Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 13 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 124

Onderwerp: Boekingssite: Expedia (.nl/.com)

  1. Top | #71
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: autohuur expedia

    Hi Knaapje,

    Ook ik heb al een paar keer op het punt gestaan om bij Expedia een auto te huren, vluchten en hotels doe ik vaker via Expedia en heb daar zeer goede ervaring mee.
    Tot nu toe heeft het mij weerhouden dat het niet 100% duidelijk is hoe het met je eigenrisico etc. zit, bij USAreise is alles echt all in en ook banden glas etc. geen probleem, dat heb ik bij Expedia nooit helemaal duidelijk gekregen (ook niet na bellen en mailen).

    Heb jij daar meer info over? Weet jij of Glas en Banden ook 0 % eigenrisico is? Ik heb het dan niet over "road side assistance" want dat zit er nooit bij en vind ik ook niet belangrijk maar wel over schade aan banden onderkant auto en glas.

    Wat betreft de 2de rijder, was dat daar ter plekke wel te regelen en zo ja weet je nog hoe duur dat was?

  2. Top | #72
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: autohuur expedia

    Geen 2e rijder erbij gehad, dus daar kan ik je niet mee helpen.
    Als ik via Expedia een Dollar auto huur, dan krijg ik een standaard contract mee. Alles is verzekerd uitgezonderd RSA.
    Ik word nog gesterkt in het idee dat "alles" meeverzekerd om dat noch op het contract een mogelijkheid is om iets extra's erbij te nemen noch dat het mij aan de balie gevraagd wordt.
    Op het contract staat, dat LDW1 is inbegrepen. In het contract wordt dat omschreven als:
    "a waiver for 100% of loss or damage ("Full waiver option") " en er staat geen uitsluitingen bij voor ruiten o.i.d.

  3. Top | #73
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Berichten
    184

    Standaard Re: autohuur expedia

    ik heb via expedia gehuurd bij national en de medewerker aan de balie van national zei tegen mij oh ik zie dat alles er al bij in zit dus je hebt niets extra's nodig .

  4. Top | #74
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: autohuur expedia

    Hi Knaapje & Gudu,

    Dank voor de info!

    Goed punt, bij Expedia konden ze mij destijds alleen naar de website verwijzen en daar stond bij "extra kosten kunnen ter plaatse bla bla bla".

    Maar wat jullie nu melden klinkt goed, ik heb net gekeken en scheelt toch nog 200 euro, bij USAreise heb ik er wel een volle tank bij maar dat is iets van 70 dollar, mis dus alleen nog 2de rijder, jammer maar geen showstopper.


    Ga het vanavond maar even in orde maken denk ik.

  5. Top | #75
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    62

    Standaard Re: Websites als Bookings.com, Expedia etc.

    Mijn eerste ervaring met Expedia is erg positief. Redelijk goede prijzen, goede service (vooral bereikbaarheid klantenservice is echt een pré) en alles was uitstekend geregeld. Is zeker voor herhaling vatbaar.

  6. Top | #76
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    62

    Standaard Re: Autohuur: Expedia

    Heb ook een auto gehuurd bij expedia. Wat ik jammer vond was dat de klasse aanduiding (H, I etc klasse) niet op de bevestiging stond. Voor de rest prima geregeld met Expedia, alleen voor extra chauffeur en brandstof kun je bijbetalen. Dat laatste wil ik wel adviseren. Ik was van plan om vlakbij airport de tank vol te gooien, maar kwam er daar achter dat de brandstofprijzen fors hoger waren. Ook kon ik de tank niet volgooien, op driekwart tank tikte hij hem af en kon ik er niets meer bijgooien.

  7. Top | #77
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Autohuur: Expedia

    Ik heb mijn oude reservering even nagekeken en de klasse aanduiding wordt inderdaad niet genoemd, maar wel "Dollar Rent A Car Compact 4 portieren".
    Dat is toch genoeg?

  8. Top | #78
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Onenigheid met Expedia

    Wij hebben een reis geboekt bij Expedia (vlucht van Lufthansa uitgevoerd door United Airlines naar Las Vegas, 2 hotels en vlucht terug). Nu heb ik afgelopen zaterdag een mail ontvangen van hen met de mededeling dat de tijden zijn gewijzigd (van 08.15 u vertrek naar 06.00 u) en of wij eea willen bevestigen.
    Aangezien wij uiteindelijk toch nog wat langer konden blijven hebben wij contact opgenomen met Expedia en hen gezegd niet akkoord te gaan met deze wijziging maar..... wel met het verzoek om deze terugvlucht (Las Vegas - Amsterdam) 1 of 2 dagen later te laten plaatsvinden. Zo houdt expedia zijn inkomsten en zijn wij ook tevreden (en tevens met de vermelding naar Expedia dat als eea zou lukken wij die extra dagen hotels via hun zouden boeken).
    Na 2 dgn werden wij teruggebeld door Expedia met de mededeling dat men United eea had gevraagd doch dat het niet mogelijk was en wij de optie hadden om het geld terug te krijgen of 2 dgn later een vlucht te pakken (boeken via hun) wat wel $150 per persoon extra (wij zijn in totaliteit met 4 personen) zou kosten.
    Hierop heb ik contact opgenomen met United Airlines. Deze zeggen echter dat hun daar in het geheel geen bemoeienis mee hebben aangezien hun alleen de vlucht regelen en adviseerde mijn Lufthansa te bellen.
    Bij Lufthansa verteld men mij vervolgens dat Lufthansa altijd zal proberen de klant tegemoet te komen door ofwel een dag eerder of een dag later een vlucht aan te bieden. Lufthansa kon echter verder niks voor mij betekenen omdat wij via Expedia hadden geboekt.
    Vervolgens weer tel contact opgenomen met Expedia waarbij de medewerker wederom aangaf contact hebben gehad met United Airlines en dat deze geen toestemming gaven tot wijziging.
    Toen ik vroeg waarom hij contact had gehad met United in plaats van Lufthansa vertelde hij plotseling dat hij ook contact had gehad met Lufthansa en dat die ook hadden gezegd dat Expedia geen toestemming kreeg om dit te wijzigen.
    Vervolgens aangegeven dat ik met beiden gebeld had en hem hun uitspraken medegedeeld. Hij kon hier niks aan doen en volgens hem klopte de uitspraak mbt het aanbieden van een andere vlucht door Lufthansa niet. Hij had contact gehad met hun via de Travel Agency Line en daar had men hem dit medegedeeld.
    Hierna weer contact opgenomen met Lufthansa waarbij een andere medewerker mij vertelde dat er op onze tickets een bepaalde code/voorwaarde stond vermeld welke hij niet in kon zien (geen idee welke code het was en waar dit überhaupt betrekking op heeft). Zelfs zijn supervisor zou dit niet kunnen..... Volgens hem kon Lufthansa verder niks voor mij betekenen. Expedia heeft een x-aantal tickets bij hun gekocht en zou ik eea willen wijzigen dan moet ik dit regelen bij, jawel..... Expedia. Expedia heeft de tickets gekocht en Expedia zou eventuele wijzigingen dan ook zelf moeten regelen met de klant, hier had Lufthansa niks meer over te zeggen.

    Jullie begrijpen het al, wie heeft nu gelijk?
    * Expedia die zegt dat Lufthansa eea moet regelen doch Expedia geen toestemming geeft om een andere vlucht voor ons te boeken in plaats van de geboekte vlucht of....
    * Lufthansa die zegt dat Expedia de tickets heeft gekocht en zelf bepaald in hoeverre ze mensen tegemoet komen indien de klant de mogelijkheid heeft om te annuleren

    Of heeft Expedia zulke "goedkope" tickets gekocht waarbij men niks anders kán dan de reis te annuleren ivm de code/voorwaarden welke door de medewerker van Lufthansa werd genoemd??

    Helaas schijnt er bij expedia maar 1 persoon te zijn welke over deze zaken gaat dus het vragen naar (hebben wij trouwens al gedaan) een andere medewerker om hem naar zijn mening te vragen is er niet.

    Mogelijk iemand die mij meer duidelijk/advies in kan geven? Voor komende zondag moet ik Expedia in ieder geval laten weten of wij wel of niet akkoord gaan met de wijziging en dus óf ons geld terug krijgen óf om 6 u vertrekken.

  9. Top | #79
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Onenigheid met Expedia

    ......en dat alles over een wijziging van 2 uur en 15 minuten in de vertrektijd??
    Of begrijp ik het verkeerd?
    Of wil je "gratis" een of twee dagen langer blijven?

  10. Top | #80
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Onenigheid met Expedia

    Er is al eerder een wijziging geweest in de vertrektijd, in eerste instantie was dit 10:15u en uiteindelijk is het 06:00 u geworden. Als wij dit natuurlijk van tevoren hadden geweten hadden wij hier niet geboekt, maar dat weet je natuurlijk niet.
    En nee, wij willen niet "gratis" een of twee dagen langer blijven, wij vragen aan hun of men, omdat wij mogen annuleren, ons naar een andere dag wil overboeken met een betere tijd (zoals aangegeven door de medewerkster van Lufthansa). En als je dat "gratis" wilt noemen prima. Ik ben en blijf tenslotte een Nederlander Zo raar is dat toch niet? Of zou jij dat gewoon maar accepteren Knaapje zoals waarschijnlijk 99% van de mensen die door hun (middels mail) benaderd worden om de wijziging te accepteren?
    En ja, als er voorwaarden zijn dat dit $150 pp extra kost kan ik daarmee leven, maar ik heb nu het idee besodemieterd/voorgelogen te worden door een van hun en daar kan ik niet tegen.
    Als het zo is is het zo, maar een van hun spreekt niet de waarheid en ik wil gewoon krijgen waar ik recht op heb, klaar.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •