Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 37

Onderwerp: Fietsen in Miami (Beach)

  1. Top | #11
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: fietsen in Miami (Beach)

    Fietsen doen ze overigens wel...

    [/quote]
    Je mag inderdaad op de stoep rijden hier, alleen gaat hij de verkeerde kant op.
    Ben je jonger dan 16, dan moet je een helm op.
    http://floridadrivers.com/traffic_co...gulations.php/

    Bovenstaande link geeft je alle informatie betreffende de wetgeving op fietsers in Florida.

  2. Top | #12
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: fietsen in Miami (Beach)

    Ja ik had gezien dat hij verkeerd reed kon helaas niet veel andere fietsers vinden. Zelf willen we ook gaan fietsen in Florida maar dan op de Keys (Key West). Had zelf nog niet verzonnen om in Miami te gaan fietsen...

  3. Top | #13
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: fietsen in Miami (Beach)

    Fietsen op Key West is een stuk veiliger en een naar mijn mening leuke manier om het eiland te verkennen.

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: fietsen in Miami (Beach)

    Op Key West fietsen is een prima manier om het eiland te verkennen, fietsen in Miami is gewoon vragen om moeilijkheden.
    er zijn geen fietspaden, dus je moet over de stoep tussen de schaarse voetgangers door. Dat zou geen probleem zijn, waren het niet dat er ook meestal geen stoepen zijn, en dat je continu uitritten van de P-plaatsen hebt, waar het troittoir niet doorloopt.
    Nee, misschien een beetje in SoBe, maar verder is Miami NIET geschikt voor fietstochtjes.
    Eric

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    21

    Standaard Re: fietsen in Miami (Beach)

    Mafo, aan deze sites lijk ik zeker wat aan te hebben, hoewel ik zelf m'n route in moet voeren en dan nog niet weet of die route "bikeable" is. Belangrijk voor mij om te weten is nu eigenlijk of de Venetian Causeway per fiets te rijden is, lijkt mij. Weet iemand dit specifiek?
    Ik ben maar 3 dagen in Miami en wil niet te veel tijd kwijt zijn aan openbaar vervoer. Naar Bayside met de bus zal nog wel lukken, maar naar Seaquarium is slechts 15 km en lijkt lastig per openbaar vervoer, nl overstappen. Naar Aventure Mall lijkt me een leuke fietstocht van 21 km over Miami Beach.
    Laatst gewijzigd door ABKtje; 08-10-07 om 22:35.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: fietsen in Miami (Beach)

    Ik heb met Google Earth even ingezoomd op de Venetian Causeway, specifiek op de bruggen, en volgens mij kun je daar wel over de stoepen rijden. Maar het is niet goed te zien.
    Eric

  7. Top | #17

    Standaard Re: fietsen in Miami (Beach)

    In de VS mag je bijna overal fietsen. Zelfs op stukken van de snelweg mag het. Maar of het veilig is is wat anders.

  8. Top | #18
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: fietsen in Miami (Beach)

    Niet in Florida hoor !

    Freeways and Interstates
    (316.091, (2) and (4), F.S.)

    Bicyclists are not allowed to ride on the shoulder or roadway of limited access roadways (freeways) or interstate highways.

  9. Top | #19
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    21

    Standaard Re: fietsen in Miami (Beach)

    Oeps, alles bij elkaar genomen lijkt het niet echt aantrekkelijk om genoemde route te fietsen. Ik heb ook ingezoomd op Venetian Causeway en vooral het "oversteken" ziet er niet makkelijk uit. Ik dank allen voor het meedenken en blijf open staan voor goede/leuke adviezen voor mijn korte verblijf in Miami (Beach).

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Locatie
    Miami
    Berichten
    26

    Standaard Re: fietsen in Miami (Beach)

    De Venetian causeway is heel goed te doen op de fiets. Wielrennen is trouwens de meest populaire sport in Miami en je ziet iedere zaterdag en zondag morgen werkelijk honderden fietsers. Hele peletons die de gehele weg opeisen. De brug naar Key Biscayne is de enige hindernis, vooral als je wind tegen hebt. Ook hier een apart fiets en voetgangers gedeelte. Op Key Biscayne zie je ook altijd fietsers. Hier wat links naar fiets clubs in zuid- Florida http://teampaisa.com/home.htm , http://corsacycling.com/
    http://www.rastapastacycling.org/home.html , http://www.kendallknights.org/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •