Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 20 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 199

Onderwerp: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

  1. Top | #41
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: Zwemmen met de Manatees

    Of lees ons verhaal eens:

    http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2077

    MVG

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  2. Top | #42
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Wijchen
    Berichten
    66

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Heeft iemand hier de tocht van bird's underwater van 11.00 uur wel eens gedaan ?

    In de meivakantie gaan we naar Florida en o.a. naar St.Petersburg. Nu lijkt ons het zwemmen met manatees heel mooi maar vanaf St. Petersburg is het ongeveer 2 uur rijden volgens mij. Dus als we de vroege tocht willen doen moeten we al om 04.15 uur in de auto zitten, met twee kids, en dat vinden we toch wel een beetje vroeg. Bird's underwater geeft als advies om de eerste tocht te doen omdat het dan nog rustig is, vooral in het weekend, en er daarom meer encounters zijn.

    Nu vroegen wij ons af of dit ook zo speelt in de meivakantie op een doordeweekse dag. Toen wij nl. 2 jaar geleden een boottocht maakte in Fort Myers was het daar ook rustig door de weeks omdat de amerikanen gewoon moesten werken/naar school gingen. Daarom zijn we benieuwd naar jullie ervaringen. Dan kunnen we een afweging maken of we de gok willen nemen om om 11.00 uur te gaan.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-08-11 om 13:58. Reden: regeleindes beperkt

  3. Top | #43
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Berichten
    57

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    wij willen tijdens onze aankomende vakantie heel graag zwemmen met de manatees met bird's underwater
    Alleen ik zie op hun website dat je alleen telefonisch kunt reserveren.
    Ik heb op het forum al verschillende mensen gezien die ook met deze maatschappij geweest zijn, maar hebben jullie allemaal naar Amerika gebeld om een reservering te maken?
    Ik doe het liever via de mail, scheelt flink in de kosten (zei zij als een echte Hollander)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-08-11 om 13:58.

  4. Top | #44
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    58

    Standaard

    Ik ben vorige week op pad geweest met Bird's Underwater en heb gewoon via de mail gereserveerd dus dat is geen probleem.
    Alleen vertrekken de manatees volgens mij binnenkort richting de zee dus is er niet meer zoveel te zien.

    Ik moest idd mijn cc gegevens doorgeven.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-08-11 om 13:57.

  5. Top | #45
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Zijn manatees alleen bij crystal river te bekijken of zijn er ook nog andere plekken waar ze uithangen?? Deze plek ligt eigenlijk een beetje uit onze route..
    En iemand ervaring met deze beestjes zien in september? Zijn ze dan nog te zien?

    Groetjes

  6. Top | #46
    Stamgast baluga's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    160

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Wij zijn vandaag op de bonnefooi naar Chrystal River gereden en dus niets geboekt om te zwemmen met de manatees. Oeps, moederdag....Heel erg druk op het water, maar we konden nog een boot krijgen. Dus ipv een boottour te doen bij Birds underwater o.i.d. hebben we zelf een boot gehuurd. Je krijgt een kaart mee en een eventuele plek waar je manatees kunt vinden. Deze tijd van het jaar zijn er niet zo veel, maar er zijn er ongeveer 40 die het hele jaar door in Chrystal River verblijven.
    We hebben heerlijk gevaren, mooie natuur gezien, pelikanen en uiteindelijk beloond met een manatee. Jippie, wat gaaf zeg... Ontzettend gave moederdag heb ik achter de rug. Leuk om om te zien hoe dat leeft hier, waar ik kwam werd me gevraagd of ik kinderen had en dan werd me a happy mothersday toegewenst. Ook op het water wensen mensen je een fijne dag toe, geweldig. Zeker een keer naar Chrystal River gaan en dan in de three sisters spring gaan zwemmen. Heel mooi....

  7. Top | #47
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    5

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Na het lezen van dit topic wilde ik ook heel erg graag de manatee's zien. Ik had er persoonlijk moeite mee om met ze te gaan zwemmem, maar dat is voor iedereen en persoonlijke afweging.
    Wij zijn uiteindelijk naar Blue Springs State Park gegaan. Het was fantastisch! Het is prima te doen vanuit Orlando en ik vond het heerlijk om even vanuit de Orlando hectiek helemaal in de natuur te zitten. Door de lange winter waren er nog ontzettend veel Manatee's in het water en het was fantastisch om te zien. Als het Manatee seizoen is afgelopen kun je er zwemmen, met een band de rivier af etc. Ook dan heb je nog steeds kans om een Manatee te zien. Blue Springs State Park vonden wij dus echt een aanrader vanuit Orlando. Voor foto's zie onze Florida set (nog niet geheel compleet):

    http://www.flickr.com/photos/ikwikke...th/4557007355/

  8. Top | #48

    Standaard Zwemmen met manatees - ervaringen gevraagd

    Wie heeft er wel eens met manatees gezwommen, waar heb je dat gedaan en wat is je mening hierover.
    Wij gaan volgend jaar de maand juli naar Florida en dit is een van de dingen die op ons lijstje staat.
    Nou heb ik ook gelezen dat de beste periode van december tot maart is.:?:
    Dus als iemand hier ervaring mee heeft (het liefst in dezelfde periode dan hoor ik dat graag). Ohja we houden ook een blog bij.
    http://drayersinflorida.blogspot.com/
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-01-11 om 05:16.

  9. Top | #49
    Stamgast hockey's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Groene Hart
    Berichten
    191

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Wij zijn dit jaar in juli geweest met www.birdsunderwater.com in Crystal River. Totaal 1 manatee (en dan ook alleen nog vaag) in het zeer troebele water gezien. Voor ons absoluut in juli NIET aan te raden. Leuke boottocht, maar dat kan ook op een veel goedkopere manier.
    2005, 2007, 2008, 2010 , 2013 Florida 2009 NY 2009 Zuidwesten 2011 NY en Washington 2012 Denver en Yellowstone 2014 IJsland en Noordoosten 2015 van Florida naar NY

  10. Top | #50
    Vaste Bezoeker SenT's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Locatie
    Belgisch zeetje
    Berichten
    59

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Heb gisteren bij Birdsunterwater gereserveerd.
    Het kan nu ook op hun website en dan betalen via cc.

    Meestal staat enkel de tour van 6.15 AM geprogrammeerd. Latere tour is volgens de website mogelijk, maar dan moet je hen eerst contacteren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •