Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 16 van de 19 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 182

Onderwerp: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

  1. Top | #151
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    En dan nu, misschien ter overvloede, het betreffende krantenartikel:

    Kofferregels zijn alweer van de baan

    Een eenheidsmaat voor gratis handbagage in vliegtuigen, die de luchtvaart vorig week lanceerde, is alweer van de baan.

    Daardoor profiteren reizigers van ruimere regels die per vliegmaatschappij kunnen verschillen.
    Wereldorganisatie IATA wilde cabinekoffertjes van 55x35x20 cm als standaard doordrukken, maar daar was felle weerstand tegen van organisaties van (zaken)reizigers en fabrikanten. Die zouden gemiddeld 40% in omvang kleiner zijn dan nu, waardoor er veel meer bagage tegen betaling in het ruim zou moeten worden ingecheckt.

    Rustpauze

    IATA besloot gisteravond om „gezien de commotie een rustpauze in te lasten en alles nog eens onder de loep te nemen”. De bedoeling was om passagiers met een ’Cabin OK Code’ sneller door controles op luchthavens te krijgen en opbergruimten aan boord in goede banen te leiden.
    Het is kofferleveranciers er alles aan gelegen om flexibel te zijn met de afmetingen, zegt Peter Willemen in Etten-Leur. „Wij willen zo weinig mogelijk belemmeringen als het gaat om het aan boord brengen van bagage, zeker nu inchecken in het ruim zoveel meer kost.”
    Kritiek is er ook van reizigersclubs. „Vliegpassagiers willen niet op extra kosten worden gejaagd. Voor kortere reizen is handbagage prima. Daar moet niet aan getornd worden. Maar vooral moet er duidelijkheid zijn”, aldus gisteren de woordvoerster van de Consumentenbond.

    Bron: Telegraaf.


    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  2. Top | #152
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Ook op de inmiddels bekende radio/TV zenders was het gisteren vrijwel ieder uur te horen/zien.
    sorry ik zal geen vragen meer stellen.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  3. Top | #153
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    19

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Heb ik nog een vraagje, m'n dochter (10 jaar) heeft zo'n piepschuim bodyboardje gekocht.
    Nou past die net niet in een koffer, gaan ze daar moeilijk over doen als ze die als handbagage meeneemt?
    Het weegt niets en als ik het nou vast ducttape op m'n koffer blijft het vast niet heel.

  4. Top | #154
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Als ik zie wat sommige mensen meenemen aan handbagage in de vorm van plastic tassen, e.d. zal het wel meevallen Barry en Gwen. Maar mijn ervaring is wel dat het per luchtvaarmaatschappij heel verschillend is.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  5. Top | #155
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    19

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Hoi Iris,

    We vliegen met Arke, die deden iig helemaal niet moeilijk met gewicht of formaat, daar keken ze op de heenweg helemaal niet naar. We hopen dan maar op het beste.

    grt Barry

  6. Top | #156
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Wij hebben wereldwijd al met heel wat verschillende maatschappijen gevlogen, maar zo streng als ze bij AirBerlin zijn hebben we nooit eerder meegemaakt. De handbagage werd op de terugvlucht gewogen (nooit eerder gebeurd) en we moesten van alles onderling in de tassen gaan wisselen omdat 1 tas te zwaar was. Beetje belachelijk aangezien wij met 5 personen 3 stuks handbagage bij ons hadden en we dus in principe altijd onder het toegestane gewicht aan handbagage zaten.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  7. Top | #157
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    80

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    @ Iris02
    Ehh nee dus.
    Op de eerste plaats neemt AB Amerikaanse passagiers mee en die slepen het liefst hun hele huis mee.
    AB heeft volkomen gelijk. Ik koop een Top Bonus kaart en dan nog is er voor mijn HANDTAS geen plaats in de overbins. IK las net hier dat er mensen zijn die een mini surfboard mee willen nemen in de cabine.
    Rot lekker op met je troep en neem alleen mee wat je echt nodig hebt tijdens de vlucht.
    Laatst gewijzigd door Treesanne; 13-08-15 om 10:37.

  8. Top | #158
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    80

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    A Barry en Gwen;
    Heb je dat nodig tijdens de vlucht? Nee?
    Koop zoiets voor minder dan tien Dollar.
    Ja ons kind vond dat ook leuk en we hebben zo'n ding gekocht voor 9,95 Dollar en raad een wat we hoefden er niemand lastig mee te vallen in het vliegtuig.
    Een beetje hotel met zwembad verkoopt of verhuurt dit soort artikelen.
    Komop daal neer op aarde en stop met het pamperen van je kinderen. Iedereenzal je kinderen beoordelen in de toekomst op pampering. Een toekomstige werkgever ruikt dit soort verwende kinderen.
    Laatst gewijzigd door Treesanne; 13-08-15 om 11:49. Reden: Typo.

  9. Top | #159
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    80

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Ik ben hier heel eerlijk over. We hebben teruggeschaald tot EEN handtas.Zelfs dat is een probleem tegenwoordig en geloof maar gerust dat ik een heel vliegtuig op stelten zet als mijn tas een probleem is terwijl grote koffers, troep, kinderzitjes en weet ik wat niet zonder meer in de overbinst gestopt worden. We vliegen naar Amerika, een beschaafd land waar je alles kunt kopen. Sorry dat ik geen begrip heb voor zuinigheid , allergieën andere afwijkingen of troep die er in de cabine meegesleept moet worden.
    Lust je kind niks anders dan Fristy of weet ik veel wat jouw probleem . Dan heb je gewoon gefaald als opvoeder. Als je jezelf niet kunt aanpassen aan normale regels blijf dan lekker thuis.Godsamme wat erger ik me kapot aan al die mensen die denken dat ze een uitzonderingspositie verdien omdat .........
    Tja omdat wat?
    We betalen een klein fortuin boven op onze vluchtprijs voor aparte stoelen. Wat krijg je dan te horen van"entiteleded"ouders?
    Rot op blijf thuis. Je bent te oud om te reizen. Mijn kinderen hebben recht op deze stoelen. Ga naar huis ouwe pamper pisser. Jep na ongeveer zestig jaar een eigen bedrijf te hebben en altijd de hoofdprijs aan belasting betaald te hebben mag je nu oprotten voor verwende krengen die nu en in de toekomst alleen maar geld zullen kosten aan zorgkosten.
    Laatst gewijzigd door Treesanne; 13-08-15 om 12:10. Reden: typo

  10. Top | #160
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

    Je kan ook gewoon business class gaan vliegen.
    Maar of ze daar Fristi serveren?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •