Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Onderwerp: Route Miami - Golf van Mexico (en andersom)

  1. Top | #1

    Standaard Route Sarasota - Miami

    Hallo,

    Het is de bedoeling om in 1 dag van Sarasota naar Miami te rijden.
    Nu wil ik graag weten welke weg we het beste kunnen nemen.
    De 75 of de 41. We willen wel onderweg een airboattour maken en toch ook wat van de Everglades zien.
    Wie heeft er wat tips voor ons.

    Groetjes,
    OswaldV

  2. Top | #2
    Stamgast pieterpostma's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Burgum, The netherlands
    Berichten
    181

    Standaard Re: Welke weg?

    [quote=OswaldV;37229]Hallo,

    Het is de bedoeling om in 1 dag van Sarasota naar Miami te rijden.
    Nu wil ik graag weten welke weg we het beste kunnen nemen.
    De 75 of de 41. We willen wel onderweg een airboattour maken en toch ook wat van de Everglades zien.
    Wie heeft er wat tips voor ons.

    Groetjes,
    Oswald

    Hallo Oswald, voor zover ik weet is het net wat je wilt. Via de 75 ben je sneller in Miami, maar via de 41 (Tamiami trail) heb je onderweg enkele mogelijkheden voor een airboattour. M.i. is het dus maar net wat je het liefste wilt. Ik zou persoonlijk voor de 2e optie kiezen.

    Succes.
    Pieter Postma

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    65

    Standaard Re: Welke weg?

    41 is inderdaad de beste optie
    goed te doen in 1 dag , voldoende tijd voor (boot)stops

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Welke weg?

    Hoi,

    We zijn op dit moment in Tampa, Florida. Morgen helaas alweer onze laatste dag.

    Eergisteren hebben de 41 vanaf Miami gereden. Is een erg leuke weg om te rijden en onderweg kun je een hoop zien en beleven. We hebben geen airboat toch gemaakt. We zijn wel naar het National Park geweest en hebben een fietstocht gemaakt. Pffffff...was eigenlijk te heet en ik kwam dan ook als een tomaat terug. Beetje dom ik weet het. De pet en de zonnebrand lagen in de auto...

    Parkeergeld was 10 dollar en de fietsen waren 6,50 per uur (per stuk) Je kon er ook wandelen (gratis) of een tocht met een ' open' bus maken voor ongeveer 14 dollar. Ik raad het je zeker aan als je alligators en andere mooie dieren van zeer dichtbij wil zien. Op een gegeven riep mijn vriend: kijk daar een mooie grote!! ik schrok er zo van dat ik een noodstop maakte en zowat viel...oeps...ik was niet echt lekker bezig maar ik vond het een eng idee om nog geen meter van die beesten af te fietsen!
    Er staan ook geen hekken enzo!

    Maar goed dit kun je dus doen als je de 41 neemt. De I-75 is fijn als je wat meer haast hebt en meer wil eten/ drinken en benzine wil tanken haha (ik doel even op de food/ lodging en gas exits)

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Berichten
    6

    Standaard Route Miami - Golf van Mexico (en andersom)

    Hallo iedereen, wij vertrekken a.s. zaterdag naar Florida, erg spannend!! Wat is nu de leukste route om naar Fort Myers te rijden? Is dat de US 45 dwars door de Everglades of zullen we de US 75 nemen??

    Alvast bedankt!!

  6. Top | #6
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Van Miami naar Fort Myers....

    Als je nog niet langs of in the everglades bent geweest zou ik die wel kiezen, vind en vond het super daar...............natuur erg mooi, crocs overal, vogels en vissen.
    En als je snel wilt zijn dan moet je de high way nemen, het is maar waar je zelf behoefte aan heb, en wat je wilt zien en hoe snel je er wilt zijn.

    succes................

    Gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  7. Top | #7
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Van Miami naar Fort Myers....

    Ja de US45 moet je gewoon een keer gedaan hebben en dan in het vervolg gewoon de alligator alley nemen

  8. Top | #8

    Standaard Route: Van Miami naar Fort Myers

    Hoi,

    28 april 2011 komen wij als het goed is om 13.35 aan in Fort Myers. De bedoeling is om daarna direct door te rijden naar Miami. De aanbevolen route gaat via Naples en Fort Lauderdale over de 75 en daarna de 27.
    Rekening houdend met douane, koffers ophalen en huurauto ophalen, schat ik dat ik op z'n vroegst om 15.00 uur weg kan rijden. Als alles mee zit doe je er ongeveer 2 uur en 3 kwartier over deze route.

    Heeft iemand deze route al eens gereden? Ik ben erg benieuwd naar het volgende:

    • Hoe groot is de kans dat je in de file komt op deze route als je pas rond 15.00 uur kan vertrekken?
    • Het deel van de 75 die van West naar Oost Florida loopt wordt op een kaart van mij aangegeven als "Scenic route". Weet iemand of er een plaats is op deze snelweg waar je goed kan parkeren en een mooi deel van de Everglades kan bekijken?
    • Hebben jullie misschien nog bepaalde "Must See" op deze route?
    Overigens de reden dat we niet direct op Miami vliegen is dat we een enkele vlucht moesten boeken. We gaan namelijk terug met een cruiseschip. Met een enkele vlucht ben je redelijk beperkt als je een nog betaalbaar ticket (one way) wilt kopen naar Miami. We willen gelijk door naar Miami omdat we daar graag nog 1 volle dag te besteden willen hebben o.a. om het Miami Sea Aquarium te gaan bekijken.

    Alvast bedankt voor de antwoorden.

    Tamino

  9. Top | #9
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Route Fort Myers naar Miami

    Hee wij gaan denk ik met dezelfde vlucht. \\/

    Als je nog een paar losse uren over hebt is dit een speciale ervaring.

    http://www.efwefla.org/
    Laatst gewijzigd door Tinkerbell; 04-09-10 om 17:45.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Route Fort Myers naar Miami

    Mijn ervaring is dat het op zich niet zo heel uit maakt of je de I-75 of de US-41 neemt. Als je iets van de Everglades wilt zien dan kun je het beste de US-41 nemen. Je hebt daar meer en leukere stops dan op de I-75. De keren dat ik over de I-75 ben gereden is het mij niet echt opgevallen dat een deel hiervan als scenickan worden aangemerkt. Aangezien ze in de VS al snel iets scenic vinden zou ik daar niet te veel van verwachten.
    De kans om in de file te komen valt op zich wel mee. Je kunt natuurlijk altijd pech hebben maar op zich moet je de afstand in 3 uur (inclusief een stop) wel kunnen halen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •