Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 20 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 199

Onderwerp: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

  1. Top | #121
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    36

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Afgelopen maart met manatees gesnorkeld, een geweldige ervaring. Hier een foto van mij met een nieuwschierige manatee.


  2. Top | #122
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Ik las wat mensen met negatieve ervaringen over 'Manatee tour and dive', voornamelijk vwb het maken van afspraken. Ik heb ze gemailed en kreeg binnen een kwartier al reactie, keurig netjes met antwoorden op mijn vraag en wanneer de meest rustige dag zou zijn. Ook gaf ze aan dat de kans op manatees in juli een stuk kleiner is, maar dat het zelden voorkomt dat ze er geen zien. Nu hebben wij al eens met een Manatee gezwommen; maar zou toch leuk zijn om dit nogmaals te doen. Gelijk een afspraak gemaakt voor in juli! Daarbij nog wel een vraag: moesten jullie ook nog tax betalen? wij hebben een deal via groupon, en volgens de medewerker was dit exclusief tax en moeten we dat nog contant betalen(?)

  3. Top | #123
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Wij moesten inderdaad nog een bedragje betalen . Wij hebben dit cash betaald ook moet je je kapitein nog tippen . Wij zijn in april geweest en juist 1 manatee gezien die lag te slapen wij hingen met zen 75 rond hem net iets teveel van het goede vond ik . Maar de bronnen zijn zo ongeloofelijk mooi dat we daar van genoten hebben .
    Laatst gewijzigd door cindy74; 16-05-13 om 17:16.

  4. Top | #124
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Ik ben benieuwd! Zijn de boten overdekt? En hoelang duurt de tour ongeveer, kan me niet voorstellen dat je 3 uur rondvaart als er geen manatees zijn!

  5. Top | #125
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Boten zijn overdekt . En je gaat er uit bij de bronnen en daar heb je tijd zat om alles te bekijken . Hierna vaar je op kingbay rond op zoek naar manatees .

  6. Top | #126
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Three Sister Springs is inderdaad waanzinnig mooi. Wij hebben op een manatee tour in Crystal River wel wat manatees gezien (dit was april vorig jaar), maar het water is vrij troebel waardoor je een beetje kan schrikken als ze ineens 50cm van je af in beeld komen.

    Heb in Mexico bij Xel-ha met twee manatees gezwommen en gevoerd.. en een kus gehad.. maar dat zijn manatees in gevangenschap.. die bij Crystal River zijn zo vrij als een vogeltje en helaas kunnen ze daarbij ook gewond raken door boten of mensen die kwaad willen. Moest wel lachen toen ik achteraf op de video onderwater de manatee lekker hoorde knabbelen op mijn stuk sla.

    Volgens mij mag je ze in Florida niet voeren, toch?

  7. Top | #127
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Je mag ze niet voeren niet aanraken met twee handen , als ze slapen moet je een meter of twee bij hun vandaan blijven , je mag niet naar hun toe zwemmen maar zij kiezen welk persoon hun intreseerd . Als je 1 van die dingen doet kan je opgepakt worden voor manatee aanranding

  8. Top | #128
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    Je mag ze niet voeren niet aanraken met twee handen , als ze slapen moet je een meter of twee bij hun vandaan blijven , je mag niet naar hun toe zwemmen maar zij kiezen welk persoon hun intreseerd . Als je 1 van die dingen doet kan je opgepakt worden voor manatee aanranding
    Je zet er een smiley achter, zo van; welke gek zou dat nou willen doen, zo'n prachtig beest lastig vallen, maar zulke gekken lopen er echt rond;
    http://www.wesh.com/news/video-shows...z/-/index.html

    Kreeg deze 'push' vandaag op m'n WESH app, en als je daar verder kijkt zie je dat het regelmatig voorkomt, Manatee aanranding. Unf*ckin'beleivable
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #129
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Mmm ik moet mij toch ook inhouden om niet naar ze toe te zwemmen om eens over hun buik te krabben . En ik zette er een smiley achter om dat ik het woord harrasment niet zo direct kon vertalen en ervoor aanranding gebruikte ook niet om te lachen natuurlijk .

  10. Top | #130

    Standaard Re: Zwemmen / snorkelen met manatees (zeekoeien)

    Hallo!

    Mijn vriend en ik willen beide graag een keer met manatees zwemmen. Nu zitten wij vanaf 24 juni een week in orlando. We hadden gezien dat je in Crystal River het beste met deze mooie beesten kunt zwemmen maar ook dat er in juni een kans bestaat dat je ze niet ziet. Nu willen wij het waarschijnlijk toch gaan proberen maar er zijn zo enorm veel aanbieders. Hebben jullie tips voor ons welke je kunt aanraden en hoe we die kunnen boeken? (vanuit nederland of beter daar?)

    Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •