Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41

Onderwerp: Dagtrip: Miami

  1. Top | #11
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: dagtrip zonder auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Maar met de bus lijkt me de reis zelf wat saai. Vier uur naar buiten staren. Volgens mij is met zo'n busreis wel degelijk het doel het belangrijkste...
    Doe jij dat ... naar buiten staren?
    Ik zou juist naar "binnen" kijken ... er zijn zoveel andere passagiers die met hetzlfde doel in de bus zitte, zoveel mensen om leuk mee te kletsen, ervaringen uit te wisselen, leuke tips en trucs van te krijgen .... gewoon genieten van de aanwezigheid van een aantal gelijkgestemden.

    Ik heb in het verleden al zoveel dagtrips naar Parijs gemaakt (da's ook een uur of 5 heen en 5 terug) en zoveel plezier gehad onderweg en in de stad. Vind dit vergelijkbaar ...!:-D

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #12
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: dagtrip zonder auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Doe jij dat ... naar buiten staren?
    Yep, ik praat echt nooit met andere mensen in de bus. Zeker niet in een andere taal..
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  3. Top | #13
    Florida Groupie Marjol's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    457

    Standaard Re: dagtrip zonder auto

    Als ervaren rondreis-met-bus ganger kan ik zeggen dat vier uur in een bus zitten echt niet zo erg is. Er is altijd veel te zien onderweg! Als jij graag Miami wil zien, zou ik er gewoon voor gaan! Je vertrekt dan waarschijnlijk gewoon heel vroeg, waardoor je toch nog bijna een hele dag in Miami hebt.

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    bij amsterdam
    Berichten
    76

    Standaard Re: dagtrip zonder auto

    Bedankt voor alle tips. Ik ga het allemaal overwegen...

    Is het ook mogelijk om ter plaatse nog wat te regelen of moet dat echt van te voren worden vastgelegd? Denk dat ik en mijn reisgenoot namelijk eerst gaan kijken wat we belangrijk vinden en hoeveel tijd we hebben cq. hoe moe we zijn ;-) Vind het dan niet prettig vast te zitten aan een bepaalde dag en tijdstip... Dan zou t fijner zijn om bijvoorbeeld op dinsdag te boeken voor donderdag dan bij wijze van spreken NU al te weten dat ik op dag 3 daarheen ga en dat niet meer kan veranderen.

    groetjes
    sab

  5. Top | #15
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: dagtrip zonder auto

    Ik zorg ook altijd voor een aantal mogelijkheden om te gaan doen, maar leg buiten de hotels geen attracties vast. Waar je wel rekening mee zou kunnen houden is dat je na de eerste nacht waarschijnlijk vroeg wakker wordt door de Jet Lag. Je zou kunnen kijken om de eerste dag wat mogelijkheden te hebben om vroeg heen te gaan. Uiteraard kun je het ook gewoon gebruiken om op je gemak de omgeving van je hotel te bekijken als je daar een langere periode zit.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: dagtrip zonder auto

    Linda zei:
    Yep, ik praat echt nooit met andere mensen in de bus. Zeker niet in een andere taal..
    .

    Waarom niet Linda? Je leert een taal alleen goed, door hem te gebruiken, en het is juist leuk om met Amerikanen te praten.
    Ik spreek juist heel vaak Amerikanen aan, of het nou in de wachtrij van een pretpark is, of bij de hotelreceptie, over het algemeen komen er leuke gesprekken uit voort.
    Eric

  7. Top | #17
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: dagtrip zonder auto

    Nou ik heb hetzelfde idee hoor Eric, ik dacht zal ik het vertellen...................maar je hebt het al voor mij gedaan, bedankt.

    Ik en eigenlijk wij praten ook heel vaak met amerikanen of waar we ook op vakantie zijn, dan leer je ook de mensen daar kennen maar ook de werklui, daar zijn we altijd wel nieuwsgierig naar hoe de werkomstandigheden zijn en zo.
    Ik moet zeggen dat ik nogal gauw met andere een praatje aan ga maar op vakantie vind ik het altijd nog leuker :wink:

    Maar ja ieder zijn ding en ieder moet doen waar hij zich prettig bij voelt, dat is belangrijker.

    Gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  8. Top | #18
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: dagtrip zonder auto

    En nog even dit over een dagtocht naar Miami:
    Het is 4 uur rijden, 90% via een heel saaie tolweg. Juist dit stuk van Florida is niets te zien vanuit de auto (bus).
    Verder krijg je in die paar uur een heel verkeerde indruk van Miami, Bayside zou overal kunnen zijn, Miami Beach is wel leuk maar dan moet je tijd hebben om over de boulevard te lopen en het strand op te gaan.
    Maar als het je enige mogelijkheid is om wat anders te zien vanuit Orlando, is het misschien toch de moeite waard.
    Ik zou alleen pas ter plaatse beslissen, vooraf boeken is zeker niet noodzakelijk.
    Eric

  9. Top | #19
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: dagtrip zonder auto

    Misschien ontmoet je wel leuk mensen met een huurauto die ook die kant op gaan en je wel een dagje mee mag...................
    Zo hebben wij dat toen op Kreta ook gedaan.
    Een stelletje ontmoet en deze hadden wel een rijbewijs bij en toen samen een auto gehuurd voor en dag en samen naar het zuiden gereden.
    Het was een hele leuke dag, en verder de vakantie wel gewoon ons eigen weg gegaan en in de avond ontmoeten we het andere stel ivm eten.
    Dus zo kan het ook nog misschien.........................

    Gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  10. Top | #20
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: dagtrip zonder auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Linda zei: .

    Waarom niet Linda? Je leert een taal alleen goed, door hem te gebruiken, en het is juist leuk om met Amerikanen te praten.
    Ik spreek juist heel vaak Amerikanen aan, of het nou in de wachtrij van een pretpark is, of bij de hotelreceptie, over het algemeen komen er leuke gesprekken uit voort.
    Eric
    Uiteraard leer je het daardoor sneller, maar waarom zou ik? Ik heb Martijn toch Plus in Nederland praat ik eigenlijk ook nooit met vreemden (behalve op fora dan :lol. Ik zou niet eens weten waarover ik het moet hebben...

    (Laat ik het zo zeggen: een gesprek met een vreemde zal nooit van mijn kant beginnen...)
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 30-09-07 om 18:23.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •