Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 21 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 203

Onderwerp: Visa Waiver (groene formulier I-94)

  1. Top | #1
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard Imigratieformulier (Visa-waiver)

    Schiet me net te binnen.....Toen ik afgelopen zaterdag via Detroit naar Nederland terugvloog viel mij op dat mijn Visa-waiver niet in Tampa uit mijn paspoort was gehaald......niets bijzonders op zich want dit zou normaliter in Detroit moeten gebeuren (daar verlaat je het land immers).

    Tot mijn verbazing stond daar dus geen beamte bij de gate om dat ding uit je paspoort te halen.....dus, eigenwijs als ik ben 8) :lol: ,...toch maar even langs de purser gelopen om te vragen waar ik dat ding dan kon afgeven.

    Schrikt die man zich helemaal kapot :!: Belt meteen met de imigratiedienst en voordat ik het wist stond er een beamte bij het vliegtuig om dat ding uit mijn paspoort te halen. Werd meteen even omgeroepen of er passagiers in het vliegtuig zaten die nog een visa in zijn/haar paspoort had zitten. Ha fijn, ik was gelukkig niet de enige. #-o

    Toch nog even gevraagd wat nu de gevolgen zouden kunnen zijn voor het niet inleveren van de visa-waiver....Volgens de imigratiebeamte kom je dan volgende keer gewoon het land niet meer in. Volgens hun systeem heb je namelijk het land niet via officiele kanalen verlaten en heb je dus illigaal het land verlaten :shock:

    Wat zijn jullie ervaringen hiermee :?: Het lijkt mij dat ze niet zomaar kunnen stellen dat je illigaal het land hebt verlaten of probeert binnen te komen. Of wel soms :?:

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Uit andere verhalen op een ander forum en binnen een discussiegroep zijn de gevolgen nihil. Het kaartje bij je volgende bezoek bij je hebben voor het geval ze ernaar vragen. In bijna alle gevallen kraait er niemand meer naar.

  3. Top | #3
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Thanks :!:

    Weet je toevallig ook hoe dat zit als je strakjes weer met je vingerafdruk het land moet verlaten? Waarschijnlijk zal dit hetzelfde zijn....

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Daar heb ik nog niets van vernomen. :shock: Welk gerucht heb jij daar over gehoord :?:

  5. Top | #5
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    :?: Vraagje voor Danny; ik dacht dat dat verhaal met foto en vingerafdruk maken bij binnenkomst al bezig was. Is dat bij jou niet gebeurt ?
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #6
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    In principe is het de taak van het airline personeel om de kaart te verwijderen uit je paspoort. Het kan natuurlijk voorkomen dat ze dat een keer vergeten. Het is in iig verstandig om het zelf ook in de gaten te houden (net als Danny), dan kun je nooit in de problemen komen!

  7. Top | #7
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    De vingerafdrukken en de foto zijn inderdaad genomen toen ik het land binnenkwam. Bij Northwest Airlines vertelde ze (via de demofilm aan boord), dat, als je het land verlaat, en de apparaten bij vertrek aanwezig zijn, je wederom je vingerafdrukken moet scannen.

    Vond het zelf een beetje vreemd maar volgens de purser was dit systeem nog niet overal operationeel maar dat zal het wel in de loop van 2005 het geval zijn.

    Zie deze tekst op de website van Northwest Airlines
    The US-VISIT Entry process was implemented in 2004 as part of the immigration process upon arrival in the U.S. The Exit process uses kiosks in airport terminals to register visitors upon their departure from the U.S. The Exit process will be rolled out to airports in phases throughout 2004 and 2005. Prior to boarding an aircraft, visitors must stop and "check out" at one of the identified US-VISIT Exit kiosks located throughout the terminal (behind Security checkpoints). The Exit process is mandatory when departing from airports that have the exit kiosks installed.

    For further information, please visit: http://www.dhs.gov/dhspublic/interap...image_0006.xml

  8. Top | #8
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Laten we hopen dat dit het begin is van het einde van de immigration formulieren. Als ze nl. alles al hebben staan in de computer en ze kunnen je identificeren aan de hand van je vingerafdruk, dan zijn die formulieren wellicht overbodig. En als je dus moet "uitchecken" bij het verlaten van Amerika middels je vingerafdruk dan kun je ook niet meer per ongeluk illegaal in het land "verblijven"... We zullen wel zien hoe het loopt...

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Laten we het hopen. Vooralsnog kan ik het nog nergens uithalen. Ik vermoed zelf dat ze dat wel zullen behouden. Op het formulier staat immers ook vermeld waar je verblijft, en de welbekende vragenlijst die je het beste allemaal met "nee" kunt beantwoorden. :wink:

    De vingerafdrukken zijn meer om op korte termijn te bezien of je crimineel bent of niet. Als je het land uitgaat is het natuurlijk ook een beter controle middel. Mocht jij iets in de VS hebben uitgespookt en in aanraking bent gekomen met Justitie, kunnen ze meteen zien bij vertrek of je nog openstaande zaken hebt of niet......hoe bedoel je "Big Brother is watching you" 8)

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danny
    Prior to boarding an aircraft, visitors must stop and "check out" at one of the identified US-VISIT Exit kiosks located throughout the terminal (behind Security checkpoints). The Exit process is mandatory when departing from airports that have the exit kiosks installed.]
    En nu maar hopen dat ze het goed aangeven,... ben bang dat er veel mensen hiermee de mist in gaan (ouderen, niet engels/spaans sprekende etc.) Stond niet lang geleden op Schiphol en daar hadden Nederlanders al moeite met een e-ticket terwijl het in het Nederlands beschreven stond. :?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •