Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 19 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 182

Onderwerp: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

  1. Top | #41
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard 23 mei 2009 Aldi kofferweegschaal

    Lijkt mij een handige tool voor de reislustige medeforummers.
    Altijd gaat nu je gewicht bij de in-check kloppen, geen met de vingers op de balie kloppende wachtende reizigers achter je. Geen gehannes meer voor die zelfde in-check balie met geopende koffers. Vergeet niet het gewicht van de weegschaal zelf he
    http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_21/OFF07.SHTML

    <<Moderator Michael66: Deze post toegevoegd aan bestaand topic hierover>>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-05-09 om 09:14.

  2. Top | #42
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: 23 mei 2009 Aldi kofferweegschaal

    Ik vertrouw m niet;

    vorig jaar de laatste dag van de vakantie, alles passen en meten, daarna wegen en gaf die koperen weegschaal aan dat alles ok was, maar eenmaal aangekomen bij de check in, bleek dat 3 van de 4 koffers allemaal ongeveer 5 kilo's te zwaar waren.....
    en dit terwijl we de koffers, volgens die zelfde weegschaal, met max 18kg volstopte...

  3. Top | #43
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: 23 mei 2009 Aldi kofferweegschaal

    Vertrouwen of niet: het is altijd handig om e.e.a. even te checken m.b.v. een "gewone" weegschaal. En een marge in te bouwen bij het volstouwen van je koffer.

    Met mijn Walmart-weger heb ik vorig jaar ook wat "last" gehad bij het inchecken in Orlando. Mijn wegertje had mooi 49 pond aangegeven, de weegschaal bij United gaf echter 51,5 aan. Nou is het een bekend gegeven (= onderzocht op vele luchthavens in de VS) dat de weegschalen van de maatschappijen niet zo nauwkeurig zijn. Een andere waagschaal bij de incheckbalie gaf dan ook 49,5 aan, en toen was het ineens OK.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #44
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: 23 mei 2009 Aldi kofferweegschaal

    Iemand enig idee waar die twee knoppen op de zijkant voor dienen? Op de doos staat: 'voor de bepaling van het gewicht dient u de volgende stappen op te volgen:
    - trek de greep naar boven
    - bevestig de haak aan uw reiskoffer
    - duw nu op beide zijdelingse knoppen
    Het nut van het laatste ontgaat me...

  5. Top | #45
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    74

    Standaard

    Hai,

    Ik heb 'm gisteren ook gehaald, en snap ook het nut niet van die twee knoppen......

    En nu ben ik er ineens achter.....
    Als je de knoppen indrukt blijft de meter op het gewicht staan van de koffer!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-05-09 om 21:11. Reden: samengevoegd

  6. Top | #46
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard

    Ja ik heb het zojuist gedaan en het kan 100 gram schelen.
    Da's de normale tolerantie voor dergelijke weegschalen..
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 15:16. Reden: samengevoegd

  7. Top | #47
    Regelmatige Bezoeker Macjac's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    25

    Standaard Re: 23 mei 2009 Aldi kofferweegschaal

    Heb er ook eentje gekocht vandaag...
    Vorig jaar hadden we een foutje moesten we $ 80,- betalen omdat we overgewicht hadden op een van onze koffers. Zo zonde!! Hadden we andere dingen voor kunnen doen. Dat zal ons nu niet meer overkomen, we hadden een megazware koffer (zonder inhoud woog deze al 10 kilo of zo) hebben deze achter gelaten in Florida. En waren ook zo stom geweest om dit niet te checken thuis. Maar wij hebben ons lesje geleerd, de wegen gaat mee!!!
    groetjes, Macjac

  8. Top | #48
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    lommel, belgium
    Berichten
    35

    Standaard Re: Maat van koffer?

    Hoi iedereen,

    Ik zit met een dilemma! Heb een aeris samsonite koffer gekocht (dezelfde als hierboven vermeld) die officieel 17 cm groter is als toegestaan, als ik ze zelf meet, idd zonder de wielen, is ie 162 cm. Wat moet ik doen????? :?: Ofwel neem ik het risico ofwel vervang ik de koffer door 2 kleinere koffers???? Ik heb al naar United gebeld en die zeiden dat één oversized koffer geen probleem kan zijn. Maar als ik hierboven alles lees begin ik toch een beetje te twijfelen. Suggesties?

    Greetz

  9. Top | #49
    Vaste Bezoeker FloridaFrankie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Leiderdorp
    Berichten
    105

    Standaard Re: 23 mei 2009 Aldi kofferweegschaal

    iemand enig idee of deze nog te koop is of waar ik (als de aanbieding bij Aldi afgelopen is) deze (liefst in NL) kopen kan? Vind dit reuze handig en voorkomt een hoop stress bij de incheckbalie!
    1992 Miami/ Orlando/ Florida Keys 1995 Los Angeles/ San Francisco/ Las Vegas 1997 Washington DC & NYC 2008 Orlando 2009 Orlando april/ mei 2010 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach oktober 2010 Orlando mei 2011 Orlando okt 2011 NYC dec 2011 Orlando zomer 2012 San Francisco/ Las Vegas/ Los Angeles dec 2012 Orlando zomer 2013 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach dec 2013 Orlando / Tampa aug 2014 Orlando / Fort Myers / Treasure Island

  10. Top | #50
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard koffergrootte

    Kwam net toevallig tegen dat ruimbagage 158cm mag zijn. Nu is mijn gewone samsonite koffer 163 cm. Gaat dit problemen geven?

    Ik heb toch maar even met KLM gebeld, vliegen via hun met Delta en KLM, maar de vrouw zei dat een paar cm niets uitmaakte als het maar niet richting 200cm zou gaan. Ze vroeg nog of het om een normaal samsonite koffer ging van de V&D ofzo, dus ik zei ja en die is 163cm. Ik vind het maar een rare maat die 158cm, want dit is toch een veelvoorkomend soort koffer die harde van samsonite.

    En ik heb gisteren nog wel een nieuwe gekocht voor erbij :cry:

    Heeft iemand hier ervaring mee?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •