Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 20 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 199

Onderwerp: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

  1. Top | #81
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    Dat klopt niet. Dit staat op de site:
    Swimming or diving with the manatees is NOT permitted.
    Volgens mij is er alleen in de wintermaanden een echt afgesloten gebied, de periodes daarbuiten lijkt het wel te kunnen/mogen. Overigens, net buiten dit 'afgesloten' gebied, kan je wel met boot, kayak, etc door Blue Spring State Park varen. Of je nu, in deze winterperiode, ook mocht zwemmen of snorkelen, dat weet ik niet. Maar ik had echt het idee dat het verbod alleen gold voor het 'designated' gebied. Daar kunnen ze dus rustig liggen, zonder gestoord te worden. Wij zagen genoeg bootjes, kayaks, etc net naast dit afgesloten gebied.

    Ik heb overigens geen tours of groepen zien snorkelen of duiken toen wij er vorige week waren.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  2. Top | #82

    Standaard Viatorcom zwemmen met manatees

    Hoi, kan iemand mij vertellen of het vertrouwd is om online te beoken voor het zwemmen met manetees in Crystal river bij Viatorcom. Ik heb het gevonden via google. Of weet iemand anders een goed adres we gaan op 23 november 2012 naar Orlando. Alvast bedankt.

  3. Top | #83
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Berichten
    22

    Standaard Re: Viatorcom zwemmen met mannetees

    Hoi,
    Vorig jaar heb ik voor mijn man en zoon online gereserveerd bij River Ventures. Je betaald met je creditcard en krijgt daarna een bevestiging via email.
    Het zwemmen was verder ook prima. We waren er in april, maar ze hebben gelukkig wel wat manatees gezien. Vooral mijn zoon van 9 was helemaal enthousiast. Het was wel de eerste keer dus we hebben geen ervaring met andere aanbieders.
    Bij groupon komen er ook nog regelmatig aanbiedingen voorbij.
    Succes.

  4. Top | #84
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Wij zijn 22 maart (zie ons reisverslag) bij Crystal river met Snorkel with Manatees erop uitgegaan. Het stikte van de boten in de omgeving voor het zwemmen en op enkele boten na was iedereen droog. We hebben wel 4 manatees gezien, helaas waren er al enkele springbreakers mee in de weer geweest, die dusdanig veel lawaai maakten dat de beesten snel vertrokken.

    Na 3 uur zoeken, zoeken, en nogmaals zoeken kregen we het aanbod voor een raincheck van de kapitein. Helaas zat het bedrijf tot diep in april vol (wegens de groupon actie, en ik zag er van de week weer 1 voorbij komen van hun). We kunnen wel de bonnen van Groupon annuleren, dus dat is erg netjes. Misschien hadden wij pech, en zaten we op de verkeerde dag. Maar door het grote aantal mensen die droog op alle boten zaten, en het feit dat de mensen die wel hebben gezwommen, dit puur deden om er toch even in te liggen, betwijfel ik of het de komende tijd wel zinvol zal zijn. De latere tocht annuleerde onze kapitein dan ook, omdat het in de middag al veel rustiger is met de manatees, en het dus zonde zou zijn voor de mensen.

    Voor de mensen die toch de komende tijd gaan, ik hoop dat ze er wel (weer) zijn en anders hopen dat je, je geld terug krijgt! Het dagje op het water was wel heerlijk dus da scheelt wel ;-)
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  5. Top | #85
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Locatie
    Oss
    Berichten
    18

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Mijn vrouw en ik zijn 29 maart wezen snorkelen met mantees. We hadden een combo incl overnachting en de volgende ochtend er vroeg uit. http://www.plantationoncrystalriver.com/
    Na 4 minuten varen kwamen we de eerste manatees tegen (ik zag ze als eerste). Heb ze gefilmd: http://www.youtube.com/watch?v=OxncmEgcoAc
    Daarna zijn we met ze gaan zemmen. Eerst gingen ze verder, en zijn we na 20 minuten weer in de boot geklommen. Daarna zijn we weer in het water gegaan en toen kwamen ze wel dichtbij met ons spelen. Ik aaide er 1 over zijn rug en hij rolde hij om om over zijn buik geaaid te worden. toen kwamen nog 2 andere langszij om ook even te kijken. Een geweldige ervaring. Vervolgens zijn we gaan snorkelen in herder water, toen we terugkwamen zagen we er nog een paar. In totaal hebben we er zo'n 7 gezien.
    Onze gids was vrij professioneel, heeft 3 uur lang alles verteld wat er te vertellen is over manatees. Hij vertelde dat er zo;n 30 manatees in Crystal SPrings verblijven en dat ze nu ook vertellen dat mensen nu op snorkel tour gaan en niet op manatee tour. Het zien en zwemmen met manatees is dus een bonus. Wanneer je ergens dus wil zwemmen met manatees is dit de juiste plek in Florida. In de winter liggen er zo'n 350 gemiddeld, maar afgelopen jaren lagen de aantallen boven de 500. De meeste zijn nu dus vertrokken en komen later terug.
    Het stomme is dat wij 1 van de weinige boten waren die met manatees hadden gezwommen, we kwamen veel boten tegen met droge mensen, zelf waarbij de manatees op een afstand zwommen van 50 meter van de boot en niemand het in de gaten had. Onze gids vertelde precies waar we naartoe moesten zwemmen, maar ook met duidelijke instructies dat we ze niet achterna mochten zwemmen. Ze moesten zelf naar ons willen komen en dat lukte.
    Al met al een geweldige ervaring mede dankzij onze gids, dus deze kan ik van harte aanraden. Ze doen ook maar 1 snorkel tour in de ochtend.
    Ik moet wel zeggen dat als we niet met de manatees hadden gezwommen, het snorkel tripje erg tegen valt. Dus denk hier goed overna.

  6. Top | #86
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Berichten
    46

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Wij gaan in jullie zwemmen en snorkelen met manatees

    heb gehoord dat het water dan troebel is en er minder manatees zijn

    wie heeft er ervaring hiermee in jullie of raden jullie aan deze trip te cancelen en iets anders te gaan doen

  7. Top | #87
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Ik denk dat het een beetje is zoals wverdonk zegt, als je geluk hebt zie je manatees. Wij hadden de pech dat ze op enkele na onvindbaar waren. Heel erg jammer, maar we hebben ze wel in het wild gezien. Dat kon ik van menig andere boot niet zeggen. Het blijft de natuur. Wil je "zekerheid" dan moet je midden in de winter gaan.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  8. Top | #88
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Je kunt ook met ze zwemmen in Ft. Lauderdale. Nou ja zwemmen, volgens mij hebben ze meer aandacht voor elkaar dan voor de omgeving ;-)
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  9. Top | #89
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Mag je ze in Ft Lauderdale wel aanraken en met ze in contact komen? Dacht dat dit alleen mocht in Crystal River.

    We zijn in april met River Ventures wezen snorkelen met manatees. Het is geen winter meer, dus veel zijn er al weg. We hebben er denk ik 5 gezien. 3 of 4x in het water geweest. Het water is nu al troebel, behalve bij Three Sister Springs natuurlijk. Maar daar zaten ze niet. Wel een prachtige omgeving.

    In het troebele water zie je ze pas een halve meter voor je, maar ze komen echt wel op je af om te zien wie/wat je bent en ik heb er nog wel eentje kunnen aanraken. Vanaf de boot kregen we instructies waar ze waren en hoeveel er onze kant op kwamen. Gewoon rustig blijven liggen, ze komen vanzelf wel. Ik had m'n Kodak Playsport (HD pocketcam) mee, die kan tot 3m onder water, dus ik heb nog wel wat kunnen filmen, ondanks dat het water troebel was. In de Three Sister Springs heel mooi kunnen filmen.

    Ik ga nog een keer terug in de winter, om in de TSS dus te kunnen snorkelen met die beesten.. zit te denken aan januari-februari.

  10. Top | #90
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Geen idee JKG, maar dit is een filmpje aan de kust, waarbij het meer lijkt alsof de Manatees verdwaald zijn, dan dat ze contact zoeken. ;-)
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •