Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 20 van de 20 EersteEerste ... 10181920
Resultaten 191 tot 199 van de 199

Onderwerp: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

  1. Top | #191
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Berichten
    46

    Standaard Re: Snorkelen met manatees in april - Crystal River

    Wij hadden een hele fijne reis, absoluut! Alle (voor ons noodzakelijke) hoogtepunten gezien, goed weer gehad, geen tegenvallers, echt fijn.

    Anderzijds moet ik wel eerlijk toegeven dat mijn hart persoonlijk meer uitgaat naar minder ontwikkelde landen, zoals Azië of Zuid-Amerika. Vooral ook qua prijs want wij zijn ver boven ons budget gegaan...

    Maar toch absoluut een aanrader om een keer te doen en te zien.

  2. Top | #192
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Snorkelen met manatees in april - Crystal River

    Leuk verslag van de tour. Wij gaan ook zo'n tour doen via het Plantation on Crystal River hotel. Onze tour start om 7:15u. Het voordeel is dat we niet ver hoeven te reizen, want wat ik heb begrepen is het op hotelterrein.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  3. Top | #193
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Berichten
    46

    Standaard Re: Snorkelen met manatees in april - Crystal River

    Dat is inderdaad fijn stephie, wij moesten 's morgens nog een eindje rijden en als je zo vroeg op moet telt iedere minuut langer slapen natuurlijk!

    In welke periode gaan jullie juist?

  4. Top | #194
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Snorkelen met manatees in april - Crystal River

    Wij gaan begin juni, eigenlijk onze laatste volledige dag in Florida ....dus ik heb zin in een activiteit, terwijl het onze laatste echte vakantiedag is.
    Haha, het is niet anders...
    Ik kreeg net een bericht van het hotel. Voor 42 dollar kun je na afloop een USB stick kopen met alle filmpjes en foto's van de tour. Dat is wel een goed idee. Wel prijzig op zich, maar ach het is een herinnering voor altijd. Misschien gaan we nog een action cam kopen. Dan kunnen we zelf foto's en filmpjes maken.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  5. Top | #195
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Snorkelen met manatees in april - Crystal River

    Ook het overwegen waard is het huren van een kayak (halve of hele dag) om daar de Manatees mee op te zoeken. Als je de Manatees zelf niet kan vinden, kan je altijd nog naar de commerciële bootjes peddelen en het water induiken. Ons prima bevallen in 2011. Sla dan zeker de Three Sister Spring niet over, met of zonder Manatees, prachtig snorkelen daar.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  6. Top | #196
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Berichten
    97

    Standaard Manatees gespot in Blue Spring State Park!

    Vandaag 2 augustus hebben wij Blue Spring State Park bezocht. We gingen voor een lekkere duik en een wandeling; op aanraden van velen in onze kennissenkring en van het forum. Bij aankomst werden we echter aangenaam verrast: in het zwemgedeelte troffen we een familie manatees aan! Volgens de toegesnelde ranger betreft het een familie van zes in totaal. Het is in principe niet gebruikelijk dat in deze tijd van het jaar zij op dit punt verblijven. Niemand mocht het water in en ook niet benaderen. Na de nodige foto's vanaf de kant en net in het water zijn we gaan kanoën. Vervolgens kwamen we ze een uurtje later weer tegen in een ander gebied! Daar met de GoPro mooie beelden kunnen maken onder water, we hebben een kleine video op onze blog geplaatst (zie onderschrift voor directe link). Het was daar een stuk rustiger waardoor we letterlijk met de kano over hen heen konden varen! Ze ogen erg vriendelijk en rustig, heel mooi!

    Echt een hoogtepunt van ons verblijf tot nu toe. Dus als iemand nog tijd over heeft dan is Blue Spring een aanrader! (Ook zonder manatees overigens...)
    Reisverslag NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
    Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
    Liveblog: Florida 2015: http://www.travelpod.com/members/hoesen
    Blog: Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/

  7. Top | #197
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Manatees gespot in Blue Spring State Park!

    Whoow leuk zeg!!! Wij hadden diezelfde verrassing in 2012!! Wat een leuke blog maken jullie!!
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  8. Top | #198

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Heeft iemand ervaring met het zwemmen met mannatees begin/half september?
    In 2018 vertrek ik voor een rondreis naat Florida, ik zou het geweldig vinden om met deze fantastische beesten te zwemmen. Heeft iemand misschien tips/ervaringen in september?

  9. Top | #199
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Yes, in 2013 gedaan toen via groupon bij http://manateetouranddive.com/ met Captain Glenn geloof ik. Vraag me niet meer wat we kwijt waren (allicht kan ik het nog terug vinden) maar gaaf was het wel. Heb even de foto's er bij gepakt en we waren er 30 sept. Was toen in elk geval super, veel gezien en vooral ook aangeraakt O en zelfs een dolfijn gezien! Wat wil je nog meer haha



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •