Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 29

Onderwerp: Grote artikelen meenemen of versturen

  1. Top | #11
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Grote aankopen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanneke Bekijk Berichten
    Maar niemand heeft dus ervaring met het opsturen via fedex ofzo?? Dat lijkt me toch ook handig, niet?
    Misschien een rare vraag maar kun je het gewoon niet zelf opsturen?
    Ik neem toch aan dat je zoiets in een doos koopt?

    Wat let je om naar het postkantoor te gaan en het op te sturen naar jezelf of iemand uit de familie?

    Met zo`n ding in een vliegtuig gaan zitten lijkt me ook niks.
    Er zal maar iemand "bom" denken en hup je krijgt al bij voorhand een pak slaag
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  2. Top | #12

    Standaard Re: Grote aankopen in Florida

    hallo, wij nemen ook regelmatig ,grote dingen mee naar huis .
    maar als het past moet je het gewoon in je koffer doen.
    en dan gaat het bij ons altijd goed.

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    29

    Standaard Re: Grote aankopen in Florida

    Ik heb zelf ook wel eens schilderijen laten versturen met Fedex en dat was een drama. Ik moest de schilderijen zelf ophalen bij een depot op Schiphol en daar direct de invoerrechten en nog een gedeelte van de verzendkosten betalen. Het werd dus niet thuis afgeleverd. Ook werd er bij het verzenden niet vermeld dat je thuis ook nog kosten moest maken. In Nederland wisten ze te vertellen dat dat kwam doordat de spullen voor een gedeelte vervoerd waren met TNT i.p.v. met Fedex en TNT is duurder. Ik kon op mijn kop gaan staan, maar als ik mijn schilderijen wilde hebben moest ik echt die kosten maken.
    Een andere keer zijn de schilderijen nooit aangekomen en tot op heden nog niet boven water. Gelukkig had ik de verzending wel laten verzekeren en heb ik mijn geld teruggekregen, maar het is een hoop gedoe en jammer dat je spullen niet krijgt.

    Ik zal niet meer zo snel spullen laten verzenden. Het is een hoop gedoe, kost uiteindelijk een hoop geld en je moet maar afwachten of je je spullen krijgt.

    De grote dingen die ik nu meeneem, neem ik mee als handbagage of in de koffer. United Airlines doet daar nooit moeilijk over. Nu gaan we voor het eerst weer met Martinair, dus ik ben benieuwd. Succes in ieder geval en een fijne vakantie.

  4. Top | #14
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Grote aankopen in Florida

    Opsturen kost geld in Amerika.

    Als je waarde boven de €45 is dan kost je dat in Nederland nog een keer geld.
    TNT of Fed-Ex maakt geen drollie uit, boven dat bedrag betaal je invoerrechten over het totaalbedrag.

    Soms (bij sommige spullen zoals schilderijen ed) is de ophaalplaats op Schiphol, vaker komt voor dat je de spullen aangeboden krijgt via het postkantoor waar je dan ook het openstaande bedrag moet betalen.
    En soms is het aan huis en dan betaal je aan de persoon die het afleverd.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard Hoe neem je iets groots mee vanuit Amerika?

    Stel dat je iets leuks ziet, wat veeeeeeeel te groot is voor in je koffer (maar bijv. wel onder de 200 dollar kost). Hoe neem je dat dan mee terug naar Nederland?
    (ik heb bijvoorbeeld zulke leuke babyledikantjes gezien en andere (grote) babyspullen)

  6. Top | #16
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Hoe neem je iets groots mee vanuit Amerika?

    Dan bied je dat aan bij de airline als oddsize bagage, maar al naar gelang grootte en gewicht kan dat nog wel in de financiele papieren lopen.

    Op de websites van de diverse airlines kun je vaak zien wat oversizes en overweight bagage kost.
    Of anders opsturen. Daar zijn diverse opties, UPS, FEDEX, USPS of andere bedrijven (of particulieren) die regelmatig containers heen en weer sturen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard Re: Hoe neem je iets groots mee vanuit Amerika?

    Oké, maar als je het dus inchecked als odd size bagage, moet je er wel 3x mee gaan sjouwen (met overstap) toch? En we hebben zelf al 4 kinderen bij ons en 2 oma's (waar je toch ook op moet letten) dus dat zou wel een hele grote belasting zijn (lees: daar trapt manlief nooit niet in )
    Dus andere optie is opsturen. Ehm, hoe zou dat dan in zijn werk gaan? Enne, moet je dan nog invoerrechten betalen?
    (sorry, heb er echt totaal geen verstand van)

  8. Top | #18
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Hoe neem je iets groots mee vanuit Amerika?

    OP de terugweg hoef je bij de overstap niet met je bagage te sjouwen, die gaat gewoon door.

    Ja hoor, invoerrechten, BTW, de hele zooi moet je betalen, en het kromme is, ook nog over de transportkosten. Dus of het dan zo goedkoop is, is maar de vraag.

    Maar als je iets echt graag wilt, en het is hier niet te koop, da moet je het gewoon doen.
    Dat is tenminste onze insteek.

    Opsturen doe je net als hier, gewoon aanbieden bij één van de genoemde bedrijven.
    Op hun websites staan (net als hier bij TNT) de tarieven.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard Re: Hoe neem je iets groots mee vanuit Amerika?

    Hmm jammer hoor. Als ik het invul op de site van UPS dan kom ik voor een ledikant van 260 dollar uit op 407 euro met verzenden. Dat vind ik te duur worden. Zeker omdat ik ook nog beddengoed ed zou moeten aanschaffen (ivm afwijkende maten).

    Het duurst is dan de UPS Worldwide Expedited a la 345 euro.
    Laatst gewijzigd door Angelina; 26-03-11 om 13:40. Reden: beetje domme opmerking :D

  10. Top | #20
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Hoe neem je iets groots mee vanuit Amerika?

    Daarom kun je beter naar USPS kijken, de 'gewone' postdienst, als je daar dan voor de traagste levering kiest is het vast een stuk goedkoper.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •