Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 21 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 203

Onderwerp: Visa Waiver (groene formulier I-94)

  1. Top | #131
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Visa waiver niet ingeleverd, wat te doen?

    Voorheen werden de groene kaartjes meestal bij het inchecken uit je paspoort gehaald. Maar nu de meeste amerikaanse maatschappijen zijn overgegaan op geautomatiseerde incheck methodes ben je er zelf voor verantwoordelijk dat het kaartje wordt ingeleverd bij de vliegmaatschappij. Als je een tussenlanding hebt moet je bij het boarden voor je transatlantische vlucht zelf het kaartje aangeven samen met je boardingpass.

    't Is even wennen, en je ogen de kost geven zodat je weet wat je moet doen. Het blijft in elk geval altijd je eigen verantwoordelijkheid dat het kaartje wordt ingeleverd.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #132
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Visa waiver niet ingeleverd, wat te doen?

    Ja klopt, ik heb dezelfde tussenstop gemaakt, en ik heb zelf bij het boarden, mijn boardingpass en groene strookje gegeven, deze werd netjes met strookjes van andere passagiers in een bakje gelegd mijn boardingpass hoefde ik niet in te leveren.
    Als het goed is heb je bij binnenkomst een stempel in je paspoort gehad, er staat bij diezelfde stempel dat ie geldig is tot 3 maanden na binnenkomst, vandaar dat je geen stempel krijgt als je vertrekt, de stempel is gewoon 3 maanden geldig (standaard toeristen visum), en kom je daarna moet je gewoon een nieuwe stempel halen.

  3. Top | #133
    Regelmatige Bezoeker famdr's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    urk
    Berichten
    31

    Standaard Re: Visa waiver niet ingeleverd, wat te doen?

    Het groene kaartje niet laten zien is niet zo erg is mijn ervaring wat wel erg was dat ik een appel vergeten was met mijn heenreis. Stom vanzelf maar het was de bedoeling dat ik die appel op schiphol op zou eten en dat was niet gebeurd, ik die appel helemaal vergeten. Komen we binnen in houston en halen we onze baggage op loopt snuf de hond te snuffelen en ruikt in mijn handbaggage mijn appel,een groot rood kruis er door heen en je kon toen met inleveren van je douanepapier naar een andere zaal werd je helemaal doorgelicht. En als klap op de vuurpijl de appel word weggegooid en het was een lekkere sappige elstar ik had hem ook wel terplekke willen op eten.
    Maar het was wel balen want daarna werd je ook gecontroleerd mer het pooortje doorgaan ,en toen we in nederland aankwamen keken de douanemannen je aan en dat was het. Gewoon adenrs om hier naar toe te gaan.
    Tegen mijn zus werd gezegd als ze weer wou komen dat er wat burocratie nodig was om aan te tonen dat ze terug gegaan was naar nederland [ze was de groene kaart kwijt geraakt].

    Voordat ik of mijn zus weer heen gaan dat word weer jaren sparen voor ik het betalen kan en dan zal er wel weer iets anders zijn .

    Gr astrid de ridder

  4. Top | #134
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    114

    Standaard Re: Visa waiver niet ingeleverd, wat te doen?

    Voor ons in de rij stonden op PHL 2 dames, waarvan er 1 ter plekke achter kwam dat ze het groene formuliertje van eerder dat jaar nog in haar paspoort vastgeniet had zitten. Ze scheurde het er ter plekke uit en kwam zonder problemen binnen.

    Een duitse dame echter, had een probleem toen bleek dat ze een tas vol bananen en appels bij zich had. Bleek madam ook nog geen woord engels te spreken en dus ook geen enkel formulier had ingevuld. Pffffffffffff.
    Mvg,
    Roy.


  5. Top | #135
    Regelmatige Bezoeker Harley's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Oostakker bij Gent,Belgie
    Berichten
    33

    Standaard Visum

    Hallo iedereen;
    Vooreerst wil ik aan allen een Zalige Kerst en een gezond en voorspoedig 2009 toewensen en nog vele reizen naar de Sunshine State er bovenop.

    Mijn vraag waar ik al een tijdje mee loop is de volgende,wand zelf weet ik het niet doordat ik al een tijdje niet naar Florida ben geweest.
    Naar ik hoorde waaien zouden de reizigers,dus nu ook de Belgen,die naar Florida willen gaan,over een "visum" moeten beschikken,is dat zo?
    Kunnen de leden die onlangs daar waren mij daarin wegwijs maken alsook hoe je die,en waar je die,kan aanvragen?
    Hoe zit het met het rijbewijs,dient dit ook aangepast te worden via een internationaal rijbewijs of is het Belgische nog voldoende?

    Prettige feesten en tot kijks.
    mvg
    Harley
    Laatst gewijzigd door Njit; 24-12-08 om 10:06. Reden: Standaard lettertype

  6. Top | #136
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Visum

    Harley in dit topic staat eea over de wijziging, je hebt nog steeds geen visum nodig als je uit België komt. Een internationaal rijbewijs is eveneens niet noodzakelijk.

    Volgens mij gaat er nu een groot hangslot op dit topic

    Gebruik eerst even de zoekfunctie dan vindt je dit soort veelgestelde vragen prima terug.
    Laatst gewijzigd door mafo; 24-12-08 om 10:03.

  7. Top | #137
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Visum

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harley Bekijk Berichten
    Naar ik hoorde waaien zouden de reizigers,dus nu ook de Belgen,die naar Florida willen gaan,over een "visum" moeten beschikken,is dat zo?
    Neen! Inwoners van België vallen onder de Visum Waiver Program. Wél moet je (vanaf 12 januari 2009) dit aanvragen op de webstie van ESTA.

    https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.h...D-167BF5B32579

    Hoe "ESTA" werkt en hoe dit moet kun je lezen indien je hieronder klikt.

    Klik HIER voor meer info over ESTA


    Hoe zit het met het rijbewijs,dient dit ook aangepast te worden via een internationaal rijbewijs of is het Belgische nog voldoende?
    Een internationaal rijbewijs is niet nodig, tenzij er in België ook rijbewijzen bestaan die uitsluitend in België geldig zijn.
    Laatst gewijzigd door Njit; 24-12-08 om 11:57. Reden: Link aangepast
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  8. Top | #138
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Visum

    :-k Dat had ik toch ook al neer gezet ?

    Moderator Michael66:
    Zie de geplaatste links voor de antwoorden. Deze gaat daarom inderdaad op slot.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-12-08 om 13:53.

  9. Top | #139
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard I-94W vergeten. :(

    Hoi,

    Vorig Jaar na een zeer geslaagde vakantie in Florida zijn we op de terug weg helaas de groene I-94W formulier. Vergeten in te leveren.
    Een paar weken terug toen we onze nieuwe trip naar Florida aan het voorbereiden waren en dit geconstateerd hebben, heb ik even gezocht en een procedure gevonden hoe je dit moet oplossen.
    Je moet namelijk de I-94W met kopieën van bankafschriften en boarding cards (die hadden we gelukkig nog) waaruit blijkt dat je het land netjes op tijd hebt verlaten naar de customs and border protection in London Kentucky sturen.
    Omdat we onze vlucht wilde boeken en niet zo lang konden wachten heb ik de CPB gebeld en deze vraag aan een zeer vriendelijke dame gesteld, zij vertelde dat ik niet hoefde te wachten op bevestiging want ze hebben toch een achterstand van meer dan 6 maanden.
    Ze legde uit dat ik gewoon kopieën van wat ik opgestuurd heb mee moest nemen en dat het dan geen enkel probleem is, deze hoef ik alleen te overhandigen indien er naar gevraagd wordt natuurlijk.
    Mij vraag is nu of er meer mensen dit ooit zijn vergeten en of ze daar ooit problemen mee hebben gehad.

    BTW. Ik heb ondertussen de ESTA ingevuld en die is gelijk goed gekeurd, maar zoals het er duidelijk vermeld staat is dit geen garantie dat je ook daadwerkelijk het land wordt binnen gelaten.

  10. Top | #140
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: I-94W vergeten. :(

    Er is al meer discussie over geweest op de diverse forums.
    Conclusie is ongeveer: Gewoon niets mee doen.
    Alle miljoenen formulieren lijken door reizigers ingeleverd worden vermoedelijk nauwelijks verder verwerkt.

    Knaapje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •