Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: Reisschema Valckske: 2008

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Berichten
    20

    Standaard Reisschema Valckske: 2008

    Hallo, ons besluit staat vast. We gaan voor 3 weken naar Florida. Nu wou ik eens vragen of er iemand ons op weg kan helpen met een "startschema". Onze hoofdverblijfplaats zal Orlando zijn. Wat we zeker willen doen: Walt Disney(alle parken) sea world-Miami-Daytona-Key West-Everglades....
    Alvast bedankt.

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vraag voor reisschema

    Tsja, er zijn zoveel mogelijkheden. Kijk eens bij de reisschema's op dit forum en lees wat reisverslagen, dan krijg je een goede indruk van wat er mogelijk is. En dan kun je zelf bepalen wat bij je past. Want dat is voor ieder verschillend. De één houdt van natuur, de ander van pretparken, een ander weer van rust en strand. En het mooie is .... dat kan allemaal in Florida!! En nog veeeeeeeel meer.

    Dus lees veel en als je dan voor jezelf (en je reisgezelschap) hebt vastgesteld wat je wilt gaan doen, stel dan je gerichtere vragen, wij doen dan ons best je verder te helpen.

    O ja, je kunt uiteraard ook een aantal reisaanbieders op internet opzoeken, die hebben namelijk allemaal een aantal standaard-rondreizen in hun pakket, die je op weg helpen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Berichten
    20

    Standaard Re: Vraag voor reisschema

    De laatste dagen ontzettend veel gelezen. Toch ook nog vele vragen die door mijn hoofd razen. Hier is alvast het begin. Welke zijn er zeker nog "must see".
    DAG 1 Vlucht Orlando

    DAG 2 Orlando – Disney’s Magic Kingdom

    DAG 3 Orlando – Disney’s Animal Kingdom

    DAG 4 Orlando – Disney’s Epcot

    DAG 5 Orlando – Universal Studio’s

    DAG 6 Orlando - Seaworld

    DAG 7 Cape Canaveral - Kennedy Space Center

    DAG 8 Daytona

    DAG 9 Tampa – Busch Gardens

    DAG 10 Tampa - Clearwater

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Vraag voor reisschema

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valckske Bekijk Berichten
    De laatste dagen ontzettend veel gelezen. Toch ook nog vele vragen die door mijn hoofd razen. Hier is alvast het begin. Welke zijn er zeker nog "must see".
    Wow, in de eerste 8 dagen na aankomst 6 pretparken en Kennedy Space Center bezoeken? Is dat niet een beetje teveel achter elkaar? Ik lees in je openingsberichtje dat je van plan bent om 3 weken te gaan. Ik zou na 2 of 3 dagen pretpark minimaal 1 dagje "rust" plannen en dan bijvoorbeeld naar een waterpark, zwembad of naar het strand te gaan.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  5. Top | #5
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Vraag voor reisschema

    Ik zou het eerder zo iets doen:

    Dag 01: AMS/BRU-Miami
    Dag 02: Miami - Key West: via de Everglades (Airboattour langs de Tamiami Trail en/of Flamingo City)
    Dag 03: Key West
    Dag 04: Key West
    Dag 05: Key West - Miami
    Dag 06: Miami
    Dag 07: Miami
    Dag 08: Miami - Cocoa Beach
    Dag 09: Cocoa Beach - Daytona: via Kennedy Space Center
    Dag 10: Daytona - Orlando
    Dag 11: Orlando
    Dag 12: Orlando Disney Magic Kingdom
    Dag 13: Orlando Universal Studios
    Dag 14: Orlando Disney Typhoon Lagoon
    Dag 15: Orlando Disney Animal Kingdom
    Dag 16: Orlando Island of Adventure
    Dag 17: Orlando Disney MGM
    Dag 18: Orlando Seaworld
    Dag 19: Orlando Disney Epcot
    Dag 20: Orlando Disney Blizzard Beach
    Dag 21: Orlando Busch Gardens Europe (vanuit Orlando is Tampa op-en-neer prima te doen)
    Dag 22: ORL - BRU
    Dag 23: Amsterdam/Brussel
    (ik weet niet of je vanaf Amsterdam of Brussel zal vliegen)

    Dit is zo ongeveer drie weken. Overigens zou je er ook voor kunnen kiezen om een dagje minder Miami of Key West te doen zodat je kunt overnachten in Clearwater Beach. Of je zou een van alle pretparken kunnen laten vallen (In bovenstaand schema heb ik alle voornaamste pretparken in Orlando ingepland).

    Eventueel zou je op dag 8 (volgens mijn bovenstaand schema) ook in één keer door kunnen rijden naar Daytona en dan twee nachten Daytona. En dan op dag 11 via Kennedy Space Center naar Orlando. Uiteraard is de planning wat betreft welk park op welke dag in Orlando ter plaatse prima aan te passen. Net waar je dan zin in hebt.

    Verder zou je er ook voor kunnen kiezen om in Miami te starten, naar Key West en dan via de westkust naar Orlando te gaan en vanuit daar naar Daytona en Kennedy Space Center. Je bent dan iets meer tijd kwijt (dus gok ik dat je een dag Key West en Miami in zult moeten leveren), maar dat is dus ook nog een optie.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    29

    Standaard Re: Vraag voor reisschema

    Ik zou vakantie juist andersom maken. Starten in Orlando en alle parken bezoeken en eindigen in Miami. Wanneer je aankomt in Florida ben je de eerste dagen toch vroeg wakker en ik vind het ideaal om dan lekker te parken. Na het parken vind ik het altijd lekker om ook wat uit te rusten. Lekker naar het strand gaan overdag tot een uur of drie en daarna de buurt verkennen, shoppen, lekker eten. Dan na drie weken ga ik echt uitgerust weer naar huis. Wanneer je je vakantie eindigt met de parken ga je veel moeier naar huis. Ik ga zelf eind oktober naar Florida voor 3 weken en ik heb mijn reisschema ook geplaatst op het forum. Zie hieronder:

    Dag 1 t/m 7
    Aankomst Orlando
    6 nachten verblijven in Orlando
    Verschillende parken bezoeken en natuurlijk met Halloween in de Universal Studio's (Halloween Party tot 2 uur 's nachts)
    We willen ook een dag gaan paardrijden in Okala National Forrest/ Silver Springs

    Dag 7 t/m 9
    Verblijf in een Victorian B&B in St. Augustine

    Dag 9 t/m 11
    Verblijf langs de oostkust (weten nog niet precies waar) Op dag 10 is in ieder geval een raketlancering in Kennedy Space Center waar we graag naar toe willen (als de lancering niet uitgesteld wordt)

    Dag 11 t/m 13
    Verblijf in Miami Beach. 2 dagen Miami verkennen. Bal Harbour, South Beach, naar de haven in zuid Miami
    Heeft er iemand ervaring met zwemmen in de Venitian Pool in Coconut Grove?

    Dag 13 t/m 17
    Verblijf op Key West

    Dag 17 t/m 21
    Verblijf in Fort Lauderdale
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt. In ieder geval veel plezier met het plannen van je vakantie. Die voorpret alleen is al geweldig...:-D

    Groetjes,
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-03-10 om 19:47. Reden: full quote eruit

  7. Top | #7
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Vraag voor reisschema

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis the Menace Bekijk Berichten
    Ik zou vakantie juist andersom maken. Starten in Orlando en alle parken bezoeken en eindigen in Miami.
    Dat hebben wij dus gedaan met ons eerste keer bezoek aan Florida. Dat was ons toendertijd niet zo goed bevallen, omdat we Orlando vele malen leuker vonden dan Miami. Maar ik moet er wel bij zeggen, wij waren er toen in januari en toen was er sowieso niet zo veel te doen in Miami en was het 'ik wil terug naar Orlando' gehalte dus erg groot.

    Maar ik moet je gelijk geven in het feit dat Orlando zeer vermoeiend is, waardoor het inderdaad misschien beter is om het om te draaien. Ligt er dus ook behoorlijk aan in welke tijd van het jaar je gaat. Daar had ik dus niet bij stil gestaan.

    Afgelopen vakantie zijn wij in mei/juni naar Florida geweest en toen beviel Miami vele malen beter! Het is dus eigenlijk net wanneer je gaat en waar je voorkeur ligt
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vraag voor reisschema

    Da's nou het verschil tussen "was ik maar eerder" (naar Orlando gegaan) en "had ik maar meer" (tijd ingepland om Orlando te doen).

    (On)Afhankelijk van je heb je altijd wel het gevoel dat het "anders" had gekund .... da's nou precies de redem waarom zoveel mensen na hun eerste keer verslaafd raken aan Florida: er is teveel te doen voor een mensenleven!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Vraag voor reisschema

    Toch geef ook ik de voorkeur aan eerst rustig aan (Miami, Keys) en als ik dan volledig geaclimatiseerd ben naar Orlando.
    Weliswaar ben je de eerste dagen erg vroeg wakker, maar 's middags na driëen ben je afgemat.
    Eric

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Berichten
    20

    Standaard Re: Vraag voor reisschema

    Reisplannen zijn verschoven naar juli 2009. Datum ligt al vast. Van 18-7 tem 8-8.
    Ziehier onze nieuwe planning.

    DAG1 Brussel - Orlando
    DAG2 Orlando
    DAG3 Orlando
    DAG4 Orlando
    DAG5 Orlando
    DAG6 Orlando
    DAG 7 Orlando
    DAG8 Orlando
    DAG9 Orlando
    DAG10 Orlando
    DAG11 Orlando
    DAG12 Orlando
    DAG13 Orlando - St Petersburg
    DAG14 St Petersburg
    DAG15 St Petersburg - Naples
    DAG16 Naples
    DAG17 Naples - Key West
    DAG18 Key West
    DAG 19 Key West - Miami
    DAG20 Miami
    DAG21 Miami
    DAG22 Miami - Orlando
    Laatst gewijzigd door Valckske; 04-06-08 om 19:47. Reden: schema leesbaarder gemaakt / Michael66: standaard lettertype



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •