Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 17 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 170

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Washington (DC)

  1. Top | #51
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    29

    Standaard Re: overstaptijd

    Hoi laan,

    Een overstaptijd van 2 uur op washington Dulles moet voldoende zijn. Ik heb zelf al een paar keer een overstap gehad op Washington en dat ging altijd prima.

    Washington is alleen voor jou de eerste stad die je binnenkomt in Amerika, dus daar moet je de hele papierwinkel door bij de douane. De koffers moet je van de band afhalen, opnieuw scannen en vervolgens weer op de band leggen. Dit gaat allemaal wel erg snel. Daarna is de verbinding naar Miami meer een busdienst. Je kan zo doorlopen en dat gaat allemaal erg snel.

    Waarschijnlijk moet je wel naar een anderre terminal op Dulles, maar ook dat is goed aangegeven. In het vliegtuig verwijzen ze je al naar de juiste terminal en helpen je goed bij vragen. Ik heb zelf altijd een goede ervaring met UA.

    Op de terugweg heeft Lufthansa volgens mij de vlucht uitbesteed aan UA (gezien je vluchtnummer). Het vliegveld Chicago ken ik zelf niet. Ik vlieg namelijk meestal in de winter en dan is Chicago vaak dicht vanwege sneeuwstormen. Al een paar keer mijn vliegtuig daardoor gemist, dus ik zorg eigenlijk altijd dat ik via Washington vlieg.

    Ik denk wel dat je een goede prijs hebt gekregen voor je vlucht. Zeker in die tijd.

    Alvast een fijne vakantie, groetjes, Dennis

  2. Top | #52
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Overstaptijd

    Ik denk zeker wel dat je een goede prijs hebt gescoord!!!
    Goed gedaan dus!!!

    De vlucht AMS-IAD en IAD-MCO hebben wij al vaker gedaan.
    2 Uur is ruim voldoende, je moet idd door de douane heen en immigrations en je koffer van de band halen en opnieuw afgeven.
    Dit kost tijd maar met 2 uur red je dat heel erg goed, heb je ook even lekker de tijd om bij starbucks een bakkie te halen.
    Aankomst MCO is dan ook heel gemakkelijk, je komt je vliegtuig uit loopt naar de bagageband en klaar ben je, je staat zo buiten.

    Zoals Dennis al schreef heb je wrs united vliegtuigen die je terugvliegen vanaf chicago, die hebben wel 767 dus dat komt ook goed.

    En een uur overstaptijd moet voldoende zijn op de terugreis want je hoeft dan niets meer te doen, alleen naar je juiste terminal en gate begeven maar je koffers gaan dan automatisch door.

    Geen zorgen dus!!!!

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  3. Top | #53
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    17

    Standaard Re: Overstaptijd

    Hoi wij zaten met hetzelfde dilemma; hebben we genoeg tijd???Je leest enorm veel ervaringen, bij de een gaat het goed bij de ander niet.
    We vliegen ook via Chigaco en ons leek een overstap van een uur super maar ik durfde het toch niet aan en heb een vlucht eerder dus met nu 4 uur ertussen helaas.

    De reden is dat het de laatste vlucht, die met 1 uur ertussen, was van de dag en dat er dan vaak al vertraging is bij vertrek waardoor er dan nog minder tijd is voor de overstap...dus nog minder dan 1 uur.

    Wij nemen nu maar extra boeken mee...Maar de tijd zal het leren, we gaan al over 1 maand dus laat het wel weten als we terug zijn.

    Jullie ook veel plezier

  4. Top | #54
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Overstaptijd

    Informatie over de benodigde tijd kan je o.a. op deze site vinden: http://apps.cbp.gov/awt/
    Per dag en per tijdstip kan je de wachttijden zien van diverse luchthavens.
    Op de heenreis zit je met immigration en customs, dat vraagt nogal wat tijd. 1 1/2 uur moet te doen zijn, maar is niet al te ruim.
    De 5 kwartier op de terugreis moet gaan, je kunt dan vrijwel zo doorlopen.

    Succes
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-01-13 om 19:37. Reden: full quote eruit

  5. Top | #55
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Berichten
    22

    Standaard Overstap Washington - Orlando

    Hallo,

    We hebben zonet onze residocumenten ontvangen van American Estates. En dus ook onze definitieve vluchturen.
    We vliegen met United van Amsterdam naar Washington en van Washington naar Orlando. We landen daar omstreeks 15u13 en het vliegtuig naar Olrando vertrekt om 17u15. Is dit voldoende tijd voor een rustige overstap of wordt het nipt en is het aan te raden om ons te haasten?
    Als ik niet mis ben moeten we in Washington onze bagage ophalen en door de douane. Lukt dit op zo'n korte tijdspanne? Is het nodig om dan in Washington opnieuw in te checken?

    Alle hulp of tips zijn welkom !
    Laatst gewijzigd door Michael66; 25-01-13 om 19:39.

  6. Top | #56
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Overstap Washington - Orlando

    wij hebben dezelfde vlucht.Ik heb deze vraag ook al gesteld (zie topic overstaptijd).
    Op de heenreis moet je inderdaad je koffers oppikken en weer afgeven.Ik weet ook niet of het tijd genoeg is maar ik denk dat de vliegmaatschappij dit toch weet.Wanneer gaan jullie?
    Wij gaan in juni.

  7. Top | #57
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Overstap Washington - Orlando

    Ook wij hebben een overstap in Washington. 2 uur zou voldoende moeten zijn. Maar natuurlijk is niet elke vluht hetzelfde. De tijd zal het leren. Voordeel is wel dat je in orlando of waar dan ook in Florida geen strenge paspoort controle heb.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  8. Top | #58
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Berichten
    22

    Standaard Re: Overstap Washington - Orlando

    Hoi,

    Wij vertrekken op zaterdag 22 maart ... We zijn al aan het aftellen !
    Ik hoop dat alles vlor verloopt ... Vorige zomer hebben we toch een dik uur staan aanschuiven bij aankomst in New York. Hopelijk is het nu anders want bij onze terugvlucht hebben we maar anderhalf uur ... Maar zoals je zegt zou de vliegtuigmaatschappij en American Estates dit toch moeten weten.

    Alvast veel plezier in juni !

  9. Top | #59
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Overstaptijd Washington

    Op de heenweg ook bij Dulles Airfield een tussenstop gemaakt (om vervolgens op MCO Orlando door te vliegen). We hadden 2 uur de tijd voor de volgende vlucht, maar de vlucht duurde ietsje langer, waardoor we nog maar anderhalf uur ongeveer de tijd hadden.

    Toen nog een paar minuten moeten lopen voor we bij immigration aankwamen.
    Dat heeft anderhalf uur geduurt (en we hadden geen verdere inspectie nodig). We waren uiteindelijk 10 a 15 minuten te laat om het vliegtuig te halen NADAT we dus de koffers weer hadden opgepikt en weer hadden afgegeven, weer werden gecheckt (schoenen uit, riem af etc.). Toen zagen we dat ze het vliegtuig even voor ons en nog anderen een kwartier lieten wachten. We stonden vooraan in de terminal toen we zagen dat ie over 5 minuten zou opstijgen. Ik heb me helemaal uit de naad gerend over het vliegveld heen tussen alle mensen door en buiten adem en bezweet het vliegtuig net kunnen halen. Gelukkig waren onze stoelen van te voren al gereserveerd, er kwamen dus nog mensen binnen toen het vliegtuig al helemaal vol zat. Die konden dus mooi uren wachten tot een volgende vlucht.

    Als het zo moet met immigration zo lang, wil ik volgende keer geen tussenstop maken (voor zover mogelijk).

    De terugweg geen problemen. Ben met de auto van Kissimmee naar Miami Beach gereden. Bij Miami rustig aan ingecheckt, daar nog even gezeten. Koffers gingen direct naar Amsterdam met een andere vlucht. Bij Washington rustig aan naar de gate gelopen, ondertussen nog een lekker broodje bij de Subway gehaald en toen was het nog maar een half uurtje voor we al konden boarden.

    Maar de heenweg was echt niet fijn. Daarna toen nog op Orlando nog een uur in de rij gestaan bij Dollar om een auto te huren...

  10. Top | #60
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Overstaptijd Washington

    Wat een verhaal zeg.... pfffff lijkt me echt naar.

    Maar goed dat jullie je instap kaarten al hadden, maar wat nu als je het vliegtuig echt mist, sta je bij het volgende vliegtuig met je instap kaart van de vorige......hoe gaat dat, weet iemand dat?

    groetjes sylvia
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-11-08 om 08:50. Reden: full quote eruit
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •