Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 20 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 199

Onderwerp: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

  1. Top | #31

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Wij hebben vorige maand gezwommen met manatees. Ik heb dit 1 week van te voren gereserveerd bij Bird's Underwater.
    Ik was zeer te spreken over dit bedrijf, ten eerste zijn zij de enige die heel vroeg vertrekken, Chris, onze "captain" ging zelf mee het water in en filmde alles (dvd kun je na afloop kopen).
    Later op de ochtend verschenen de concurrenten op het water.
    Mijn inschatting is dat je wel op korte termijn kunt boeken, of je dan nog veel keuze hebt in het bedrijfje waarmee je gaat weet ik niet. Je zou ook kunnen kijken hoe de annuleringsvoorwaarden zijn, en ergens reserveren en event. annuleren als je toch niet op bepaalde dag aanwezig kunt zijn.
    http://diazmadrid2009.blogspot.com/2009/06/23-jul.html

  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Hallo Lisje,

    hoe beviel dat bedrijf waar jullie mee zijn geweest? Ik lees nl hier op het forum veel over Birds underwater en wat minder over 'de jouwe' . Gaan hun ook zo vroeg op pad, of is dat echt het sterke punt van Birds?

    Hallo Pyca,

    ook bedankt voor jouw reactie. Wat zijn eigenlijk de kosten voor het zwemmen en de dvd? Niet dat ik nu wil gaan besparen op dit soort dingen, en ik hou me onder water ook liever bezig met het zwemmen dan met zelf filmen. Maar we willen zo veel in Florida, dat ik anders even een date met de bank moet gaan maken...:wink:

  3. Top | #33

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Het kostte $55 p.p. dit was incl. materialen (duikpak, snorkel, zwemvliezen), mocht je dit zelf hebben dan was het $35 p.p.
    De dvd kostte $35, en is zeker het geld waard, zo mooi krijg je het zelf nooit.

    Hieronder nog een fotootje, niet door ons zelf gemaakt maar door een medepassagier van die ochtend.


  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Dank je wel, ook voor de mooie foto.. (moet ik eigenlijk je zwemcollega bedanken..)
    Hoe groot zijn de groepen eigenlijk? Dit geldt natuurlijk ook voor de andere bedrijven.
    Natuurlijk afhankelijk van de drukte van de dag/seizoen, maar zit er een soort van maximum aan vast?

  5. Top | #35
    Vaste Bezoeker lisje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Onkerzele, België - Cape Coral,Florida
    Berichten
    116

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Hallo Simone en Ton,

    Eindelijk nog eens de tijd gevonden om te kunnen reageren ops:

    Wij hadden dus geboekt bij American Pro Divers... Wij zijn toen vertrokken om 6h15 naar het haventje zodat wij om 6h30 op de boot zaten en vertrekensklaar waren. Wij zijn toen gaan varen en het duurde wel even voor we een manatee zagen maar dat was volgens de gids heel normaal die tijd van het jaar (juli) Eenmaal een zeekoe in het vizier gingen we allen (we waren met 8 waarvan er maar 5 het water ingingen, het max was 10 pers per boot) het water in met gids. Deze filmde alles en niet allen dat deed hij, hij pakte ons ook elk apart vast om ons zo naar de manatee te leiden. Het water is nl nogal troebel. Hij pakte je hand vast en liet je zo het dier wrijven. Eenmaal je de zeekoe voelt zie je ze ook veel beter. Ik heb zelf verschillende keren aan een manatee kunnen raken.

    Wij hebben 35€ voor het zwemmen betaald en als je de uitrusting wilde was het voor snorkel en zwemvliezen 12$ en voor de zwemvliezen alleen 7$. Aangezien wij ons eigen snorkel meehadden en geen zin hadden in zwemvliezen besloten we zo te vertrekken maar de gids raadde ons toch aan om deze aan te doen omdat je anders het water nog troebeler maakt. Aangezien wij al afgerekend hadden, hebben we de zwemvliezen gratis mogen ontlenen. De film hebben we eerst mogen bekijken en kostte 24$ (weet dit niet meer zeker, mannetje denkt 24$ maar zal het dit weekend eens op onze visa uitreksels na gaan en laat het dan nog wel weten)

    Hopelijk heb je er iets aan...

    Grtz,
    Onze USA reizen:
    Rondreis Westkust USA ('07) - Rondreis Florida ('08) - Aankoop huis Cape Coral (feb '09) - Inrichten huis Cape Coral (maart '09) - Cape coral/Orlando (juli '09) - Cape Coral (jan '10) - Cape Coral (juli '10) - Cape Coral (dec/jan '10/'11) - Cape Coral/Orlando (juli '11) - Cape Coral (dec/jan '11/'12) - Fort Myers (dec/jan '12/'13) - Orlando/Cape Coral/Miami (jul/aug '15) - Cape Coral/Miami (dec/jan '16/'17) - Cape Coral/Orlando (jul '18) -
    Orlando/Cape Coral (dec/jan '19/'20)


  6. Top | #36
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    16

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    ik zou graag willen weten of je ook ergens anders in Florida dan bij Chrystal River kan zwemmen met zeekoeien.
    Ik ben helemaal enthousiast geworden en gaan in november 2 weken naar Florida, maar niet in de buurt van Chrystal River helaas.
    Of kan het echt alleen daar?

  7. Top | #37
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Berichten
    12

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Als ik het goed begrepen heb is Citrus county de enige county waar het toegestaan is om met Manatees te zwemmen. Dus inderdaad alleen bij Crystal River of Homosassa.

  8. Top | #38

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Hoe ver ligt crystal river van orlando af en is dat te doen in 1 dag. Na jullie verhalen willen wij dit ook graag een keer beleven, En is dit te doen in Augustus?

  9. Top | #39
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Estimated Driving Time: 1 hours, 38 minutes
    Total Distance: 87.72 miles

    Trek er 2 uurtjes (reistijd enkele reis) voor uit. ga wel vroeg, daar je dan de meeste kans hebt om manatees te zien..
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-12-10 om 19:24. Reden: fqe
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  10. Top | #40
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-12-10 om 19:25. Reden: fqe
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •