Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 21 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 203

Onderwerp: Visa Waiver (groene formulier I-94)

  1. Top | #71
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Wij vliegen ook regelmatig van Orlando via via, o.a. Detroit en JFK heen en weer en je wordt dan niet meer gecontroleerd, maar de Delta cq Northwest employee nam/neemt (of zou moeten nemen) dan de waiverslip bij de Amsterdam gate in. Als je via Atlanta vliegt kun je jezelf electronisch "uit laten schrijven" bij een automaat op weg naar de gate.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #72
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Nou, je moet wel goed opletten, dat je die automaten niet voorbijloopt, je kunt ze makkelijk missen hoor.
    Ik zag ze de eerste keer gewoon bij toeval, heb nu al paar van die kaartjes die je als bewijs meekrijgt verzameld.
    Ik bewaar ze maar, je weet nooit waar het goed voor is.
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-03-09 om 17:21.

  3. Top | #73
    Regelmatige Bezoeker RDGR's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28

    Standaard

    Dit zal per vliegveld wel verschillen. Wij vlogen afgelopen weekend van Tampa via Washington naar Amsterdam en in Washington werd er aan de gate omgeroepen dat ze bij het boarden je groene kaartje uit je paspoort zouden halen.

  4. Top | #74
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Berichten
    42

    Standaard

    De laatste keer (in feb.) heb ik ze vergeten eruit te halen en af te geven, op de vucht IAD - AMS... kwam ik daarachter, heb het verteld aan de stewardes (UA) die zou ze in de de zogezegde "Airline Dock Box" zou doen... dan kwam alles goed...

    Ik hoop dat het goed is gegaan, want het was de entry-slip behorend bij mijn B1/B2 visum... op die manier gaan m'n 6 maanden wel heel erg snel. :-(
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-03-09 om 17:19.

  5. Top | #75
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Berichten
    42

    Standaard

    ja hoor... een paar keer zelfs... vorig jaar nog... nederlander met vrouw, die gegeven moment zelfs stond te huilen, maar hielp niets...
    Ze werden uiteindelijk naar de transfer ruimte gebracht om daar een nieuwe ticket te kopen... Home!!!

    Maar hier is een tip...

    Wanneer je nou dat groene kaartje van het Amerikaanse vertrekformulier I94W (groen) betekent dit dat jouw vertrek nog niet is vastgelegd.
    Dit dien je dus alsnog te regelen.
    Het groene kaartje (vertrekfomulier) met ondersteunende bewijzen van je vertrek uit de USA (bijv. originele boardingpass met vertrek uit V.S., inreis- of uitreisstempels van een ander land, salarisstrookjes waaruit blijkt dat er gewerkt is in een ander land na vertrek uit de V.S., bankafschriften met transacties in een ander land na vertrek uit de V.S.) kan je dan alsnog sturen naar :

    ACS-INS SBU
    P.O. Box 7125
    London, KY 40742-7125
    USA

    Je moet onder geen beding het groene kaartje (vertrekformulier) of verdere informatie naar een Amerikaanse ambassade, een Amerikaans conculaat of naar een ander adres dan bovenstaand te sturen.
    Alleen op dit adres is het mogelijk de nodige correcties in de vertrekgegevens te maken om ongemak en/of zelfs weigering bij toekomstige bezoeken aan de V.S. te voorkomen.

    .
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-03-09 om 17:19.

  6. Top | #76
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Berichten
    57

    Standaard Disney Cruise: Visum nodig?

    Hallo allemaal

    ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik hoor steeds weer andere dingen.
    Wij gaan in augustus een Transatlantische Disneycruise doen en gaan dan ook naar Castaway Cay en uiteindelijk dus Port Canaveral.
    Nou lees ik steeds dat je de benodigde papieren (een visum) moet hebben om aan boord te kunnen en dat je daar zelf zorg voor moet dragen.
    Ik heb dus echt geen idee hoe ik dit aan moet pakken, dus als iemand me kan helpen, heel graag!

    Ik heb de cruise geboekt via dreamsunlimitedtravel en van iemand die daar ook had geboekt hoorde ik weer dat ze de documenten via hen had gekregen.
    Maar nu ben ik er dus niet zo zeker van dat wij dat ook gaan krijgen

    hoor graag wat jullie ervaringen zijn!

    groetjes,
    Anne

  7. Top | #77
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Visum voor Disneycruise nodig? HELP!

    Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de organisatie waar je de cruise geboekt hebt. Informatie via via zou ik niet zo snel van uit gaan omdat de situatie van die ander net weer even anders kan zijn de jouw situatie.

    Mocht de reisorganisatie waarbij je geboekt hebt je vragen niet kunnen beantwoorden zou ik direct naar Disney zelf bellen.

    Ik heb in april ook een Disneycruise gemaakt maar ik vertrok vanuit Port Canaveral dus was toen al in USA. Ik weet niet hoe het gaat (van wie je de papieren moet krijgen) als je vanuit Europa met het schip naar USA gaat.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  8. Top | #78
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Berichten
    57

    Standaard Re: Visum voor Disneycruise nodig? HELP!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickey99 Bekijk Berichten
    Ik heb in april ook een Disneycruise gemaakt maar ik vertrok vanuit Port Canaveral dus was toen al in USA. Ik weet niet hoe het gaat (van wie je de papieren moet krijgen) als je vanuit Europa met het schip naar USA gaat.
    Maar hebben jullie toen wel iets van een visum moeten overhandigen? bijvoorbeeld voor Castaway Cay of andere landen die jullie aan deden met de cruise?

  9. Top | #79
    Vaste Bezoeker Hannah's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    91

    Standaard Re: Visum voor Disneycruise nodig? HELP!

    Volgens mij heb je geen visum nodig als je korter dan 9 maanden gaat.
    Wij zijn het voor onze trip ook aan het uitzoeken, dit is wat ons gezegd is!!

    Succes en ik hoor het graag als het anders is!
    Groeten Hannah!
    ryanenhannah.blogspot.nl

  10. Top | #80
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Visum voor Disneycruise nodig? HELP!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nnbellie Bekijk Berichten
    Maar hebben jullie toen wel iets van een visum moeten overhandigen? bijvoorbeeld voor Castaway Cay of andere landen die jullie aan deden met de cruise?
    Bij de papieren van onze cruise zaten alleen formulieren (1 per persoon) die we in moesten vullen voor Castaway Cay, Bahama's. Het formulier leek een beetje op zo'n formulier wat je ook in moet vullen in het vliegtuig en bij immigration in moet leveren bij aankomst in USA.

    Voor Mexico en Grand Cayman hebben wij geen aparte formulieren hoeven invullen. De groene kaart zat natuurlijk na aankomst in Florida (per vliegtuig) al in ons paspoort. Ik neem eigenlijk aan dat je in jouw geval bij de papieren van je cruise naast het formulier van de Bahama's ook het formulier krijgt wat je normaal gesproken in het vliegtuig krijgt. Disney kennende regelen ze dit soort zaken wel goed.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •