Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 21 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 203

Onderwerp: Visa Waiver (groene formulier I-94)

  1. Top | #51
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Visa waiver niet ingeleverd, wat te doen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldo
    Bij het vertrek naar NL heeft hij dat groene strookje van zijn Visa waiver uit het paspoort niet ingeleverd, want er werd nergens om gevraagd en hij wist verder van niets.
    Dat groene strookje mag je er ook gewoon uithalen hoor. Het gaat echt om het Visa Waiver Departure Record (vierkant stuk papier)

    Zie:

    (klikbaar)

    Zoals je ziet bestaat het papiertje uit 2 delen. Waarschijnlijk had hij het onderste stukje waar 'See Other side -- Staple here' op staat er nog in zitten.
    Dit heeft geen enkele waarde..

    Mocht hij toch nog het stuk waar 'Departure Number' op staat in z'n paspoort in z'n bezit gehad hebben dan heeft hij idd een probleem. Binnen een maand ga je dat niet meer op de officiele manier redden...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #52
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    7

    Standaard

    Of het om het strookje gaat, of het vierkante gedeelte weet ik zo niet, dat moet ik aan hem vragen. Stom dat het nu pas ter sprake komt, want de reis is in mei al gepland, genoeg tijd om het op te lossen...

  3. Top | #53
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldo
    Of het om het strookje gaat, of het vierkante gedeelte weet ik zo niet, dat moet ik aan hem vragen.
    Als hij het een strookje noemde dan zal het wel goed zitten
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #54
    Regelmatige Bezoeker Marcel's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    21

    Standaard

    Ik had de departure kaart een keer bij me toen ik terugkeerde
    naar Nederland. Heb aan het consulaat gevraagd wat ik er mee
    aan moest en werd geadviseerd om het toch op te sturen.
    Bij mijn volgende bezoek kreeg ik wel een stempel met "paroled"
    erop dus het wordt wel bijgehouden lijkt me.

  5. Top | #55
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    7

    Standaard

    Nou, ik heb het nagevraagd (en voorbeeldplaatje laten zien)... het was toch niet het kleine strookje, maar de departure card waarschijnlijk....

    Zoals gezegd heeft hij het inmiddels weggegooid. Dat wordt dus spannend volgende maand bij de Amerikaanse douane.

  6. Top | #56
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Wel spannend, maar niet echt vervelend. Als extra zekerheid raad ik je aan een salarisstrook van de afgelopen maand mee te nemen, kun je mee aantonen in NL aan het werk geweest te zijn.
    Alleen als je de afgelopen tijd werkloos bent geweest kun je een probleem hebben, ze laten niet graag werklozen toe tot de "greatest economy of the world". Dan toch maar even je tot de ambassade wenden, helaas.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #57
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Locatie
    Muiden
    Berichten
    82

    Standaard

    Volgens mij kun je dan beter een salarisstrook meenemen van de eerste maand die volgde op de terugreis naar Nederland vorige keer. Dan bewijs je dat je wel teruggekomen bent. De vorige maand bewijst nog niet dat je toen ook daadwerkelijk bent teruggekeerd.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-03-09 om 17:20.
    Groetjes, Jacqueline


    Kijk op http://www.jasmino.blogspot.com/ voor onze reisverhalen.
    Kijk op http://www.pixagogo.com/jasmino voor onze foto's.

  8. Top | #58
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Beide is nog beter. Als er gegevens missen, is het belangrijk om zowel begin als einde te kunnen bewijzen. En een paar papiertjes meenemen kost weinig ruimte.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-03-09 om 17:20.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #59

    Standaard Visa Waiver vraagje

    Hallo iedereen,

    ik heb een algemeen visa-vraagje.

    Paar jaar geleden was ik in Amerika en customs heeft toen niet dat groene papiertje uit m'n paspoort gehaald. Hier bedoel ik mee dat groene entry visa papiertje waarop een datum staat tot wanneer je in de US mag blijven. De douane dient dat eruit te halen wanneer je de US weer verlaat. Er staat specifiek op: 'retain tihs permit in your possession; you must surrender it when you leave the US. failure to do so may delay your entry into the US in the future'

    Nu ga ik in mei weer naar Amerika en dit keer Florida voor drie weken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik probeer al enige tijd contact op te nemen met de ambassade maar daar kom je of niet doorheen of je moet enorm veel geld betalen om ze aan de lijn te krijgen.

    Ik zit eraan te denken om gewoon zelf dat papiertje eruit te halen en ik zie wel als ik aankom daar.. echter, ik weet uit ervaring dat de douane in amerika altijd irritant vervelend zijn..

    maar goed, lang verhaal, korte vraag: wat raden jullie mij aan te doen? heeft iemand hier ervaring mee?

    alvast bedankt!

    Marcel

  10. Top | #60
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Visa Waiver vraagje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel2208
    Ik zit eraan te denken om gewoon zelf dat papiertje eruit te halen en ik zie wel als ik aankom daar.. echter, ik weet uit ervaring dat de douane in amerika altijd irritant vervelend zijn..
    Eruit halen heeft geen zin. De kans bestaat dat er staat geregistreerd dat je het land niet verlaten hebt.
    Zie hier een heel uitgebreid antwoord: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=2803 (en een boel humor over kromme vertalingen )
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •