Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 13 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 124

Onderwerp: Boekingssite: Expedia (.nl/.com)

  1. Top | #31
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Expedia

    Geen ervaring met Amerikaanse hotels maar toevallig van de week een hotel bij Legoland Duitsland geboekt voor een stuk lagere prijs dan op de hotel site. Er stond nog bij op de Expedia site dat er mogelijk taxes bij kwamen dus even het hotel gemaild maar alles zat er al bij in. Het fijne vind ik dat we nog gewoon tot 72 uur van te voren (meen ik) kunt annuleren!

  2. Top | #32
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Expedia is prima, net als http://nl.hotels.com , http://www.booking.com/ en andere dergelijke sites. Vergelijk wel de voorwaarden voor annuleren en de bijkomende kosten.

    Als ik zeker weet dat ik er slaap dan kies ik voor non-refundable. Wil ik meer flexibiliteit dan kies ik voor een te annuleren boeking. Ligt ook aan de prijs van het hotel..
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-12-10 om 05:22. Reden: 1+1
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #33
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard

    Ik snap iets niet zo goed; sommige hotels kan je kiezen voor non refundable, of er staat helemaal niks bij, en die non refundale keuze is dan duurder, maar daar krijg je je geld toch niet terug als je annuleert? En bij die goedkopere wel, das toch raar?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nee Bekijk Berichten
    Hallo,
    Als je een mastercard bezit, kan je 8% korting krijgen op de hotels bij Expedia.
    Dan wel aanmelden bij: www.haalmeeruitjecard.nl
    Wij hebben alle hotels voor komende zomer bij Expedia geboekt, vaak goede prijzen, maar nu afwachten of het goed verloopt. Je hoort het nog wel, wij gaan in juli.....
    Kan je dat tijdens het boeken aangeven dan?
    En geldt dat voor alle hotels op expedia?

    Dat scheelt een hoop centjes dan!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-12-10 om 05:24. Reden: 1+1

  4. Top | #34
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Expedia

    We hebben al vaak hotels geboekt bij Expedia tot volle tevredenheid.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  5. Top | #35
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Expedia

    Ik denk toch dat expedia de voordeligste is, als je nog 8 % met je mastercard krijgt helemaal.
    Ik ben nu alle hotels(waar wij willen gaan verblijven) aan het vergelijken tussen expedia - hotels.com en priceline en expedia is een beetje hetzelfde als hotels.com, soms iets goedkoper. (met die 8% off dus helemaal goedkoper)

    Kan je bij priceline ook alles in euro's zien, kan het niet vinden, en ik vind dat handiger om gelijk te vergelijken.
    Bij priceline zit er nog geen 12,5% tax incl. Dus alles prijzen zijn dus nog iets duurder??

  6. Top | #36
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Expedia

    Wij hebben nu bijna alles via booking.com geboekt en 1 hotel via expedia.
    De prijzen zijn eigenlijk nagenoeg gelijk alleen bij Expedia komt er een tarief voor hun bij en booking.com niet.
    Let wel goed op wat er vermeld staat bij je reservering. Wij hebben bv 2 hotels waarvan we 1 nacht moesten betalen. 1 hotel moesten we alles betalen en 3 hotels waar we op locatie pas hoeven te betalen.
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Rijswijk ZH
    Berichten
    15

    Standaard Re: Expedia

    wij hebben ook al veel via expedia geboekt. En zijn ook erg tevreden.
    Wat me wel opviel is dat er nog wel eens verschil in prijs zit tussen de nederlandse en de amerikaans expedia, checken dus voor je boekt.
    Laatst gewijzigd door tpost; 07-04-10 om 21:40.

  8. Top | #38
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Expedia.nl als pakket

    Ik ben vrij nieuw op dit forum dus excuus als deze discussie al eens eerder is gevoerd maar ik kon hem in ieder geval in deze opzet niet vinden.

    Uitgangspunt: rond april/mei 2011 gaan we (2 volwassenen en kind) voor 16 dagen naar Florida, wat is goedkoper... alleen vlucht of als pakket met auto.
    Nu had ik via dit forum al een aantal sites gevonden met zeer aantrekkelijke prijzen, zoals 'www.usa-reizen.de' en 'world ticket online' echter deze bieden geen pakket aan in combi met een auto.

    Nu kwam ik bij toeval op de site www.expedia.nl en daar kom ik bij het boeken van een vlucht voor 16 dagen in maart 2011 op een totaalprijs van € 2.132,00 voor 2 volwassenen en een kind van 8 met een directe vlucht van Martinair (dus zonder tussenstop).
    De auto betreft een 'Middelgroot 4-wielaandrijving'
    Bij het boeken van een vlucht via eerder genoemde sites kom ik rond de
    € 1.850,00 exclusief de auto, waarbij een gelijksoortige auto welke ik separaat bij een organisatie moet boeken voor de periode van 16 dagen ongeveer op € 600,00 uit zou komen.
    Tevens heb ik dan een vlucht met tussenstop!

    Op dit forum wordt Expedia.nl bijna niet genoemd.
    Lees ik er finaal overheen, of zijn daar bij de pakketkeuze slechte ervaringen mee of mis ik een belangrijk punt?

    Alvast bedankt voor jullie feedback.

  9. Top | #39
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Expedia.nl als pakket

    Er zijn genoeg aanbieders die pakketreizen naar Florida aanbieden, heel veel zelfs. En ook ze aanbieders die jij nomt hebben pakketeen, al worden ze vaak anders genoemd. Even goed op hun websites zoeken en je vindt ze wel. Maar ze adverteren er niet groots mee. Begrijpelijk (vind ik) als je weet dat een pakket niet meer of minder is dan een optelsom van een aantal onderdelen. Onderdelen die in meer of mindere mate aansluiten bij je wensen, en (tegen meerprijs, natuurlijk) aan te passen zijn aan je eigen wensen en eisen.

    Een "pakket" is een zeer curieus en divers begrip. Subjectief meestal ook. En zeker altijd goed voor een "sh*tload of questions" om een vergelijking mogelijk te maken.

    Want een pakketreis is niets meer of minder dan een optelson van een aantal delen. En al die delen hebben hun specificaties, eigenaardigheden en mogelijkheden. Pas als je al die specificaties weet kun je iets over het geheel zeggen. En vergelijken met ander apkketreizen of optelsommen van losse onderdelen.


    Om maar eens de meest voorkomende onderdelen van een reis naar Florida op te sommen:
    1. Vlucht
    2. Accommodatie
    3. Autohuur
    Laten we het daar maar even bij houden, om de vergelijking enigzins overzichtelijk te houden.

    1. De vlucht.
    Een aantal vragen om te kunnen vergelijken? Zaken die van invloed zijn op de prijs?
    Vluchtdata, geboekte airline, uitvoerende airline(s), klasse, boekingsklasse, mogelijkheden/kosten wijziging ticket, bestemming, aantal stops, totale duur van de vlucht(en), beenruimte, catering tijdens de vlucht, kinderkorting, bagagevrijdom, Frequent-flyer programma, ...

    2. Accommodatie
    Welke klasse, welke hotel/motel/ander onderkomen, vastgesteld of zelf in te vullen, ligging hotel, bijkomende kosten, type kamer, afstand tot ..., incl. ontbijt, kwaliteit ontbijt, aanwezige extra's, (regelmaat van) shuttleservices, ...

    3. Autohuur
    Verhuurder, locatie verhuurbedrijf, klasse auto, mogelijke "or similar", eigen keuze of toewijzing auto, (hoogte van) verzekeringen, eigen risico's, (kosten van) meerdere bestuurders, kosten <25 jaar, dropoff kosten, benzinekosten, wachttijd bij balie, ...

    Zoals je ziet zijn er vele, zeer vele variabelen die een vergelijking lastig maken. Op onderdelen al lastig, laat staan als ze in een pakket worden samengevoegd. Je slaat dan nog wel eens een belangrijk (lees: kostbaar) detail over.
    En zoals je misschien is opgevallen eindig ik elke opsomming van variabelen met drie puntjes. Die dtaan voor ... ja, waarvoor? Voor alle overige variabelen die er nuy al zijn en er in de toekost zeker nog bedacht gaan worden door de vliegtuigmaatschappijen, autoverhuurders, hotelketens en -eigenaren, touroperators, reisbureau's en alle andere in deze branche betrokkenen.

    Misschien heb je al door dat het vergelijken / beoordelen van de door jou aangegeven pakkereis erg lastig is zonder de exacte (en dan bedoel ik inderdaad de volledige) gegevens van dat pakket.

    Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom er hier op het forum weinig vergelijkingen van pakketreizen worden gemaakt. En als ze dan worden gemaakt, blijken er vaak addertjes onder het gras te zitten. Zoals een zeer beperkt pakket bij de (kleinst mogelijke) auto in het pakket, de net niet op de door jou gewenste dagn beschikbare accommodaties, de goedkoopste ticketklasse die de airline net niet meer beschikbaar heeft op jouw data, etc etc etc.

    Een puzzel met 1000 stukjes maken is best leuk, maar als het drie of meer puzzels (hoeveel is vaak ook nog onduidelijk) zijn waarvan de stukjes door elkaar liggen en ook nog eens veel "lucht" bevatten (hmm, spreekt hier enige frustratie :cry, dan wordt het erg ..... erg ..... uh ..... tja, gewoon "erg".

    Zo, even genoeg. Moeie vingers.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-05-10 om 22:33.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #40
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Expedia.nl als pakket

    O ja, voor ik het vergeet: Er zijn wel degelijk onderwerpen op het forum die betrekking hebben op Expedia. Als je "zoeken" in de blauwe balk bovenin het forum aanklikt, dan op "uitgebreid zoeken klikt, vervolgens "expedia" invult als zoekterm en dan kiest voor zoeken "allen in titels", dan kijt je een drietal (met jouw nieuwe onderwerp erbij: vier) onderwerpen met Expedia in de titel. Voldoende leesvoer. En de plekjes om specifieke(re) vragen te stellen die bij de desbetreffende onderwerpen passen.

    Boeken via Expedia (.com/.nl)
    Ervaringen met websites als Bookings.com, Expedia etc.
    Hoteltarieven.nl/WWTE/Expedia kortingscoupon?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •