Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 17 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 164

Onderwerp: DownTown Disney: West Side & MarketPlace (Disney Springs)

  1. Top | #11
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    DownTown Disney is voor mij altijd een bezoekje waard als ik in Orlando ben. Met een zoontje van 5 is het daar overdag gewoon goed toeven. In 1998 ben ik er een keertje 's avonds geweest, en toen voornamelijk op Pleasure Island. Was leuk entertainment en een leuke 70's-band buiten op het podium.

    Favorieten in Downtown Disney?
    - Disney Superstore: grootse Disney-outlet. Mijn vrouw kan er verdwalen, je vind er net dat disney-prulletje dat je zocht, en m'n zoon zit zich te vergapen aan de filmpjes op één van de megaschermen.
    - Lego-winkel: tja, m'n zoon is 5, dus Lego is dan leuk speelgoed. En als je dan buiten lekker met een heleboel Lego kunt spelen ....
    - Disney Quest: Wel duur, maar met een FITS-pas te doen. Vanaf dit jaar dus helaas niet meer.
    - Rain Forest Cafe: lekker eten (spareribs!!)in een leuke omgeving. Bewegende olifanten, apen en mooie aquariums.
    - Christmas store: buiten 35 graden en dan kerstmis? Ja, dat kan in Downtown Disney.

    Dan de kwestie rond het gratis parkeren: verleidelijk, zeker als je 2 of 3 weken naar Orlando gaat bespaart het je ruim $ 100. Kun je weer andere leuke dingen mee doen. Persoonlijk kies ik echter voor het comfort van eigen vervoer naarde parken. Aan wachten heb ik een broetje morsdood en geduld moet je meestal wel hebben bij gebruikmaking van het Disney-transport. Tussen de grote parken valt wel mee, maar richting de "overige" Disney-sites is het soms erg lang wachten. Ooit heb ik bij Wide World of Sports ruim een uur in de hitte zitten wachten. Niets voor mij. Gelukkig heb ik de luxe van een ruim budget, als ik thuis kom zie ik wel weer wat de "schade" van de Visa en Mastercard is ...

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #12
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    - Rain Forest Cafe: lekker eten (spareribs!!)in een leuke omgeving. Bewegende olifanten, apen en mooie aquariums.

    Dit ben ik niet helemaal met je eens.
    het Rain Forest Cafe is juist (volgens mij de enige) een plek waar je heel lang moet wachten en de service echt beroerd is.
    Ik weet, dat het er hardstikke leuk uitziet, maar meer dan een uur (Ja echt) wachten op het verkeerde menu...........
    En zo goedkoop zijn ze toch ook weer niet.
    Ze probeerden het wel te herstellen, maar niemand van ons had daar nog zin in!!
    Eric

  3. Top | #13
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    het Rain Forest Cafe is juist (volgens mij de enige) een plek waar je heel lang moet wachten en de service echt beroerd is.
    gelukkig dat het daar ook zo beroerd is.. We zijn er in Disneyland Parijs geweest en daar was de service ook beroerd.. Lang wachten, duur en mijn bord werd al weggehaald voordat ik was uitgegeten..

    Die bewegende beesten zijn wel aardig maar na een half uur heb je het ook wel gezien...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #14
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Tja....ik kan niets anders zeggen dan dat het Rainforrest Café tijdens ons laatste bezoek gewoon goed te noemen was. We hebben in totaal nog geen 45 minuten binnen gezeten (inclusief het eten)........Het eten was gewoon goed, niet uitmuntend maar gewoon goed hoor......weinig klagen.
    Florida: juli 2001, augustus 2003, juli 2004, december 2004 en februari 2005. Nou maar weer alvast gaan plannen voor november 2005......

  5. Top | #15
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Nou, ze moeten natuurlijk best wel eens tevreden gasten hebben, anders kwam er na een tijdje niemand meer.
    Maar na al die goede service in Amerika (vergelijk dat maar eens met dat chagerijnige personeel wat ze hierhebben) was het echt een teleurstelling, temeer daar we al een uur eerst hadden moeten rondlopen in Downtown, omdat er voorlopig nog geen plaats was. Dus je kunt wel nagaan dat we ondertussen best wel trek hadden !!
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-04-09 om 14:05. Reden: full quote eruit

  6. Top | #16
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Tsja, hoe meer mensen hoe meer meningen. Voor mij geldt dat ik nooit in een restaurant zal gaan eten waar je al een uur moet wachten voordat je naar binnen kunt. Is blijkbaar zo druk dat ze het niet aan kunnen, dus het zal dan ook wel erg lang duren voor je eten hebt. Dan maar een ander restaurant, keuze genoeg.
    Als je dan toch in een druk restaurant gaat eten, zorg er dan voor dat je een plaats krijgt met uitzicht op de bar. Zo kun je - als het naar jouw mening wat lang duurt - gemakkelijk de aandacht van het personeel trekken en je onvrede duidelijk maken. En als het echt veel te lang duurt: vertrek! Betaal je drankjes en bedank ze er vriendelijk voor. Ben duidelijk dat je het niet accepteert, en vertrek. Op vakantie is het niet nodig om je ergens druk over te maken, en er is vast nog wel een andere plek waar je wat kunt eten.

    De keren dat ik bij het Rainforest Cafe was, was het niet zo druk en ben ik snel en goed geholpen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #17
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Downtown Disney & Marketplace

    He Sonja,

    Wat een prachtige foto's zeg!! Echt super mooi gemaakt hoor!
    Misschien een rare vraag......is dat allemaal vrij toegang of is dat gelegen in een park waar je dan een ticket voor moet hebben.
    Ik vind de parken het disney en zo het moeilijkste om helemaal achter te komen hoe het allemaal werkt en zo??

    Groetjes Monique

    Moderator:
    Afgesplitst van dit topic: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3050
    Laatst gewijzigd door Njit; 06-03-07 om 16:14.
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  8. Top | #18
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Downtown Disney & Marketplace

    Bono,

    hier kun je alles lezen over Downtown Disney: http://www.allearsnet.com/btp/downtown.htm

    Downtown Disney is a 120-acre entertainment, dining, and shopping complex at the WDW resort made up of three distinct sections: The Marketplace, Pleasure Island and the West Side. A Disney shoppers' paradise, Downtown Disney features such diverse shops as World of Disney, Lego Imagination Center, the Art of Disney, and the enormous Virgin Records. Unique entertainment is also available at Cirque du Soleil, Disney Quest and the nighttime hot spot, Pleasure Island.
    There is no admission fee for the MarketPlace and West Side areas of Downtown Disney, but Pleasure Island does require paid admission when it opens at 7 p.m.


    En een paar kaartjes:
    http://www.wdwinfo.com/maps/downtown-marketplace.htm
    http://www.wdwinfo.com/maps/downtown...ure-Island.htm
    http://www.wdwinfo.com/maps/downtown-west-side.htm
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #19
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Downtown Disney & Marketplace

    Downtown Disney & Marketplace is allemaal vrij toegangbaar en inderdaad erg leuk om 1 of meer avondjes rond te lopen en/of te shoppen. Er zijn ook een aantal restaurantjes en er heerst een leuke sfeer.

    Alleen voor Pleasure Island (het "echte" uitgaansgebied met clubs, disco en pubs) moest je entree betalen maar dit is sinds ongeveer anderhalf jaar niet meer en kun je ook hier gratis rondlopen. Alleen als je 1 van de clubs in wilt of alcoholische drankjes wilt kopen moet je entree betaald hebben (dan krijg je na betaling een polsbandje).

    Ik snap best dat als je er nog nooit geweest bent je een hoop vragen hebt en gelukkig kunnen wij ze dan voor je beantwoorden. Vraag maar raak :wink:

    Groetjes,
    Sonja
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  10. Top | #20
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Downtown Disney

    Dus als ik het een beetje goed heb is Downtown Disney vlakbij de andere parken............
    Of ligt het aan de bekende International Drive..........................
    en dat is open tot 2 uur in de nacht?
    Wanneer is het leukste om te gaan...in de middag of in de avond ivm omdat het dan gezellig is verlicht en echt een uitgaans gelegenheid is.
    Dus daar eten is ook lekker??

    Alvast Sonja

    Groetjes Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •