werken jullie en hebben ze nog mensen nodig \\/

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  6. Top | #156

    Standaard Re: First time Miami!

    Ik vond 10dagen idd ook wat veel.
    We gaan er vooral om ff de sfeer van miami op te snuiven, ff strand en zonnen, everglades willen we doen, de verschillende wijken en bezienswaardigheden van miami gaan bekijken ( little havana, art deco district, ...), shoppen, en heel mss een dag disney.
    Hoelang raad je ons aan dan als we die dingen willen? dag of 6-7 ofzo?
    Vriend vind 3-4dagen echt te kort vanwege het lange vliegen, ik ben al snel erg vermoeid.

  7. Top | #157
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: First time Miami!

    Ik ben het met Yvet eens. Je geeft ook aan geen huurauto te nemen. Om iets te kunne zien van Florida en de Everglades adviseer ik je juist om wel een huurauto te nemen. Je bent veel meer flexibel dan zonder auto. En het is met de huidige prijzen van de $ en de bezine prijzen goed te doen. Je bent met 2e dus een normale auto kan al volstaan.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  8. Top | #158
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: First time Miami!

    E&#233;n dag &#233;&#233;n Disneypark kost $71+6,5&#37; salestax. Als je op &#233;&#233;n dag meerdere parken inwilt (hoppen) wordt dat $116+6,5% salestax.
    Als je drie of meer dagen de Disneyparken ingaat wordt het al rap goedkoper (per dag). Voor een vergelijking van de prijzen en diverse aanbieders: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3112

    Andere uitstapjes duur?
    Tsja, wat is duur, en wat bedoel je met "andere uitstapjes"?
    De grote attractieparken kosten zo tussen de $60 en $80 als je losse tickets koopt. Maar bij meer dagen en/of combinaties van parken worden de dagprijzen ook snel goedkoper.
    Naast de grote parken zijn er nog een heleboel andere dingen te doen, die een stuk goedkoper of zelfs helemaal gratis zijn. Gratis? Ja, strand bijvoorbeeld. Of een groot (outlet) winkelcentrum. Of &#233;&#233;n van de vele evenementen die er in Florida zijn (klik maar eens op "evenementenkalender" onderaan dit bericht).

    Tien dagen Miami?
    Wat willen jij en je vriend daar doen? Uitgaan? Goede plek! Strand? Mooi, maar er zijn betere stranden in Florida. Of die tien dagen veel / weinig is hangt gewoon helemaal af van wat je er allemaal wilt doen (of niet wilt doen!!).

    Succes met je zoektocht!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #159
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: First time Miami!

    Je moet het natuurlijk zelf weten maar Miami willen jullie dus gebruiken als basis.
    Geen rondreis.

    De vlucht is "lang" en vermoeiend maar niet zo dat je er dagen van moet bijkomen.

    Ik heb deze tip ook al gegeven in je voorstel topic, maar ik doe hem nogmaals. Lees reisverslagen door en je zult zien dat mensen niet lang in Miami blijven.
    In de reisverslagen staat goed hoe mensen Miami bezoeken en wat ze doen en hoe lang ze daarvoor nodig hebben.

    Ik ben het volledig met Dr. Phlox eens, met wat jullie willen heb je een auto nodig, hoe had je gedacht jezelf te verplaatsen?? In Miami met een fiets, dat zijn ze daar totaal niet gewend fietsen, ja op de stoep van het Beach maar verder de stad in niet. Mijn mening: Levensgevaarlijk.

    Ik zal een kleien opzet geven.
    dag 1 Amsterdam Miami
    dag 2 Miami rusten/relaxen strand (bijkomen van de reis).
    dag 3 Rondtour Miami, alle dingen die je genoemd hebt kun je in 1 dag (en rustig aan doen) bekijken.
    dag 4 Everglades bekijken.
    Met zoiets als dit heb je Miami toch wel redelijk goed gezien en gedaan, maar evt kun je er nog een dag aanplakken.
    Langer is in mijn ogen echt zonde van jullie tijd en geld.

    Shoppen zou ik absoluut niet in/rond Miami doen daar is Orlando een veel betere uitvalsbasis voor (veel meer outlets, meer shoppingmogelijkheden en dus goekdoper).

    Wat willen jullie doen in de Everglades??
    Een tour met een glasbodemboot kun je ook in de omgeving van Orlando maken.
    Wat je dus kunt doen is juist de eerste dagen een beetje rust nemen en aclimatiseren, met bovengenoemd reisschema doe je dat goed. En dan jullie verplaatsen naar Orlando waar heel veel te zien en te doen is en daar dingen gaan bekijken en doen.

    Welk park zou je willen doen van Disney en waarom??
    Waarom dan Disney en bv geen Sea World??


    Mocht je echt zeggen Orlando dat willen we niet, wat natuurlijk heel goed kan dan nog zou ik zeggen blijf niet in Miami hangen, ga dan een stedentrip New York doen ofzo maar geen Miami.
    Doe dan bv een reisje maken naar Key West op een heel rustige manier.
    dag 5 Rijden naar Key West
    dag 6 verblijf in Key West
    dag 7 rijden naar Miami.

    Maar hoe lang willen jullie precies gaan (met enzonder reisdagen)??

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt en laat maar horen wat jullie ervan denken.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  10. Top | #160

    Standaard Re: Wat kan ik doen op zakenreis na de werkuren?

    Danku voor de zeer snelle antwoorden.
    Ik heb het eens gecheckt en een auto zou ons 300-400 euro kosten, incl. benzine. Aangezien het niet op onze kosten is gaan we dus voor deze optie kiezen.

    We doen een marktonderzoek in de VSA voor een Belgische onderneming ter uitvoering van onze thesis/meesterproef op de universiteit. Er kan er nog altijd eentje bij alleen vrees ik dat het bedrijf hier minder gunstig zal over denken. :-) Na Miami doen we NY.

    Nogmaals bedankt, over naar de zoekfunctie nu. Mooi forum!

    Groeten



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •