Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 199

Onderwerp: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker RDGR's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28

    Standaard

    Ze zijn inderdaad al van nature erg nieuwsgierig en niet echt bang voor mensen. Maar een beetje "angst" voor mensen is wel goed. En waarom zou je ze nog "tammer" maken? Overigens is voeren van manatees echt van invloed op hun natuurlijke gedrag.

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    Dat lijkt me ook wel, al zou ik zo niet weten waar ze mee te voeren. Ik heb ze van die 2 x dat ik ze 'live' heb gezien alleen maar zeewier zien eten en daar ga ik meestal niet mee op stap :wink:

  3. Top | #13
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Volgens de routeplanner: bijna 90 mijl (145 km), zo'n uur en drie kwartier.

    Hieronder: aantal mijlen afgelegd, tijd voorbij en omschrijving

    • 00 0:00 Starting at: I-4 & East-West Exwy Start West on East-West Exy $ for 8mi
      08 0:11 Junction With Expressway Access Rd Turn North on Expressway Access Rd for 0.6mi
      09 0:12 Junction With Rt 50 Turn West on Rt 50 for 44mi
      53 1:01 Junction With US 98 Cont. West on US 98 for 11mi
      65 1:13 Junction With Rt 50a Cont. West on Rt 50a for 0.7mi
      65 1:14 Junction With US 98 Cont. West on US 98 for 0.1mi
      65 1:14 Junction With Rt 50a Cont. West on Rt 50a for 1.7mi
      67 1:16 Junction With US 98 Cont. West on US 98 for 22mi
      89 1:41 End of Trip

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #14
    Stamgast
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    maarssen
    Berichten
    162

    Standaard

    Wij zijn vanuit Kissimmee eerst naar Crystal River gereden en toen naar Homosassa Springs. Van Orlando naar Homosassa zal ongeveer 2 uur duren, omdat er een gedeelte weg tussen zit waar je niet hard mag rijden. Ook is er geen weg rechtstreeks van Orlando naar Homosassa. Het snelst is volgens mij via de Florida Turnpike (north) en dan afslaan naar het westen. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer de wegen, maar met een goede routekaart is dat prima te doen. Het is ook een mooie route om te rijden. Vooral rondom Crystal River naar het zuiden (Homosassa, ligt vlak bij elkaar).

    Als je én naar Crystal River én naar Homosassa Springs gaat, zou ik er niet nog iets bij doen. In Crystal River ligt een heel mooie wandelroute: de Eco Trail. Als je de kans krijgt moet je die echt gaan lopen. De route is iets van 2,5 kilometer en loopt dwars door de natuur. Het is er lekker rustig en je kan vanallerlei wilde dieren tegenkomen op je pad. Wij hebben gewoon op ons looppad een armadillo gezien, herten en heel veel roofvogels. Je loopt al gauw een tijdje over die route en als je daarna nog naar Homosassa Springs rijdt en daar ook nog een paar uurtjes rondloopt, is de dag zo om. Tel er het rijden van en naar Orlando bij op en je hebt een volledige dagbesteding. Maar zeer de moeite waard!

    We hebben die tocht ongeveer 2 weken geleden gemaakt. Er waren toen nauwelijks tot geen mosquitos. Dat zal in de zomer wel meer zijn. De tocht is voor kinderen goed te doen. Ligt ook een beetje aan de leeftijd, maar op de route zelf staan borden met kleine opdrachten die voor kinderen erg leuk zijn. Bijvoorbeeld je concentreren op de geluiden die je hoort, of op wat je ruikt enz enz.
    Mijn kinderen zijn 7 en 10. Ik ga het zeker doen(als de hitte het toelaat tenminste).
    Die leeftijd is prima. Dan vinden ze het zeker interessant. Ik heb nog een beetje extra informatie voor je, voor als je in Crystal River aankomt: de route naar het Visitor Center en naar de Eco-Walk

    Visitor Center: is located at 3266 North Sailboat Ave. Take U.S. Hwy 19 3/4 mile north of the Crystal River Mall. Turn left onto State Park Drive at the Days Inn. Follow State Park Drive until it dead ends at the Crystal River. Eco-Walk: 5990 North Tallahassee Road. Take U.S. Hwy 19 north to just before Seven Rivers Hospital. Turn left onto Curtis Tool Road. The intersection of Curtis Tool and Tallahassee Road is the Eco-walk trail head.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-08-11 om 14:06. Reden: 1+1+1

  5. Top | #15

    Standaard

    Snorkelen met de manatees kan het beste van october tot eind maart. Een van de scholen waar ik een keer mee ben gaan duiken bied deze tours ook aan voor rond de $30 exclusief materiaal. Kijk maar eens op:
    http://www.scubatampa.com/manatee.html
    Local expert for Florida: http://myflorida.awardspace.com/

  6. Top | #16
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Manatees niet meer met uitsterven bedreigd?

    Het moet niet gekker worden:

    De staat Florida staat op het punt om de Manatee van de lijst met met uitsterven bedreigde diersoorten ("endangered") te halen. In plaats daarvan zou het beestje, waarvan er nog maar zo'n 3000 in Forida rondzwemmen, op de lijst met "threatened" diersoorten komen te staan.

    Reden?
    Een groep botenbezitters vind dat er teveel snelheidsbeperkingen zijn. Ze willen hard(er) kunnen varen waar zij dat willen, letterlijk over de rug van de manatee.

    En dat allemaal in de tijd dat er steeds meer mensen in Florida komen wonen, die langzaamaan steeds meer het natuurlijke leefgebied van de oorspronkelijke bewoners van Florida - de dieren - in proberen te nemen. En dan klagen. Als je persé aan een meer wilt wonen, dan moet je ook snappen dat meren het territorium zijn van alligators, dus niet klagen als er eentje dicht bij je huis komt. En als je dan met je bootje door de riviertjes wilt varen, moet je er rekening mee houden dat er ook dieren zijn die gebruik maken van dezelfde watergangen.

    Maar ja, egoïsme is nou eenmaal een eigenschap die soms wat teveel komt bovendrijven. En niet alleen maar bij sommige knotsgekke Amerikanen ....

    Artikel:
    Manatees endangered no more?
    The state’s fish and wildlife commission is poised to take the sea mammal off the endangered species list next week.


    By CRAIG PITTMAN, Times Staff Writer
    Published May 30, 2006
    --------------------------------------------------------------------------------
    For five years, boating advocates angry about restrictions on their hobby have pushed state officials to take manatees off the endangered species list.

    Next week, the Florida Fish and Wildlife Conservation Commission is poised to do just that. But the commission’s executive director said Tuesday it will not lead to a rollback of boating restrictions.

    Boating advocates expecting fewer regulations “are going to be disappointed by the end result,’’ executive director Ken Haddad warned during a meeting with the St. Petersburg Times editorial board. “It doesn’t mean we go in and start removing speed zones.’’

    But environmental advocates worry that state legislators will weaken manatee protections “using the theory that they’re doing so much better that we don’t need to protect them so much,’’ said Pat Rose of the Save the Manatee Club.

    An estimated 3,000 manatees swim in Florida’s waterways. Computer models have found no chance that the species will go extinct in the next century but the population could decline by at least 50 percent over the next 45 years.

    That doesn’t qualify the manatee as endangered under new criteria that state wildlife officials adopted recently. Instead, it fits the “threatened” designation.

    Lees het hele artikel
    Bron: St. Petersburg Times

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #17
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Manatees niet meer met uitsterven bedreigd?

    Hoi Michael,
    Dit handelen is toch de standaard eigenschap van de mens. Ik eerst en dan de rest. Dit is en zal altijd wel zo blijven tot er iets heel ergs gebeurt waarbij de ogen van de mensheid open zal gaan. Maar dat is een ander onderwerp. Het is alleen jammer dat de natuur niet terug kan vechten. Zou echt wat zijn als de alligators de huizen gaan innemen die nu op hun grond gebied staan. De mens zou raar staan kijken.

    Grz Dr. Phlox
    8) :lol: 8)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-12-10 om 19:19. Reden: fqe
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker Tosca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Breda
    Berichten
    98

    Standaard manatees

    Hallo allemaal,

    Zwemmen (snorkelen) met manatees lijkt me ontzettend leuk, heel wat anders dan met dolfijnen en ook nog eens wat gunstiger geprijsd !
    Vraagje, ik heb diverse van jullie ervaringen gelezen en wat ik eruit kon halen was crystal river de dichtsbijzijnde locatie bij orlando. wij willen de tour graag 's morgens doen, maar deze begint al rond 06.15 uur (dus moeten we al om 04.00 uur wegrijden !!!!) Iemand misschien een tip voor een andere locatie, bv. in de buurt van fort lauderdale ?????

    Hoor graag van jullie ! :lol: :lol: :lol:


    Dooooeeeeiii !
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-02-09 om 20:02. Reden: full quote eruit

  9. Top | #19
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Berichten
    17

    Standaard Re: manatees

    Hallo Tosca,

    Bij www.birdsunderwater.com hebben ze ook een tour om 11.00 uur; deze zit overigens wel in Crystal River. Volgens mij komen ze daar ook alleen voor (aan de westkust). Wellicht is de keuze nu wat makkelijker.

    Groetjes,
    Deborah
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-02-09 om 20:03. Reden: full quote eruit

  10. Top | #20
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: manatees

    Birds Underwater is wel een echte aanrader. Ze doen het echt ontzettend leuk en daardoor wordt het een herinnering om nooit te vergeten.
    Lees maar eens: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2077&page=4

    MVG A3
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-07-10 om 19:23. Reden: lege regels eruit
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •