Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 124

Onderwerp: Auto huren: Miami

  1. Top | #41
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Tips Miami auto Mustang??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grietje-valerietje Bekijk Berichten
    Ik wil altijd teveel haha.... :lol:
    Erg herkenbaar!
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  2. Top | #42
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Waar kan je tegen aan lopen bij het afhalen van je auto

    Ik lees regelmatig in verschillende berichten dat ze je bij het ophalen van je auto altijd proberen iets te verkopen. Bij de vragen ga ik er vanuit dat alles is meeverzekerd (dus een toppakket). Mijn vragen zijn het volgende :
    - Als je auto van de betreffende klasse er niet is, heb je dan ALTIJD recht op een GRATIS update.

    - Ben je verplicht om bij het ophalen van je auto je CREDITKAART af te geven als verificatie, ook al is alles al betaald in NL.

    - Wat kan je doen als blijkt dat je toch onbewust ergens voor getekend heb waar je voor moet betalen, ondanks je alles al betaald heb in Nederland.

    -Wat kan je doen als ze toch geen gratis update willen geven, terwijl je daar wel recht toe heb.

    - Hebben jullie nog zaken waar je op moet letten.

    Ik weet dat na een lange vlucht en weinig rust het lastig is om het bovenstaande goed in de gaten te houden als je de auto op gaat halen.
    Alvast bedankt voor jullie inbreng
    Grz
    Dr. Phlox
    =D>=D>=D>
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  3. Top | #43
    Vaste Bezoeker Petr@'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    71

    Standaard Re: Waar kan je tegen aan lopen bij het afhalen van je auto

    Als de auto in de door jouw bestelde klasse niet meer beschikbaar is, krijg je automatisch een hogere klasse. In het verleden probeerden ze eerst nog wel eens een upgrade aan te smeren (tegen betaling) en als je dan niet wilde, kreeg je toch (gratis) een upgrade. Maar of dit nog gebeurt weet ik niet. Mij is zelfs nooit een upgrade aangeboden!

    Je creditcard moet je afgeven i.v.m. de borg. Bij sommige verhuurders kun je de borg ook cash voldoen, maar het bedrag ligt dan (een stuk) hoger.

    Altijd goed lezen wat je tekent. Achteraf kun je niets meer terugclaimen. Wij hebben dit op het werk (reisbureau) wel eens bij de hand gehad met klanten. Als je een handtekening hebt geplaatst, heb je gewoon pech gehad.

    Bij ons is het afhalen altijd soepel verlopen. Belangrijkste punten: goed lezen wat je tekent, zorg dat evt. medebestuurders ook worden vermeld ivm verzekeringen bij schade/ongeval en geen upgrade aan laten smeren als je dit echt niet wilt.

    Succes ermee!
    2005: California + Nevada (http://letsgousa.punt.nl)
    2007: Florida (http://letsgoflorida.punt.nl)
    2007: New York

  4. Top | #44
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Waar kan je tegen aan lopen bij het afhalen van je auto

    Even het reisverslag van ta2gerrit lezen.
    Heeft er ervaring mee.

    Marjolijne

  5. Top | #45
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Waar kan je tegen aan lopen bij het afhalen van je auto

    - Als je auto van de betreffende klasse er niet is, heb je dan ALTIJD recht op een GRATIS update.
    Heel eenvoudig antwoord JA !

    - Ben je verplicht om bij het ophalen van je auto je CREDITKAART af te geven als verificatie, ook al is alles al betaald in NL.
    Nee, je kan ook een cash onderpand afgeven, hoeveel dat is verschilt per verhuurder, reken op zo'n $ 300 - $ 500.

    - Wat kan je doen als blijkt dat je toch onbewust ergens voor getekend heb waar je voor moet betalen, ondanks je alles al betaald heb in Nederland.
    Helaas: Dikke bult, eigen schuld, oftewel: pech gehad.

    -Wat kan je doen als ze toch geen gratis update willen geven, terwijl je daar wel recht toe heb.
    Gewoon op je rechten blijven staan, desnoods een superior (meerdere) te spreken vragen.
    Overigens heb ik altijd zonder meer een upgrade mee gehad.

    - Hebben jullie nog zaken waar je op moet letten.
    Gewoon even rustig de tijd nemen, opletten dat nergens op het contract een meerbedrag staat, neem een pakket waar alles al bijzit, dan kun je ter plaatse overal op NEE op antwoorden, ook al zeggen ze dat je het nodig hebt.
    Loop verder een rustig rondje om de auto, en noteer de schades.

    Succes, Eric

  6. Top | #46
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Waar kan je tegen aan lopen bij het afhalen van je auto

    Complimenten Eric!! Kort en krachtig. As usual!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #47
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Waar kan je tegen aan lopen bij het afhalen van je auto

    Ik heb eigenlijk nog nooit op schades gelet, volgens mij is dit iets wat ook niet echt nodig is wanneer je Alamo Gold huurt aangezien je dan verzekerd bent voor die schades. Neem aan dat andere verhuurbedrijven ook gelijksoortige verzekeringen hebben.

    Heb al de nodige probleempjes aan de hand gehad.

    1) Lekke band, auto (langs benzinestations gereden om de band steeds op te pompen) toen ik in de buurt was van een Alamo verhuurlocatie en daar kon ik een nieuwe auto uitkiezen met een volle tank zonder extra kosten.
    2) Sleutels in auto laten zitten, verhuurder gebeld en binnen een half uur was er een lokaal bedrijf om de auto weer te openen (geen extra kosten)
    3) Parkeerschade, gemeld bij de politie rapport ingeleverd bij dichtsbijzijnde verhuurlocatie geen extra kosten.

    Meestal mag je zelf een auto uitkiezen, "pas" er gewoon een paar en controleer of ze niet zijn vergeten alle troep van de vorige verhuurder weg te halen. Rottend fruit kan bv flink gaan stinken, frietjes idem...

    Het beste advies is inderdaad hier zo een compleet mogelijk pakket kiezen, hoewel er tegenwoordig wel veel reissites zijn die erg onduidelijk zijn met wat er nu wel of niet in ziet. Voorheen koos ik altijd voor Alamo Gold, dan was ik klaar nu zijn er de meest vreemdsoortige pakketjes. Vorig jaar had ik bv All Inclusive alleen zat daar dan weer niet de benzine bij.

    Goed op letten dus.

  8. Top | #48
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Waar kan je tegen aan lopen bij het afhalen van je auto

    2) Sleutels in auto laten zitten, verhuurder gebeld en binnen een half uur was er een lokaal bedrijf om de auto weer te openen (geen extra kosten)
    Is mij ook een keer gebeurd, en ook bij mij zijn geen kosten in rekening gebracht (Alamo Gold).
    Maar als ik het goed heb begrepen is dit nu niet meer gratis, maar inbegrepen bij de Alamo Roadservice, waar je dan weer extra (veel) voor moet betalen.
    Dus... goed opletten in het vervolg.
    Eric

  9. Top | #49
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Waar kan je tegen aan lopen bij het afhalen van je auto

    ff gechecked, het zit er in...

    THIS IS A PREPAID VOUCHER AND INCLUDES IN THE RATE: Unlimited Mileage., Theft Protection., Local Tax., Vehicle Licence Fee., Location Service Charge., Collision Damage Waiver (with no excess to pay)., Extended Protection., 24 Hour Emergency Assistance and Environmental Charges if applicable.

  10. Top | #50
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Waar kan je tegen aan lopen bij het afhalen van je auto

    Eric heeft gelijk... dit valt onder road side assistance...

    En dan nog...

    24 Hour Emergency Assistance and Environmental Charges if applicable.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •