Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 15 van de 105 EersteEerste ... 513141516172565 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 1049

Onderwerp: Vliegen met Martinair

  1. Top | #141
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Positief over martinair

    Ik denk dat voor veel mensen die Martinair kiezen, met name de mogelijkheid om rechtstreeks te vliegen een hele belangrijke beweegreden is. Bij ons in elk geval wel.
    Misschien dat we ooit Florida nog eens combineren met een stop-over in NYC en dan wordt het een andere maatschappij.
    Ik verheug me op de ervaringen met Martinair, binnenkort hier te lezen neem ik aan.

  2. Top | #142
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    29

    Standaard Re: Positief over martinair

    Gelukkig zijn er dus ook genoeg positieve ervaringen met Martinair want we hebben onze vlucht met Martinair ook al geboekt.

    Het hebben van een rechtsstreekse vlucht lijkt me normaal gesproken namelijk toch iets zekerder, want als je vliegtuig vertraging heeft (en dit kan toch met elke maatschappij gebeuren) loop je anders de kans om ook je overstap te missen.

    Verder gebeurt het volgens mij nog wel eens dat tijdens een overstap de koffers niet juist mee overgezet worden. Enfin het is onze eerste ervaring met Martinair op Florida dus ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen.

  3. Top | #143
    Regelmatige Bezoeker Anita's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Herkingen
    Berichten
    23

    Standaard Re: Positief over martinair

    Mij hoor je ook niet klagen over Martinair. We hebben verschillende keren met hen gevlogen, naar verschillende bestemmingen. Altijd al prima service gehad, niet minder beenruimte dan bij een ander, normaal vliegtuigeten, geen vertragingen. En dus het voordeel om rechtstreeks naar Orlando te vliegen! Althans, voor mij is dat een voordeel!

    In augustus vliegen we weer met hen, deze keer Comfort Class. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
    Maar dus geen slecht woord over Martinair van mijn kant!

    Wel even afkloppen......

  4. Top | #144
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Positief over martinair

    Namens mij ook alvast veel plezier en een goede reis!!

    @reneefrankrijk: Wij hebben vorig jaar mei comfort class gevlogen met Martinair en de beenruimte is wel meer als de gewone economy maar niet echt overdreven veel. Verder krijg je in comfort class een eigen DVD speler. Dit is het enige verschil tussen comfort class en economy.

    Groetjes,
    Sonja
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  5. Top | #145
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Positief over martinair

    Dank je Sonja,
    Voor slechts 49 euro voor circa 10 uur in het vliegtuig kun je natuurlijk ook geen 1e klas verwachten, maar iets meer beenruimte én een eigen dvd-speler lijkt mij voldoende en net iets prettiger. :mrgreen:

  6. Top | #146
    Regelmatige Bezoeker rijntjes's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    25

    Standaard Re: Positief over martinair

    Ook wij hebben nog niet echt slechte ervaringen met M-air, een keer
    via M-air op Denver/Colorado gevlogen (7 uur vliegen)....en geen problemen gehad !!!
    Dit jaar vliegen wij op Orlando direct ex A'dam incl 2 kinderen, en ook
    wij hebben gekozen voor het 'directe vlucht"gemak ipv met kinderen die
    al moe zijn over te moeten stappen in NY of Washington.

  7. Top | #147
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Positief over martinair

    Ik heb 2x met Martinair gevlogen en er waren best wel zaken waar ik tevreden over was:
    • Rechtstreeks vliegen vond ik zeker de eerste keer erg prettig.
    • Ook het vliegen met een NL'se maatshappij is de eerste keer wel een veilig gevoel.
    • Zoon was erg blij met z'n pakketje speeltjes (waarvan ik begrepen heb dat je die tegenwoordig niet meer krijgt)
    • Inchecken e.d.in het Nederlands is toch wel wat vertrouwder, zeker als het de eerste keer is dat je naar de VS gaat.
    Wat mij betreft vooral veel "eerste keer"-voordelen dus. Persoonlijk heb ik gemerkt dat ik het inmiddels om diverse redenen prettiger vind om met een VS-maatschappij te vliegen. Die redenen zal ik hier niet noemen, enerzijds omdat ik die volgens mij al vaker elders heb genoemd, en anderzijds .... dit topic gaat over de goede dingen van Martinair, en die zijn er zeker wel!!

    Dus wat mij betreft: vlieg met Martinair als je je daar goed bij voelt, zo niet ... kies een ander!

    Waar het om gaat: Veel Plezier!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-05-10 om 01:21.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #148
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Positief over martinair

    Ja ik hoor dat meer, Martinair is vertrouwd. Voor ons speelt dat helemaal niet (de beste maatschappij waarmee we ooit zijn gevlogen Quantas, de slechtste KLM, maar alleen gebaseerd op onze ervaring), dus of het allemaal Nederlands is dat boeit ons niet. Het enige wat voor ons de doorslag gaf, RECHTSTREEKS. Dat overstappen zien wij niet zitten. Kost teveel tijd allemaal.
    Ik vind het zelf erg moeilijk te geloven dat Martinair zo veel vaker vertraging heeft dan de andere maatschappijen, en ook dat ze minder beenruimte of minder service zouden geven.
    Vandaar dat ik heel graag de positieve ervaringen OOK wil lezen, de negatieve heb ik nou wel gezien. :|

  9. Top | #149
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Positief over martinair

    Bron : De Telegraaf

    Groep wil Martinair kopen

    door Arnold Burlage
    AMSTERDAM
    Een groep Nederlandse investeerders, reis- en luchtvaartexperts is onder de codenaam Daedalus is in gesprek over de overname van Martinair.
    Martinair is van Air France KLM (50%) en Maersk (50%). De beide aandeelhouders, waarvan Maersk al lang afwil van het Martinair belang, onderzoeken al wekenlang de toekomstmogelijkheden van de maatschappij, die ondanks herstel van de luchtvaartsector in de rode cijfers is gedoken.
    Voor een overname van Martinair wordt uitgegaan van twee scenario’s. Het betreft een complete overname, passage en vracht of uitsluitend de passage. De tweede mogelijkheid speelt nadrukkelijk in op de wens bij Air France KLM om de lucratieve vrachtoperaties te integreren in de Air France KLM cargodivisie, mits de EU autoriteiten toestemming verlenen.

    Mocht de EU niet akkoord gaan, dan kan de maatschappij in dat geval ook in zijn geheel overgaan in de Nederlandse handen, een garantie dat geen lastige buitenlandse concurrent van Air France KLM op Schiphol wordt binnengehaald. Officials van AF KLM en Maersk zijn al geruime tijd in overleg met de initiatiefnemers voor de overname van Martinair. Het initiatief, dat breed steun krijgt van financiële, reis- en luchtvaartexperts, wordt geleid door financieel luchtvaartadviseur Ruud Jansen uit Heemstede en voormalig directiesecretaris en financieel adviseur van Martinair.
    De groep die Martinair van “binnen en buiten” kent heeft de steun van zowel Nederlands (bank) kapitaal als een grote Nederlandse reisorganisatie met belangen bij een onafhankelijke luchtvaartmaatschappij naast KLM met dochtermaatschappij (100%) Transavia.com. “Ons initiatief kan Martinair terugbrengen als een zelfstandige en puur Nederlandse onderneming. Het kan bovendien weer een gezonde, dynamische toekomst bieden”, bevestigt Ruud Jansen.
    De initiatiefnemers, die hun project “Daedalus” hebben genoemd, willen in het belang van Martinair liever nog niet verder reageren op de jongste ontwikkelingen. “Dat het de hoogste tijd is dat er wat gebeurt bij Martinair, is iets dat verder geen uitleg behoeft. De aanhoudend slechte resultaten spreken wat dat betreft voor zich”, aldus de initiatiefnemers. De KLM stoelendans, die de Air France top met het weren van KLM topmanagers uit het Air France KLM bestuur afdwingt, treft tegelijkertijd ook de onzekere situatie bij Martinair. President directeur Arie Verberk van Martinair moet, volgens KLM officials, al dit najaar, een half jaar voor zijn pensionering, het veld ruimen om plaats te maken voor een opvolger, die betere resultaten moet brengen.
    Martinair directiewoordvoerder Erik van Doeselaar noemt dat “onzin” na ruggespraak met de topman, die met vakantie op het eiland Sicilië verblijft.
    De commercieel directeur van de KLM, Paul Gregorowitsch, is gevraagd als nieuwe president directeur bij Martinair, verzekeren diverse bronnen bij KLM. Intern is dat feit ook bij Martinair bekend. De KLM-er zelf zwijgt over zijn positie, die is ontstaan door zijn blokkade in het Air France KLM bestuur.
    De Air France leiding krijgt met het afhouden van vooraanstaande KLM-ers langzaam meer grip op de Koninklijke, waar het compleet verraste management nu voor een groot deel op de schop gaat. Martinair lijkt nu ook als parkeerhaven te zijn gekozen.
    De KLM presenteert vanochtend de nieuwe bestuursstructuur, het zogenaamde harkmodel met onder de directie divisie-managers.
    De Franse leiding van de luchtvaartcombinatie wil dat pas 21 mei mededelingen worden gedaan over de namen die horen bij de uitgelekte stoelendans, waarvoor de KLM Ondernemingsraad formeel al om goedkeuring is gevraagd.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-05-10 om 01:24. Reden: quote gemaakt

  10. Top | #150
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    38

    Standaard Re: Positief over martinair

    Ik heb donderdag een positief puntje van Martinair ondervonden. Er werd gevraagd om de postcode van het verblijfadres in de USA. Uiteraard had ik dat niet op zak (was de vorige keer niet nodig) en een stewardess ging het voor ons opzoeken :-$
    Wil je ons volgen? Kijk op http://www.familiekerstens.waarbenjij.nu

    Florida: 2006, 2007, 2008, 2009



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •