Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 17 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 164

Onderwerp: DownTown Disney: West Side & MarketPlace (Disney Springs)

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Tosca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Breda
    Berichten
    98

    Standaard DownTown Disney: West Side & MarketPlace (Disney Springs)

    Misschien een domme vraag, maar kan iemand mij vertellen waar Downtown Disney nu precies zit. (of hoe ik daar kom)

    Ik heb begrepen dat dit echt een shopping area (!!!! :lol: ) area is waar je verder ook geen entree voor hoeft te betalen, je kunt er zo ook je geld wel kwijt denk ik !

    Er zouden drie delen moeten zijn, maar weet niet goed of ze allemaal bij elkaar liggen.

    Nou forummers tot horens weer !!!! :mrgreen:

  2. Top | #2
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Ha die Tosca,

    Downtown Disney is idd een groot shopping gedeelte, met van alles en nog meer, zoals:de enorme Virgin store met cd's, video's en boeken, er is een AMC 24 Theatre Complex, waar je zo goed als de hele dag een filmpje kunt pakken, er zit Planet Hollywood, yummy om te eten en er is ook een Legoshop, ja wat nog meer, een grote Disneyspullen winkel uiteraard. Maar goed, je hebt de West Side, Pleasure Island (uitgaansgedaalte 18 jaar en ouder?)en Disney Marketplace. Het zit zo'n beetje aanelkaar op het Disney terrein, 'k geloof t.o. Blizzard Beach of dat andere waterpark. Het is wel leuk hoor. Je hebt er ook Disney Quest zitten (favoriet van Robin en Lisa) een mega game room met 4 !! verdiepingen. Ja, je kunt hier idd je geld wel kwijt hoor....
    Doei weer Petra

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Downtown Disney

    Ja, je kan er lekker shoppen! Er zit een hele grote Disney Store
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-04-09 om 11:45. Reden: quote eruit
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Op de landerijen van Disney rij je vanaf Lake Buena Vista zo tegen DownTown Disney aan. Winkels, restaurants en bioscopen en The Quest. En Pleasure Island waar je overdag zo naar binnen kan, maar savonds moet betalen voor vuurwerk, shows en partytime :wink: . Op http://www.disneyworld.com zie je de kaarten en lijsten met zaken die er zitten.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    9

    Standaard Downtown Disney

    Downtown Disney en de West Side kan je overdag prima doen om te shoppen, maar Pleasure Island kom je dan niet in. Voorheen kon je daar overdag gewoon doorheen lopen en de winkeltjes bezichtigen, maar PI gaat nu pas 's avonds open. Wat wel een voordeel is is dat je geen entree meer hoeft te betalen om PI binnen te komen! Je moet wel betalen als je een club van binnen wil bezichtigen, maar de winkels enzo zijn gewoon vrij entree. Je kan dan ook genieten van de band die op dat moment op het podium speelt en van het vuurwerk om 12 uur. Omdat er buiten ook veel kraampjes staan waar je drinken kan kopen en de muziek overal te horen is, hoef je dus geen entree ticket te kopen om de sfeer te proeven! Binnenkort komt er ook een Ierse Pub in PI, waar je ook gratis in kan.

    West Side vind ik 's avonds het gezelligst. Je hebt hier een paar erg leuke winkeltjes, de AMC bioscoop, Cirque du Soleil, Disney Quest, House of Blues, Bongo's Cuban Cafe, Planet Hollywood, Wolfgang Puck Café en de enorme Virgin Megastore.

    Persoonlijk vind ik House of Blues het gezelligst. Je kan hier enorm lekker eten, er zijn regelmatig leuke optredens en er is iedere zondag een waanzinnige Gospel Brinch!

    Disney Market Place vind ik overdag het gezelligste. Dit is ook heel kindvriendelijk. Er is een grote legowinkel, verschillende speelgoedzaken, een winkeltje met alleen maar winnie the pooh spulletjes, een kerst winkel, de creatieve winkel waar je allerlei artistieke spulletjes en scrapbook materiaal kan vinden en natuurlijk de allergrootste World of Disney ter wereld!
    Ook hier kan je lekker eten. Er is een Wolfgang Pucks take away, Rainforest Cafe, Mc Donalds en het overheerlijke Ghirardelli, waar je alles kan vinden wat te maken heeft met Chocolade! Ernaast zit een leuk kook winkeltje waar je veel leuke disney spulletjes kan vinden voor in en om de keuken.

    Parkeren bij Downtown Disney is gratis en het is vlakbij Typhoon Lagoon.
    De 3 delen - West Side, Market Place en Pleasure Island liggen bij elkaar en zijn goed te lopen. Ook als PI nog gesloten is (wat tussen west side en market place inligt) is het nog makkelijk te lopen.

    Een ander leuk uitgaans gebeuren is Disney's Boardwalk. Hier vind je vele gezellige restaurantjes en winkeltjes en het ESPN Sport cafe. Het parkeren bij de Boardwalk is gratis, en hiervandaan kan je heel makkelijk lopen naar Epct of met het bootje naar de Studio's. Als je dus niet in een Disney hotel verblijfd dan is dit een goede optie om parkeergeld te besparen.

    Wanneer ga je er naartoe? Alvast heel veel plezier gewenst!

  6. Top | #6
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Gratis entree bij Downtown Disney

    Als je de forse entree en parkeerbedragen voor de Disney theme parks zat bent is er een gratis alternatief, namelijk een bezoek aan Downtown Disney. Dit is effe geen theme park, maar een "dorp" aan het water met talloze winkels, eetgelegenheden, bioscoop, etc.
    Leuk voor een dagje-uit.

    Het gebied ligt aan het eind van de Lake Buena Vista Drive, niet ver van de 535 en I-4, en bestaat uit 3 delen:
    Marketplace, Pleasure Island en Westend
    En overal gratis parkeergelegenheid.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  7. Top | #7
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Persoonlijk vind ik Down Town Disney weinig aan. Het is namelijk 1 groot winkelcentrum waarvan er al zoveel zijn in USA. Maar ja, je moet er een keer geweest zijn om het te beoordelen... :wink:

  8. Top | #8
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Meen je dat echt ? Gelukkig verschillen smaken, maar voor mij gaat er geen vakantie in Florida en WDW voorbij zonder minimaal 1 keer op Downtown Disney geweest te zijn. Heerlijk al die Disneywinkeltjes (nou ja ... winkelTJES ... :shock: ). En topper is natuurlijk DisneyQuest, voor mij en met name voor mijn kinderen. Dat kom je echt in geen enkele mall tegen. Net als al die Disneywinkels, ook die kom je nergens tegen.

    Maar goed, iedereen zijn eigen pleziertjes natuurlijk :lol:
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #9
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Oh, ik ben het met je eens, Quest is The Thing voor mijn kids, vinden ze GEWELDIG!!!!!!!!! Als het ff kan gaan we elke avond....ennuh wat dacht je van die mega-bioscoop?en de virgin-store? Ja, zo kunnen we wel weer.....

  10. Top | #10
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Meen je dat echt ?
    Yep, ik ben naar alle Disney parken in Orlando geweest en dan hoef ik niet nog eens naar Disney Quest.
    Voor kinderen is het natuurlijk werelds en die zullen de tijd van hun leven hebben. Gelukkig hoeven zij er nog niet bij stil te staan wat alles moet kosten want prijzig is Disney Quest wel!

    Voor mij is Down Town Disney één groot commercieel winkelcentrum waar ik gauw uitgekeken ben. :?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •