Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 124

Onderwerp: Boekingssite: Expedia (.nl/.com)

  1. Top | #41
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Expedia.nl als pakket

    OK dan, ik kan het niet laten. Ook maar even inhoudelijk ingaan op jouw "pakket".

    Pakket lijkt gunstig geprijsd, maar is dat ook zo?

    Vlucht in april/mei: ca. € 600 voor volw, € 450 voor kids. Als het erg mee gaat vallen zoals in recente jaren kan € 350 haalbaar zijn, maar reken er niet op.
    De prijs voor rechtstreeks (Martinair, Air Berlin/LTU) of met tussenstop is gelijk; een tussenstop is zelden een reden voor prijsverschil.
    Prijs gebaseerd op standaard economy/coach, vaste data zonder wijzigingsmogelijkheid.
    Tevens heb ik dan een vlucht met tussenstop!
    Zie je dat als een nadeel? Dat hoeft niet, maar daar zijn al meerdere onderwerpen hier op het forum over volgeschreven. uit je reactie maak ik wel op dat je dat misschien liever niet hebt, en dus is het een wens, beperking, of hoe je het wilt noemen. Hoe meer je er daarvan hebt, hoe lastiger het wordt om een pakketreis te boeken en ook duurder.
    Martinair klinkt goed, Nederlands ook. Vind je het prettig (voor je kids?) om Nederlands te kunnen spreken bij inchecken en aan boord? Kan bij Martinair, maar ook de meeste VS-vliegers hebben NL's personeel op de grond en aan boord. Overstappen eng? Lees wat ervaringen van anderen op het forum en het wordt al een stukje duidelijker. En dan heb je nog het verhaal omtrent beenruimte. Martinair staat er bekend om. Vooral om de beperking ervan. VS-airlines meestal iets beter/meer. Weinig verschil in kosten, wel veel in beleving. Wat is wijsheid?

    Hoe ik je genoemde autohuur voor 16 dagen moet zien .... Reisorganisaties adverteren met een 16-daagse reis als ze eigenlijk twee weken bedoelen. Bijv. maandag aankomen - twee weken later maandag vertrekken - aankomen in NL/BE op dinsdagochtend = 16 dagen.
    Autohuur is dan echter maar voor 2 weken = 14 dagen.
    Losse autohuur kan per week al vanaf €100 per week. Met alleen de hoogstnoodzakelijke verzekering(en). Zonder eerste tank benzine (=leeg inleveren). Zonder extra bestuurders.
    De meesten nemen echter een pakket met alles erop-en-eraan; Gold, All Inclusive, Super Inklusiv of hoe het mag heten. Mijn mening: verstandig om te doen.
    Voor een middelgrote auto (midsize, Intermediate of ...) betaal je €165-200 per week bij de goedkopere aanbieders, meer bij de duurdere en soms minder als je regelmatige klant bij een verhuurder bent. Een hier best wel bekend duits reisburo biedt voor dezelfde prijs een middelgrote SUV aan, denk aan Toyota Rav4 of zoiets.

    Accommodaties heb je al vanaf een kleine €20 per nacht, soms zelfs met een klein ontbijt erbij. En wifi op de kamer. Als je meer, beter, dichterbij, groter of wat dan ook wilt: dat kan! Florida heeft alles. En meer. And then some.

    Lees ik er finaal overheen, of zijn daar bij de pakketkeuze slechte ervaringen mee of mis ik een belangrijk punt?
    Je leest er niet overheen. En je mist ook niet "een punt". Er zijn gewoon zoveel, zo ontzettend veel punten, en die mis je niet; ze worden pas zichtbaar als je je er helemaal in gaat verdiepen. En echt inhoudelijk gaat vergelijken.

    Ja, toch wel slechte ervaringen. Ik wel, lang geleden, in mijn rookie-jaren. Toen ik aanbiedingen zag als "Miami vanaf €289" en meer van dat soort. En dan ga boeken en merk dat "toevallig" net dat op de dagen dat ik wil/kan gaan niet beschikbaar is. Maar voor €50 meer (per persoon, natuurlijk) kun je op die data nog wel vliegen. De auto in het pakket ... tja, wel wat klein voor een rondreis met 3-4 personen. Voor maar €3 per dag een grotere, voor 14 dagen maar €50 meer, da's nog wel te doen. En het pakket verzekeringen en extra's bij de auto.... allebei willen rijden kost €50 meer, de volle tank ook €50, afkoop eigen risico €50, ophoging verzekerde bedragen €50 ("heb je echt nodig" klopt hier nog ook!).
    De hotels? Tja, in het pakket zitten de goedkoopste, niet op de meest gunstige locaties. Maar vlakbij de attracties, het strand etc is ook wel wat, voor maar €50 extra kun je ....

    Afijn, die €289 van de advertentie wordt voor 4 personen al gauw €2800 of meer en wat is er dan nog over van het oorspronkelijke pakket? :-k

    Toch laat ik me graag verrassen. Wie weet heeft Expedia voor jou wel de ideale vakantie in de aanbieding. Ik weet het niet. Dat kun je (helaas, of gelukkig) alleen maar zelf beoordelen. Aan de hand van al je eigen wensen en gegevens. En als je het dan aan ons hier op het forum voorlegt, ben dan voorbereid. Voorbereid op vragen, vragen en nog eens vragen. Vragen naar alle variabelen, van je wensen en van de aanbieding die je gevonden hebt. Dat lijkt soms lastig, maar het is de enige manier in het Florida-reizen-doolhof.

    Tot zover mijn pakket: mijn Florida-reizen-drieluik.
    Vragen? Geen vragen? Mooi!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-05-10 om 22:34.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #42
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Re: Expedia.nl als pakket

    Beste Michael,

    Laat ik voorop stellen dat ik het erg waardeer dat je zo uitgebreid in gaat op mijn vraag, echt klasse... dat maakt dit forum zo uniek en krachtig.
    Punt is echter wel dat ik je antwoorden even goed moet lezen, waarbij ik twijfel of er nog vragen onbeantwoord zijn .
    Het woord pakket is misschien door mij ook verkeerd aangegeven omdat het mij vooral ging om de combi vliegtuig en autohuur.
    De villa reserveer ik seperaat.
    Het is ook niet mijn voornaamste doelstelling om zo goedkoop mogelijk te gaan, want ik wil niet bezuinigen op mijn 12,5 huwelijk-vakantie.
    Echter ik blijf een hollander en wil ook weer niet zonder enige voorbereiding teveel betalen, dat geef ik dan liever ut aan leuke extra dingen in Orlando, zoals souveniers.

    Feit is echter dat ik na veel lezen op dit forum Expedia niet echt veel tegenkwam in de discussie, het ging voornamelijk om de eeder genoemde partijen.
    By the way.... Sunnycars kom ik ook niet echt veel tegen.... of dat heeft te maken met mijn zoekgebrek
    Inmiddels is mij wel duidelijk dat Expedia goede service geeft, maar dan nog is niets zeker.
    Ik ga zeker nog even verder puzzelen.
    Wat betreft Martinair is mij het een en ander inmiddels ook wel duidelijk, echter een kortere vluchtijd is voor mijn dochter wel te prefereren, maar ook daar ben ik nog zoekende naar interessante opties... en dan bedoel ik niet alleen de prijs!
    Dus nog veel o.a dit forum doorspitten.

    Ik neem de punten van jouw zeker mee en deze leren mij weer een heleboel waarvoor mijn dank.

  3. Top | #43
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Expedia.nl als pakket

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elpedro Bekijk Berichten
    Het woord pakket is misschien door mij ook verkeerd aangegeven omdat het mij vooral ging om de combi vliegtuig en autohuur.
    Dit heet ook wel Fly&Drive. En ook hierbij geldt: het is een optelsom van variabelen. Wij zijn in het algemeen goedkoper uit door de auto en de vlucht los van elkaar te boeken. Maar wees dan wel op tijd met het boeken van je vlucht om echt voordeel te hebben.

    By the way.... Sunnycars kom ik ook niet echt veel tegen.... of dat heeft te maken met mijn zoekgebrek
    Sunnycars is denk ik niet zo populair op het forum Hoewel USA Fun Vacations hier wel veelvuldig genoemd wordt en zij de autoverhuur uitbesteed hebben aan.. Sunny Cars
    Laatst gewijzigd door Njit; 11-05-10 om 10:26.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #44
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Expedia.nl als pakket

    Even kort, want ik moet zo echt weg:

    Als een bepaalde aanbieder niet of weinig "aan bod" komt hier op het forum, dan kan dat liggen aan meerdere factoren. Prijs en kwaliteit zijn de meest genoemde. Maar ook algemene bekendheid, service, unieke aanbiedingen, etc spelen een rol.

    Dat is in mijn ogen de kracht van een open forum als het Florida Forum: Iedereen kan vrijelijk zijn mening uiten en inbreng leveren (binnen bepaalde fatsoens- en andere normen, daar hebben we de huisregels voor).

    Het kan echter gebeuren dat een beperkt aantal aanbieders het meest in de picture zijn en blijven, terwijl er misschien een aantal andere, nieuwkomers in de markt zijn die minder bekend maar minstens even goed, uniek of wat dan ook zijn/hebben. Aan de (nieuwe?) forumleden dan ook de mooie taak om de ogen en oren open te houden en de overige forumleden te informeren over hun ervaringen. Ervaringen met wie of wat dan ook. Zolang het maar binnen de grenzen van de huisregels blijft.

    En Expedia ... de laatste tijd borrelt die af en toe op. Met aanbiedingen, met een foutje (??) in de berekeningssoftware die mooie voordeeltjes opleverde. En nu met jouw vraag.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-12-10 om 05:32.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #45
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Expedia.nl als pakket

    Ik heb zelf wat vergelijkingen gemaakt voor a.s. oktober.
    Vluchten zijn op meerdere sites tegen dezelfde of betere tarieven te boeken. Ze schijnen bijv. geen zaken te doen met Martinair. Op bijv. Orbitz en Kayak kwam ik lagere tarieven en/of betere tijden tegen.
    De hotels die ik bekeken heb (bijv. diverse Hojo's en Extendedstay's) in Orlando/Kissimmee vond ik ook tegen lagere prijzen, zelfs rekening houdend met de pakketkorting van Expedia.
    De huurtarieven voor auto's zijn op bijv. Usareisen en eautohuur beter.

    Alles hangt van de dag en zelfs van het tijdstip af waarop je je boeking wilt maken.
    Het beste is dus om goed uit te zoeken wat je wilt en dan een avondje de diverse sites af te zoeken en gelijk te boeken. Zoek ook even op internet naar kortingscodes. Bijv. Extendedstay geeft met een code $50 korting als je meerdere dagen verblijft. Ook als je je aanmeldt voor nieuwsbrieven van een hotelketen krijgt je mailtjes met kortingscodes.

    Ook als je alles goed uitgezocht hebt en geboekt zal je zien dat je nog weer voordeliger aanbiedingen tegenkomt, berust daar maar in.

    Succes met de zoektocht.
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 11-05-10 om 14:37.

  6. Top | #46
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Expedia.nl als pakket

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elpedro Bekijk Berichten
    Het is ook niet mijn voornaamste doelstelling om zo goedkoop mogelijk te gaan, want ik wil niet bezuinigen op mijn 12,5 huwelijk-vakantie.
    Echter ik blijf een hollander en wil ook weer niet zonder enige voorbereiding teveel betalen, dat geef ik dan liever ut aan leuke extra dingen in Orlando, zoals souveniers.
    Bezuinigen gaat het eigenlijk nooit om, evenmin als het goedkoopste. Maar wel om "slim" je wensen invullen, niet achteraf constateren (of erger: van anderen horen) dat je een vreselijke miskoop hebt gedaan. Zie het voorbeeld van de €300 op de autohuur van hrjhaan hierboven, wat nog net goed is gegaan.

    Kortom: de beste prijs voor wat jij wilt.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #47
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Berichten
    44

    Standaard Re: Expedia.nl als pakket

    Hallo, alles apart boeken is over het algemeen goedkoper. Kijk eens bij airberlin.com, vroegboeken geeft leuke ticketprijzen. En als je via haalmeeruitjecard.nl (mastercard)
    krijg je 8% korting bij expedia.

  8. Top | #48
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Expedia.nl als pakket

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nee Bekijk Berichten
    Hallo, alles apart boeken is over het algemeen goedkoper. Kijk eens bij airberlin.com, vroegboeken geeft leuke ticketprijzen. En als je via haalmeeruitjecard.nl (mastercard)
    krijg je 8% korting bij expedia.
    Uhhh. 8% korting bij Expedia op vluchten. EUR 8 op een ticket zie ik op de site en maximaal 7% op autohuur en hotels.

    Knaapje

  9. Top | #49
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Expedia.nl als pakket

    Wij hebben ook 20 euro korting gekregen op een hotel van 200 euro. Toch leuk als je al je hotels dan bij elkaar optelt, paar euries goedkoper ( das bijvoorbeeld weer een extra paar schoenen kopen :P:P:P)

  10. Top | #50
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Re: Ervaringen met websites als Bookings.com, Expedia etc.

    Bij het zoeken op internet heb ik ook deze ervaring dat je bij Expedia met het boeken van een auto goedkoper uitkomt in combinatie met een vliegreis. Ik werd op deze site van florida forum alleen gewezen op eventueel verborgen kosten... echter ze hebben ze waarschijnlijk goed verborgen want ik herken ze niet.
    Misschien zit het addertje bij het all inclusive principe maar daar zie ik bij de verschillende maatschappijen door de bomen het bos niet meer.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-05-10 om 19:25. Reden: full quote eruit



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •