Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 19 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 182

Onderwerp: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

  1. Top | #21

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Ik heb nog steeds het idee dat er meer naar het gewicht dan naar de afmetingen wordt gekeken...

    Tip voor de terugreis: bij de Walmart kan je voor $ 7.86 een handige "Stop and Lock Luggage Scale with Tape Measure" kopen.

    http://www.walmart.com/catalog/produ...ct_id=10752156

  2. Top | #22
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Ja, mijn koffer is dus 1.70. Op het gewicht kan ik wel letten maar aan de afmeting kan ik echt niks veranderen. Ik ga het denk ik niet gokken want ik zou het erg zuur vinden om $200 boete te moeten betalen (da's blijkbaar de boete van United).

    Ik zet de stop and luggage scale zeker op mijn lijstje, bedankt voor de tip!

  3. Top | #23

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Ik zou inderdaad geen risico nemen, 170 is wel erg groot en het geld dat je als "boete" aan die extra centimeters hebt kan je ook aan andere leuke dingen uitgeven. We hebben nu maar besloten om 2 van de 4 koffers mee te nemen waarvan we zeker weten dat ze er doorheen komen, en dan daar nog wat anders te kopen.

    Vanmiddag nog met United USA gebeld, ze geven aan dat ze in principe niet zo heel streng zijn maar dat het op je eigen risico is en dat ze dus wel zouden kunnen nameten. Dat schiet dus ook niet erg op... Had ik dit niet gelezen, dan had ik waarschijnlijk met mijn oude koffers naar Schiphol gegaan zoals ook in voorgaande jaren.

    Het is wel zo dat als je je vliegtickets voor 14 november hebt gekocht, je nog onder het oude boetesysteem/boetebedrag valt. United kon ons echter niet vertellen hoe hoog dat dan zou zijn, maar in ieder geval minder als de $200. Geldt ook voor overgewicht.

  4. Top | #24
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Berichten
    5

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Hoi,

    Ik lees hier alles over de maat van de koffer maar ik zie steeds dat de mensen met United vliegen. Wij vliegen met AA (American Airlines) vanaf Brussel. Heeft iemand hier ervaring mee hoe streng ze zijn?
    Wij vertrekken nl donderdag.

    Gr Mira

  5. Top | #25
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Ik heb even voor je hier gekeken en zij hanteren ook 157 cm. Hoe streng ze zijn? Zal daar waarschijnlijk ook afhangen van de persoon die treft.

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    72

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Ik heb zo'n Samsonite Aeris koffer juist meegenomen, maar dan geen spinner. Geen probleem gehad qua afmetingen, wel qua gewicht. Toen we terugkwamen woog hij 54 pound. Teveel dus, mag maar 50 pound. Toiletpoche uitgenomen, toen was hij 51 pound en mocht hij door, wel met label aan "heavy".
    Voor de rest had ik soepele polycarbonaat koffers mee van Rimowa. Wel een investering, maar wat een verschil in gewicht. Dan zak je zo'n 3 à 4 kilo in gewicht, voor dezelfde maat koffer en dezelfde inhoud;
    Plus, die koffers geven nog mee, wat in ons geval (heel ruime auto met kleine koffer) dus echt wel nodig was, want anders hadden we het er nooit ingekregen.
    Maar om op de Aeris terug te komen: als je de koffer zelf meet, denk ik wel dat hij voldoet. Volgens mij zijn de maten die jij opgeeft de maten vanaf de grond gemeten, dus met de wieltjes erbij. Wel opletten dus met het gewicht. Geen zware dingen indoen, zoals toiletpoche en schoenen, enkel kleding. Dan lukt het wel.

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker USAnneke's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    43

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Twee weken geleden net nieuwe koffers gekocht en nu kom ik dit bericht tegen... Ik moet zeggen dat ik toch wel ben geschrokken. De maat van onze koffers is volgens de fabrikant 57 - 33 - 77, totaal dus 167 cm. Als ik het zelf opmeet, valt de koffer iets kleiner uit.

    Ik heb vandaag met United Airlines NL gebeld en de medewerker gaf aan dat er waarschijnlijk niet naar die paar extra centimetertjes gekeken gaat worden. Maar het zit me toch niet helemaal lekker.

    Heeft iemand van jullie ook gevlogen met een iets te grote koffer? Ik loop nl. het risico van de boete van $ 200,- per koffer liever niet. BVD!

  8. Top | #28
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Ik heb zelf nog een keer gemeten dit maal zonder de wielen... ik kom nu wel onder de 157 cm... ik neem aan dat je de wielen niet mee hoeft te nemen in de meting?? Twijfel nog steeds... en vlieg al over 4 dagen ... vakantiestress denk ik!

  9. Top | #29
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Kofferweegschaal

    Weegschaal voor koffer

    • voor het wegen van koffers tot 30 kg
    • met geïntegreerd meetlint

    5.99 euro

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #30
    Vaste Bezoeker huug & Astrid's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Locatie
    Nieuw-Vennep
    Berichten
    69

    Standaard Re: Aldi aanbieding WEEK: 21 (vanaf za 23 mei) weegschaal voor koffer

    Mocht je hem nu niet meer bij ALDI kunnen kopen....
    Bij Walmart kun je een visweger kopen voor USD 6,=
    Hij weegt tot 23 kg.

    Groetjes,

    Astrid.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •