Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 20 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 199

Onderwerp: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

  1. Top | #131
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Berichten
    77

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Hoi Lesley,
    Wij hebben het een aantal jaar geleden gedaan bij Birds Underwater. Zij zijn als eerste van iedereen op het water zodat je de grootste kans hebt om ze in alle rust te observeren. Wij hebben genoten van het avontuur. Super lieve mensen die echt hun best deden om naast de manatees ook andere mooie dingen te laten zien.
    Als wij weer zouden gaan, gaan we echt naar hun toe. Wij gaan zelf in Juli maar hebben vanwege die kleine kans toch besloten dit jaar niet met de manatees te gaan zwemmen. De ervaring is zoooo geweldig dat ik dan echt wil gaan als de kans groot is.
    Groetjes Hylke

  2. Top | #132
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Lesley , het kan inderdaad zijn dat je ze niet ziet in deze periode . Maar de snorkel aan en zwemmen aan de bronnen is zo mooi het lijkt wel op een maanlandschap met kraters en vissen die errond zwemmen ik vond het prachtig . En inderdaad bird underwater zijn als eerste op het water wat maakt dat niet met zen vijfenzeventig in het water bent om 1 manatee te bekijken .

  3. Top | #133

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik ga gelijk op die site kijken!Hadden jullie dit al lang van te voren geboekt? En kun je gewoon daar betalen of moet je dat al van te voren doen?

  4. Top | #134
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Ik boek altijd vanhieruit . De kans dat je meekan als je ginder reserveerd zit er ook in hoor maar in het hoogseisoen zou ik dat nie doen . Hou je voor ogen dat je geen manatees ziet gaat dit zowiezo een leuke ervaring zijn .

  5. Top | #135
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    29

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Eind mei met American Pro Diving met manatees gezwommen.
    Wauw wauw wauw Wat super gaaf zeg!

    Allereerst alle lof voor American Pro Diving. Wat een groep leuke mensen werken daar. Volgende keer ga ik zeker weer met ze.
    Vervolgens 3 uur in het water gedobberd en zeker 1,5 uur samen met onze captain "gespeeld" met een jonge manatee die maar naar ons terug bleef komen

    Bij twijfel zeker doen! Ik had het niet zo gaaf verwacht!!

  6. Top | #136
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Mooi artikel van Visit Florida over snorkele met manatees.
    Vooral de tips onderaan zijn heel goed!!
    Snorkeling with Manatees in Crystal River is an Enormous Adventure
    By: Lauren Tjaden

    To say manatees are huge is not an overstatement. They are enormous by any standard, measuring as long as 13 feet and weighing up to 3500 pounds.

    In Citrus County, you can snorkel with these gentle, curious mammals-- in the wild. Located on Florida’s central west coast, the County is the only place in North America where you can legally enjoy this epic adventure.

    If you think you might want to add this natural wonder to your bucket list, read on to learn more and hear about my trip with Sunshine River Tours.

    The water in the Three Sisters area of the Crystal River was so clear that I might as well have been gazing through air. I could see as many as 20 manatees at one time. Some rested like giant blimps on the river’s bottom, but many were close to snorkelers. I shivered inside my black wetsuit, listening to the quiet sounds of my breathing and the motion of my arms as they pulled me through the water.

    One of the manatees seemed smitten with an underwater photographer. The photographer sported a large belly that gave him roughly the same profile as the manatee, so perhaps the manatee felt some kinship on that basis. Whatever the reason, the creature’s affection was obvious. The manatee lay on the bottom of the river, wrapping his flippers around the photographer’s leg. Another manatee was fascinated by his camera, poking his soft, grey muzzle towards the lens.

    A calf was the first manatee to approach me. I guess he approved of the way I scratched his back – softly using my nails to rub the algae off of him, as I had been instructed—because he flipped over to reveal his pale stomach to me, which I also scratched. While he was on his back I could see the little toenails on his flippers, reminiscent of an elephant’s, which made sense, because the elephant is the manatees’ closest living relative.

    Some of the manatees rested in their sanctuary, clearly aware of where people were allowed and where they were not. The sanctuary is an area marked off by rope and buoys, so that if a manatee wants to breed, eat, nurse a calf, or just take a snooze, it won’t be bothered.

    I never ran out of manatees to play with or watch. I could have stayed there forever, because it was such an incredible, unbelievable thing I was getting to do, but eventually I was frozen enough I could barely bend my fingers or speak, so I paddled over to our boat to swig hot coffee and swaddle myself in towels. But I couldn’t stand to miss out on the fun for long, so I glided out into the water for one last goodbye scratch before we headed back to the dock.

    Out trip only lasted for four hours, yet I still remember it. I’ll always remember it. I even dream about it sometimes, gazing into the eyes of a gentle giant who swam across the river to greet me.

    If you go:
    • Bring lots of warm clothes. The water is a constant 72 degrees, and you’ll be wearing a wetsuit, so it’s not bad when you are in the water. However, when you get out you’ll probably feel chilled.
    • If your tour doesn’t include warm drinks, bring a thermos with your own. (The colder it is the more active the manatees will be, so you don’t want balmy weather).
    • Ask what equipment your tour includes and what you will need to rent. A mask, snorkel, and wetsuit are necessary; fins are not. You’ll mainly only need to float, not swim, and if you are unfamiliar with using fins you can stir up the water and frighten the manatees. My trip with Sunshine River Tours included all of the necessary equipment.
    • This is mainly a winter-time activity, since that’s when the manatees migrate into the warm water to feed. A few small groups of manatees live in the river year round, so it may be possible for you to have a quality experience at other times of the year. Ask your guide service for advice.
    • Tipping the boat crew is customary.
    • Consider spending the night before your trip in the area. The manatees are most active in the morning, so some tours begin at the crack of dawn. The State Parks don’t offer camping, but they can provide a list of 20 places in or close to Crystal River that do. I opted for a comfy bed at the Best Western in Crystal River.
    • Follow the rules for manatee interaction. The tour guides tend to be staunch conservationists that take the welfare of these endangered animals seriously. You can only touch manatees with one hand at a time, so that there is never any doubt that you are trying to ride them or hold them. You are not allowed to chase them, and all interaction has to be on their terms. Feeding them is prohibited. Stay out of the sanctuaries, even with your arms.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-01-14 om 22:14.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #137
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Lijkt ons een geweldig avontuur....echter ivm de keuzes ....en de periode van onze vakantie (augustus), hebben we voor dit jaar besloten
    het zwemmen uit te stellen tot een volgende keer!

  8. Top | #138
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    42

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Dag allemaal.....Wij willen in de laatste week van augustus/eerste week van September erg graag met de manatees zwemmen. Ik lees veel verschillende verhalen over het wel of niet niet zien van deze gave beesten. Wij zouden dan met de eerste tour (06.00) van underwater birds mee willen. Iemand ervaring in precies dezelfde periode?? En wellicht met precies dezelfde tour. Ik twijfel enorm maar ik wil ze zooooo graag zien!!!

  9. Top | #139
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    49

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Wij hebben het in de zomer en in november gedaan, in de zomer moesten we heel lang zoeken voor we een Manatee vonden, het water was heel troebel, ik voelde wel iets maar heb het beest niet gezien. Je moet er vaak een eind voor rijden en eigenlijk vind ik het in de zomer niet de moeite waard. 1 jaar geleden hebbben wij het in november gedaan, dit was super, er waren heel veel Manatees en het water was heel helder, toen zag ik pas wat je op alle foto's ziet van de aanbieders. In de zomer zag je amper wat door het troebele water en er zijn dan vrijwel geen Manatees, dus vaar je soms wel 2 uur voor je er een "ziet" in de winter zie je ze direct als je uitvaart al en het water is heel helder.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-02-14 om 23:33. Reden: q

  10. Top | #140
    Regelmatige Bezoeker soralysha's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    43

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Wij zijn in 2012 halverwege juli geweest. Wij gingen ook met birds underwater de tour van 06:00 uur. We hebben dolfijnen gezien en 2 manatees die we uitgebreid hebben kunnen bekijken onder water. Veel vissen en blauwe krabjes. Wij vonden het een geweldige ervaring al waren de manatees er niet in grote aantallen. Dit jaar gaan we het weer doen ook in de laatste week van augustus en weer met birds underwater, dat is ons zeer goed bevallen en hopen op een soortgelijke ervaring. Op ons blog kan je foto's zien van die dag www.floridavakantie2012.blogspot.nl veel plezier nog met de voorbereidingen en wie weet treffen we elkaar nog op de boot haha.







    www.floridavakantie2014.blogspot.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •