Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 17 van de 19 EersteEerste ... 71516171819 LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 182

Onderwerp: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

  1. Top | #161
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Wat een ongenuanceerde reacties Treesanne. Ik erger mij niet zo snel aan anderen, maar aan deze reacties kan ik mij dus wel heel erg ergeren.
    Je hebt een behoorlijk oordeel over mensen die je niet kent.
    Weet je wat dom is ? Jouw reactie !
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  2. Top | #162
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    80

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    @ Iris02.

    Mag Iris maar dit is de harde waarheid .Mensen die ik niet ken?
    Zal wel waar zijn maar ik heb totaal geen begrip voor mensen die menen meer "rechten" te hebben voor anderen. Sorry. Ik betaal voor sommige rechten en ik mag dus ook bepalen wat ik meeneem.
    Zoals gezegd. Ik neem EEN NORMALE handtas en als dat een probleem wordt vanwege allerlei afwijkingen dan baal ik. Als je een probleem hebt en andere passagiers zijn hier de dupe van en moeten misschien wel afhaken dan is dan zij het zo.
    Ik heb zelf kanker en weet niet hoelang ik nog heb. Toch val ik daar niemand mee lastig.Wat ik nodig heb gaat in het ruim . Sorry dat ik geen begrip heb voor verwende kinderen en hun ouders die zo nodig een surfboard mee moeten slepen in de cabine.
    Mijn reactie zal best dom zijn maar ik weet zeker dat iedereen met een beetje gezond verstand weet waar het over gaat.
    Laatst gewijzigd door Treesanne; 13-08-15 om 12:33.

  3. Top | #163
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Niemand heeft het hier over meer rechten hebben. Er is een vraag gesteld door een ander lid en daar is een antwoord op gegeven.
    Jammer genoeg was dit voor jou reden om op zeer ongenuanceerde wijze je mening te verkondigen en daarbij direct allerlei aspecten aan te halen die niets met de discussie te maken hebben.

    Ik wil het hier bij laten omdat het anders een oeverloze discussie gaat worden. Iedereen heeft recht op zijn/haar mening, dat is het probleem ook niet. Het is de wijze waarop je deze mening uit.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  4. Top | #164
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Moderator: Ik stel voor dat we het weer over het onderwerp gaan hebben. En graag op een normale manier.
    Laatst gewijzigd door Njit; 17-08-15 om 08:54.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #165
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barry en Gwen Bekijk Berichten
    Heb ik nog een vraagje, m'n dochter (10 jaar) heeft zo'n piepschuim bodyboardje gekocht.
    Nou past die net niet in een koffer, gaan ze daar moeilijk over doen als ze die als handbagage meeneemt?
    Het weegt niets en als ik het nou vast ducttape op m'n koffer blijft het vast niet heel.
    Hallo Barry en Gwen,

    Je kunt het altijd proberen maar of het lukt is deel 2. Dat bodyboard moet natuurlijk wel passen in de overhead bin. Als ik jullie was probeerde ik eerst bij de check inn of je hem mee mag nemen in de cabine. Een ander idee is om bubbeltjes plastic bij Walmart te halen, het ding goed inpakken en dan aan je koffer vastmaken. Wij slepen altijd van alles mee uit Amerika, van motoronderdelen tot moonshine en het is altijd gelukt. Mocht je koffer te groot worden kun je nog een klein weekend tasje halen, daar kleren in doen en die meenemen als handbagage. Hebben wij ook al diverse malen gedaan.

  6. Top | #166
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    19

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    @ Iris en Fleurida, bedankt voor het meedenken, erg leuk, daarvoor zit ik op een forum als dit!

    Wat bleek; Arke doet helemaal niet moeilijk met extra spullen, zoals meerdere stuks handbagage en dergelijke. Er worden wel basis maten aangegeven en als het niet past moet het gewoon in het ruim mee. Als het in de bins past of onder je stoel dan is het dus prima. Ze hebben, op zich apart, geen eisen mbt gewicht van de handbagage. De enige eis is dat je het zelf in de bin moet kunnen plaatsen. Als tijdens turbulentie iets uit zo'n bin naar beneden valt is het sowieso niet prettig maar helemaal niet als het ook nog zwaar is. Aan de andere kant, zo'n harde airporter, al weegt hij maar 5 kilo, hoef ik ook niet op m'n fontanel.

    Nou ging thomson vlak voor ons boarden, gezien de paintjob van het vliegtuig, ook van de Tui familie, en daar deden ze weer wel heel krampachtig over gewicht en maten van de handbagage, binnen 1 consortium gaan ze daar schijnbaar toch anders mee om.
    Laatst gewijzigd door Njit; 17-08-15 om 08:53. Reden: zie rode moderator-opmerking!

  7. Top | #167
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barry en Gwen Bekijk Berichten
    Wat bleek; Arke doet helemaal niet moeilijk met extra spullen, zoals meerdere stuks handbagage en dergelijke.
    Nou dat doen ze wel degelijk hoor: wij mochten voor onze terugvlucht ( 20 juni j.l. ) ondanks dat wij zelfs Premium Comfort hadden geboekt, slechts 1 stuk handbagage per party meenemen aan boord omdat de vlucht fully booked was...
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  8. Top | #168
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    19

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Hoi Penpe, typisch zeg, Arke heeft daar het volgende over op z'n website staan: http://www.arke.nl/vliegtickets/services/bagage/
    Misschien dat het dan weer van de gene bij de incheck balie afhangt?

  9. Top | #169
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barry en Gwen Bekijk Berichten
    Hoi Penpe, typisch zeg, Arke heeft daar het volgende over op z'n website staan: http://www.arke.nl/vliegtickets/services/bagage/
    Misschien dat het dan weer van de gene bij de incheck balie afhangt?
    Op de site staat dan ook :

    ".. Het is bij Arkefly geen punt als uw handbagage uit meerdere items bestaat. Of dit nou een trolley of twee plastic tasjes en een toilettas is: zolang de totale afmetingen van alle items bij elkaar opgeteld niet groter zijn dan 55 x 40 x 25 cm kunt u dit meenemen.. "

    Het vreemde is dan ook dat op de heenvlucht wel 2 stuks handbagage met ieder ongeveer bovengenoemde afmetingen ( Ik heb, net als mn partner, een trolley alsmede een fotorugzak met ongeveer dezelde afmeting ) p.persoon werdt geaccepteerd, en dat is blijkens bovenstaand citaat van de site van Arke evengoed niet toegestaan en daar is toen ook niets van gezegd....
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  10. Top | #170
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Uiteindelijk is het toch de persoon bij de balie die het moet toestaan. En soms tref je de verkeerde. Wellicht voor de volgende keer de hele site maar uitprinten of ter plaatse even op je telefoon oproepen om de persoon mee om de oren te slaan
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •