Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 53 van de 105 EersteEerste ... 343515253545563103 ... LaatsteLaatste
Resultaten 521 tot 530 van de 1049

Onderwerp: Vliegen met Martinair

  1. Top | #521
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vliegen met Martinair

    Je hebt met een rechtstreekse vlucht naar Orlando ALTIJD security na het uitstappen... Het is in dit geval Point of Entry...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  2. Top | #522
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Je hebt met een rechtstreekse vlucht naar Orlando ALTIJD security na het uitstappen... Het is in dit geval Point of Entry...
    Maar schoenen uit, koffer op de band, helemaal door security check bij Point of Entry ? Dat heb ik toch nog nooit meegemaakt hoor .... #-o? Of is dat alleen in Orlando (op New York en andere grote vliegvelden is dat toch echt niet zo; door immigratie, koffers ophalen en je staat buiten)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco Stern Bekijk Berichten
    Positief puntje dan; het verhaal over krappe beenruimte kan ik wel ontkrachtigen, de ruimte is echt niet groter of kleiner dan een willekeurige andere economy plaats van andere maatschappijen.
    Is dat echt zo ? Ik heb ooit een overzichtje gehad, waar Martinair als Seat pitch (ruimte tot stoel voor je) 76cm heeft, en de 'rest' allemaal 79cm (Continental, Delta, United, etc). Dat is 'maar' 3cm natuurlijk, maar als je lang bent, is dat toch wel prettig :-\" ...

    Overigens, dit is wel van een tijdje geleden, weet niet of het nog steeds klopt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-03-10 om 19:03. Reden: samengevoegd
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  3. Top | #523
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Vliegen met Martinair

    Hoi marco,

    Dit is de eerste keer dat ik dit hoor, ook nog nooit zelf meegemaakt!!
    Enne... mijn vrouw gaat elk jaar sowieso met Martinair naar Orlando, die wil met haar vriendinnen niet overstappen, maar die heeft dit ook nog nooit meegemaakt, ik denk dat het pure pech is! Martinair is gewoon een prima vervoerder.
    Zelf ga ik meestal met een overstap, ik kijk echt naar de goedkoopste tickets.

    Greetz, Remco

  4. Top | #524
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen met Martinair

    Ik heb in 2001 voor het laatst Martinair gevlogen en toen was de stoelafstand zeker minder dan nu bij de amerikaanse maatschappijen en BA.

    Maar vanwege alle ellende toen met het toestel en hoe Martinair personeel daar mee omging heb ik resoluut geweigerd nogmaals met Martinair te gaan vliegen.

    Favoriete maatschappij is toch wel Delta tot nu toe.


  5. Top | #525
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met Martinair

    Ieder zo zijn eigen ervaringen! Ik heb zelf 2x met Martinair gevlogen, weliswaar ook wel vertraging gehad, maar goed, ik probeer zo goedkoop mogelijk te boeken en dit jaar weer eens rechtstreeks vliegen. Heb in november al geboekt en was toen bij Martinair EN goedkoopste EN rechtstreeks....
    Neem dan op de koop toe dat het ietsje minder is dan de rest. Dit topic wordt maar groter en groter, soms met positieve, soms met negatieve ervaringen.
    Maar is dat bij andere maatschappijen echt anders! Ik heb de afgelopen 2 jaar met Virgin Atlantic gevlogen, hoor je veel negatieve berichten over, maar wij hebben het fantastisch gevonden. Andere vinden het weer niets, onaardige stewardessen, slecht eten en ga zo maar door.... BA idem dito... (vonden wij nog het minst) maar ook hier duizend meningen...
    V.w.b. security: Volgens mij wordt je, als je rechtstreeks vliegt en eindpunt Orlando is, met de ,,meeste zorg'' inclusief schoenen uit, riemen af en boze blikken van ambtenaren, het land in gelaten. Zeker na de affaire van het afgelopen jaar.... Is volgens mij nog nooit anders geweest.
    Ach, eenmaal in Orlando, ben ik de heenreis meestal binnen het uur al weer vergeten.... En terug.... is toch al balen en slaap ik meestal zoveel mogelijk als we kunnen.... Ben dit jaar 20 kilo afgevallen tov vorig jaar, dus die 2 cm heb ik al gewonnen...

    Always look at the bright side of life

  6. Top | #526
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Vliegen met Martinair

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Je hebt met een rechtstreekse vlucht naar Orlando ALTIJD security na het uitstappen... Het is in dit geval Point of Entry...
    Ik moest ook na mijn vlucht van Amsterdam naar Orlando met Martinair een volledige TSA test ondergaan en daarvoor had ik ook nog een keer mijn koffer ingeleverd :wink:.
    Laatst gewijzigd door 1250; 21-03-10 om 15:09.

  7. Top | #527
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Vliegen met Martinair

    Inmiddels zijn we weer helemaal thuis. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n korte tijd van landing tot koffers op de kar heb gehad en dat ook nog eens de trein direct klaar stond. Zo sluiten we de vakantie toch nog goed af ;-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Je hebt met een rechtstreekse vlucht naar Orlando ALTIJD security na het uitstappen... Het is in dit geval Point of Entry...
    Als ik de Martinair stewardess moet geloven die wij tegenkwamen, was het een uitzondering, want zij had het nog nooit meegemaakt.:^o

    Wij hadden dus onze koffers van de band gehaald en wilden snel richting Alamo lopen voor onze auto, tot we ineens in een grote mensenmassa belandden. Het was zo erg dat men bovenaan de roltrap stond te wachten en ik een paar mensen omver moest lopen om niet te vallen op de trap (nee ik heb geen medelijden, moesten ze maar niet daar gaan stilstaan). Daar stonden wij dus met onze koffers tussen een groep verbaasde mensen. Zij hadden alleen wél te horen gekregen dat hun koffer weer op een band moest, die wij dus voorbij gelopen zijn omdat we die associeerden met een connecting flight. Oftewel wij met de lift naar beneden.... dachten we. De deur ging alleen open in het gebied van de wachtende mensen. Securitymannetje erbij, koffer alsnog op de band en weer aansluiten in de rij. Het duurde zoals gebruikelijk weer vreselijk lang.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1250 Bekijk Berichten
    Nee hoor, ik moest na mijn vlucht van Amsterdam naar Orlando met Martinair ook weer een volledige TSA test ondergaan en daarvoor had ik ook nog een keer mijn koffer ingeleverd :wink:.
    Wat wij ook opvallend vonden, was dat we geen vraaggesprekje hebben gehad voor onze vlucht naar Orlando. Meestal moet je even bij een mannetje komen aan een statafeltje bij de gate om wat vragen te beantwoorden waarom je naar Amerika reist, wat je ga doen en of je je koffers zelf heb ingepakt. Ook heb ik nergens een bodyscanner gezien. Is het gevaar weer helemaal geweken ofzo? Bestek van metaal is ook weer helemaal in, blijkbaar kan je daar anno 2010 helemaal niks kwaads meer mee....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob Bekijk Berichten
    Is dat echt zo ? Ik heb ooit een overzichtje gehad, waar Martinair als Seat pitch (ruimte tot stoel voor je) 76cm heeft, en de 'rest' allemaal 79cm (Continental, Delta, United, etc).
    Tja ik heb het niet nagemeten maar in ieder geval heb ik de beenruimte niet als merkbaar anders ervaren dan ik gewend ben bij BA, AA, United, Continental, Delta etc.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door r.teeuwsen Bekijk Berichten
    Zelf ga ik meestal met een overstap, ik kijk echt naar de goedkoopste tickets.
    Dat gaan wij ook weer doen. Nu is Martinair met vluchten vertrekkend op zaterdag relatief voordelig (was 2 tientjes duurder dan BA, gezien de staking blij dat we die niet geboekt hebben), maar de volgende keer is het toch echt weer de goedkoopste die de voorkeur krijgt. Wat mij betreft bij voorkeur met een Amerikaanse maatschappij.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Dit topic wordt maar groter en groter, soms met positieve, soms met negatieve ervaringen. Maar is dat bij andere maatschappijen echt anders!
    Ach natuurlijk zijn het geen wereldschokkende verschillen, het is vooral gevoel en wie je het gunt. Vooraf had ik al veel negatieve verhalen gehoord over Martinair. Als het verhaal over de vertragingen blijkt te kloppen, reken je ze dit extra hard aan. Ik ben nu 8 keer naar Amerika gevlogen en van de 3 vertragingen die ik heb gehad, waren er 2 bij Martinair. Andere zaken die ik minder vind; karig en goedkoop eten, personeel met teveel attitude (typisch Nederlands), geen gratis entertainment system en de oude vliegtuigen (nieteens een luchtblazertje!).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Ach, eenmaal in Orlando, ben ik de heenreis meestal binnen het uur al weer vergeten....
    Dat is ook wel zo ja. Eenmaal in je auto wegrijdend van de airport, is de vakantie pas echt begonnen!
    Laatst gewijzigd door Marco Stern; 21-03-10 om 14:56.

  8. Top | #528
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen met Martinair

    In 2008 via Memphis met NWA naar Pensacola ook bij aankomst het hele ritueel om VAN de luchthaven te komen. Laptop, handbagage, schoenen, riemen enz. Ik moest zelfs nog een keer door het poortje omdat ik een balpen in het borstzakje van mijn overhemd had.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-05-10 om 00:28. Reden: full quote eruit

  9. Top | #529
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Vliegen met Martinair

    OK, zal wel aan mij liggen dan #-o ... Ik heb toch al meer dan 10 keer op NY gevlogen en nooit een check gehad na aankomst. Ook in LA, Houston en Miami (2 keer) als eerste punt van aankomst in de US gehad, maar geen checks .... 8-[
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  10. Top | #530
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Vliegen met Martinair

    Ook al was het naar Curacao en niet naar Orlando, ik had deze week prima ervaring met MP. Gisteravond exact op tijd vertrokken, wel een hobbelige weg genomen (turbulentie) maar dat kwam door 'wind mee' want we stond 45 min. voor geplande tijd alweer op Schiphol! Wel besloten om naar Orlando ook maar comfort class te nemen, is wel lekker (wat) ruim(er)!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •