Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 32

Onderwerp: Route Miami - Golf van Mexico (en andersom)

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker rotarynette's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    87

    Standaard Re: Snelste route vanaf Miami airport ri. Naples

    Waarom niet een hotelovernachting en de volgende dag fris en fruitig rijden??

  2. Top | #22
    Vaste Bezoeker 1972Marjolein's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    78

    Standaard Re: Snelste route vanaf Miami airport ri. Naples

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rotarynette Bekijk Berichten
    Waarom niet een hotelovernachting en de volgende dag fris en fruitig rijden??
    Hebben we de vorige keer gedaan en dat beviel niet (je kiest voor die ene nacht niet het allerbeste hotel, en dan ook nog eens in de buurt van het vliegveld - en dat was a) qua hotel slecht bevallen en b) een niet al te beste buurt). Dus nu eens op deze manier proberen. Ti's maar 2 uurtje rijden en na een verfrissend slaapje in het vliegtuig komt het vast goed

    [/url]

  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    15

    Standaard Re: Snelste route vanaf Miami airport ri. Naples

    Prima te doen zou ik zeggen. En ik zou ook via de Interstate gaan.

  4. Top | #24
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Snelste route vanaf Miami airport ri. Naples

    Ik zie dit topic voor het eerst nu. Als zeer frequent reiziger op US 27 moet ik zeggen dat ik de verhalen over massa's stoplichten en in de weg rijdend vrachtverkeer niet herken. Er zijn een paar stoplichten, niet eens heel veel, en het is een vierbaansweg dus de vrachtwagens kom je moeiteloos voorbij. Zeker 's avonds is de weg over het grootste deel uitgestorven. Snelheid ligt aanvankelijk wat lager, maar al snel op 65 mijl/uur, nauwelijks minder dan de Interstate. Doordat de 27 "schuin omhoog" loopt snij je heel wat mijlen af ten opzichte van de haakse bocht die via de snelweg neemt.

    Ter hoogte van Pembroke Pines kun je nog stoppen om te tanken of te plassen of een flesje cola te halen (een Marathon- en een Sunoco-station), daarna is het uit met de pret en ga je het grote donker van de Everglades in, eerst over de 27 en daarna over de Interstate. Dat is tussen de kruising met US 27 en Naples overigens wel een tolweg. Geen idee of je er nog contant kunt betalen, zie verder het tolwegtopic, de tolweg-faq en de faq tolheffing via de autoverhuurder.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 08-04-12 om 15:01.

  5. Top | #25
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    24

    Standaard Route Fort Myers beach-Miami

    Ik ben een route en planning aan het maken voor onze trip in Florida en op de route Fort Myers beach - Miami kom ik er niet helemaal uit.
    Wij slapen in Fort Myers beach en vertrekken vanuit daar naar Miami (hialeh) waar we onze laatste overnachting hebben voordat we weer vertrekken.

    Als je kijkt op google maps, kunenn we 2 verschillende routes nemen:
    https://maps.google.nl/maps?saddr=Ho...ra=ls&t=m&z=10

    -Via de I-75 S (131 mijl, 2 uur 1 min)
    -of via de FL-90 S/U.S. 41 S/Tamiami Trail E (134 mijl, 2 uur 33 min)

    Ik kan op internet en reisverslagen niet echt wat vinden over beide routes.
    We weten ook nog niet wat we op deze dag nog willen en kunnen doen. Ik zag wel dat de dolphin mall niet erg ver van het hotel in miami ligt dus misschien dat we daar nog de laatste dingen kunenn shoppen.

    Hebben jullie tips qua route en dingen die we kunnen zien/doen?
    Laatst gewijzigd door Zenp; 05-08-13 om 11:19.

  6. Top | #26
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Route Fort Myers beach-Miami

    Tamiami Trail (grotendeels 2-baans) loopt dwars door de Everglades, de I75 (snelweg) er omheen, en over de Everglades is al heel veel geschreven op dit forum, onder andere in dit topic.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #27
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Route Fort Myers beach-Miami

    Ik zou inderdaad ook voor de Tamiami Trail gaan.
    Wij zijn afgelopen zomer vanuit Fort Meyers Beach richting Naples-Florida City via US41 naar Key West/Miami gereden.

    Success met het plannen
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  8. Top | #28
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Route Fort Myers beach-Miami

    De I-75 noemen ze ook wel Alligator Alley. Vreselijk saaie weg om te rijden, soms zie je in het water langs de weg een alligator liggen, maar verder weinig te doen. Heb deze weg heen en terug gereden van Miami naar Ft. Myers en vice versa en heeft als enige voordeel dat je snel van A naar B komt. Als je de tijd hebt zou ik ook de Tamiami Trail nemen.

  9. Top | #29
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    24

    Standaard Re: Route Miami - Golf van Mexico (en andersom)

    Bedankt voor de tips. We gaan dan inderdaad dan via de tamiami trail en misschien nog ergens stoppen om een tocht met een airboat te nemen.

  10. Top | #30

    Standaard Van Miami Beach door Everglades naar Fort Myers

    Hallo,

    In april wil ik met mijn man en dochtertje van 5 van Miami naar Fort Myers rijden door de Everglades heen.
    Natuurlijk kunnen we via de Interstate 41 gewoon van Miami Beach naar Fort Myers rijden door de Everglades maar ons lijkt het leuk om ergens onderweg ook nog iets moois van de Everglades te zien of wellicht een korte boottocht te maken.
    Of kun je ook ergens dingen bezichtigen? Of zijn er leuke korte wandelroutes? Of zijn er andere leuke tips voor deze route? Alle input is welkom :-)
    We willen 's-morgens vertrekken in Miami Beach en rond etenstijd in Fort Myers zijn..... als dit reeel is tenminste.

    Alvast dank!

    Gr Bianca



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •