Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 19 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 182

Onderwerp: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

  1. Top | #11
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Wij vlogen vorig jaar met united en daar werd toch echt wel gekeken naar de maat en het gewicht vooral op de terug weg .
    Er stond stond een man net voor de incheckbalie die alle koffers nakeek voordat je in mocht checken
    Ik zou het risico niet nemen en de koffer omruilen als dit nog kan voor een kleiner exemplaar.

  2. Top | #12
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Bovendien kan je er met zo'n joekel van een koffer op wachten, dat je wegens overgewicht moet bijbetalen. $ 50 per koffer!

  3. Top | #13
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Heb je de koffer speciaal voor deze reis gekocht en is 'tie nog nieuw? Zou je hem dan niet meer kunnen ruilen in de winkel voor een gangbare maat?



  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker maanbo's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    79

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Helaas hebben wij dat ook onze koffers zijn l+b+d 168 cm ook te groot dus, ik heb bij Delta gekeken en als ze te groot zijn kost het 175 dollar per koffer.
    Helaas hebben wij onze koffers al 2 jaar dus dat word voor de vakantie nog nieuwe aanschaffen helaas want 175 x3 is me een beetje Te om bij te leggen zo "onverwachts"

  5. Top | #15

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Hier hetzelfde probleem...ik ben vele malen naar Amerika geweest met mijn grote blauwe koffer. Zowel met max. gewicht van 32 kg als 23 kg en ging prima. Na de berichten over de koffermaat heb ik ook besloten om mijn kleinere koffer mee te nemen. Zonde van die 175 dollar. Zuur einde van je vakantie :-&

    Vraag me af of die regel van 157cm er toen ook al was en niet werd gecontroleerd of dat deze regel later is ingevoerd.

  6. Top | #16

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Hmmm, ik lees bij United het volgende:
    Oversized baggage
    Tickets purchased on or after November 14, 2008 for travel
    on or after December 3, 2008
    For all other tickets, contact United Reservations at 1-800-UNITED-1 for specific charges.

    Blijkbaar zijn deze nieuwe voorschriften pas per eind 2008 ingegaan en bestaat er een andere regeling voor tickets die voor 14 november gekocht zijn, zoals de onze. Ik zal ze eens bellen om te checken. Misschien hebben we geluk, want volgens mij zijn al onze koffers te groot.
    Bij United is de boete $200 per koffer. $175 is voor caribisch gebied en mexico.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 16:02. Reden: lettertype

  7. Top | #17
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Wij zijn 9 april teruggevlogen met United van Orlando naar Brussel en de controle van de koffers was pittig, maat en gewicht werden nagezien en zelfs kleine koffers op de weegschaal.

    Groetjes Henke.

  8. Top | #18

    Standaard

    Zojuist 2x United gebeld, telkens een ander persoon gesproken en zij hebben beiden bevestigd dat de richtlijnen/maten niet veranderd zijn, maar wel de tarieven/boetes.
    De koffers die wij de afgelopen 10 jaar hebben gebruikt zijn, ondanks dat ze iets te groot zijn, dus geen probleem. Volgens United kijken ze niet zo heel erg nauw naar de omvang, tenzij deze erg opvalt, maar meer naar het gewicht. Een aantal centimeters te groot moet geen probleem zijn.
    Ik ken inderdaad de handmatige en machine controles van de koffers op diverse vliegvelden en heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met te grootte koffers. wel eens overgewicht gehad van Las Vegas naar Orlando, maar ze zagen dit voor een keer door de vingers (was US Airways).
    De enige 2 keer dat iemand van onze groep iets bij moest betalen was bij vertrek op schiphol met Transavia (Europese vlucht) en met Martinair (Orlando).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bellalago Bekijk Berichten
    de controle van de koffers was pittig, maat en gewicht werden nagezien en zelfs kleine koffers op de weegschaal
    En...voldeden de koffers aan de voorschriften?
    Waren er problemen? De controle kan wel pittig zijn, maar als het geen consequenties heeft...

    Wij bellen vanavond voor de zekerheid ook nog eens met United in de USA.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 14-04-09 om 22:00. Reden: berichten samengevoegd

  9. Top | #19
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    319

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Qua overgewicht waren ze bij ons wel streng vorig jaar mei in Orlando. Wij moesten ter plekke de koffers gedeeltelijk ompakken, zodat ze geen overgewicht hadden. 1 was iets zwaarder, ander iets lichter, maar dat werd niet geaccepteerd.
    Qua maat duf ik het niet te zeggen.

  10. Top | #20
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    89

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Wij hebben net voor de zekerheid onze koffers maar even na gemeten. Een koffer valt precies binnen de toegestane grootte (25x75x57 = 157 cm), de andere koffer valt (28x75x57 = 160 cm) net buiten de maximum grootte die United aan houdt (158 cm).

    Vanmiddag even met United Airlines (Amsterdam) gebeld. Daar werd gezegd dat het maar net aan de persoon bij de incheck balie ligt of er moeilijk gedaan wordt.

    Nu zitten we ons af te vragen of we het moeten gokken om deze koffers mee te nemen, of dat we 1 nieuwe koffer moeten kopen. Het zou zonde zijn om voor die 2 cm een "boete" van ongeveer 150 euro te krijgen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •