Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 96 van de 105 EersteEerste ... 46869495969798 ... LaatsteLaatste
Resultaten 951 tot 960 van de 1049

Onderwerp: Vliegen met Martinair

  1. Top | #951
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Vliegen met Martinair #2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lelli Kelly Bekijk Berichten
    Maar als je thuis online incheckt ? Dan kom je toch niet meer bij een balie ?
    Je zal toch je bagage af moeten geven ..... bij de incheckbalie ;-) Meestal een aparte balie voor personen die al instapkaarten hebben.

    Overigens vond ik de link naar het API zeer duidelijk vermeldt staan op de site van Martinair.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  2. Top | #952
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    248

    Standaard Re: Vliegen met Martinair #2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iris02 Bekijk Berichten
    Overigens vond ik de link naar het API zeer duidelijk vermeldt staan op de site van Martinair.
    Ik kan het echt niet vinden op de site... (ben niet blond maar heb zwart haar ), kijk ik dan met mijn neus ? Kun je misschien aangeven waar het precies staat ? (kan ik dan niet uitstaan..hahaha). Kan alleen info over de ESTA terugvinden.
    Alvast bedankt !
    Vakanties in Florida: 1998, 2010 en 2014
    Weblog vakanties met de kids: http://wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
    Vaste gastblogger van de website over (verre) reizen met kinderen: https://www.gezinopreis.nl
    Zomer 2018: camperreis van Las Vegas naar Denver

  3. Top | #953
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    319

    Standaard Re: Vliegen met Martinair #2

    Zoeken met de zoekmachine op Martinair (api ingeven) geeft een link naar inchecken, en dan zie je het staan. Ik had ze uitgedraaid maar nooit hoeven te gebruiken.

  4. Top | #954
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Berichten
    44

    Standaard Re: Vliegen met Martinair #2

    Wij zijn vrijdag weer teruggekomen met Martinair. Helaas had de vlucht van AMS naar MCO een technisch mankement waardoor deze na een uur in de lucht weer terug moest naar AMS. Hierdoor kreeg onze vlucht vanaf MCO een vertraging van 7,5 (!) uur omdat dat vliegtuig ons weer mee moest nemen. Vertrek veranderde van 1930 naar 0245.

    Als enige 'compensatie' kregen we per persoon 15 dollar aan etensbonnen en een documentje met wat meer rechten. Volgens EU-richtlijnen hebben we recht op teruggave van een gedeelte van de tickets.

    Hebben mensen hier ervaring met deze procedure (meer info www.euclaim.nl )? Volgens enkele bronnen zijn luchtvaartmaatschappijen niet erg happig om dit serieus te nemen, ondanks dat men wel juridisch recht op heeft en er diverse jurisprudentie hieromtrent is.

  5. Top | #955
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met Martinair #2

    Ze nemen het erg serieus om het niet serieus te hoeven nemen. Het kost ze namelijk geld. Je zult er dus zelf werk van moeten maken om je geld te krijgen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #956
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vliegen met Martinair #2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lelli Kelly Bekijk Berichten
    Ik kan het echt niet vinden op de site... (ben niet blond maar heb zwart haar ), kijk ik dan met mijn neus ? Kun je misschien aangeven waar het precies staat ? (kan ik dan niet uitstaan..hahaha). Kan alleen info over de ESTA terugvinden.
    Alvast bedankt !
    Staat er toch écht op... en wel HIER...
    http://cdn.martinair.com/nl_nl/image..._tcm7-2356.pdf
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #957
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    81

    Standaard Re: Vliegen met Martinair #2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gunner Bekijk Berichten
    Hebben mensen hier ervaring met deze procedure (meer info www.euclaim.nl )? Volgens enkele bronnen zijn luchtvaartmaatschappijen niet erg happig om dit serieus te nemen, ondanks dat men wel juridisch recht op heeft en er diverse jurisprudentie hieromtrent is.
    Wij hebben na onze vertraging van 5 uur met Martinair ook een claim ingediend via EU claim. Ze hebben het op het moment erg druk dus het kan wel een maand of twee duren voordat ze de claim in behandeling nemen. Ik reken nergens op, maar alles wat er uitkomt is mooi meegenomen.

  8. Top | #958
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Berichten
    44

    Standaard Re: Vliegen met Martinair #2

    Ik ga het niet via EU Claim doen. Dat kan ik namelijk ook prima zelf lijkt me (reisorganisatie, verzekering en eventueel rechtsbijstand). Ook pakt deze organisatie 27 procent van de schadevergoeding.

  9. Top | #959
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    81

    Standaard Re: Vliegen met Martinair #2

    Maar die organisatie neemt je dan wel een hoop werk uit handen en ik heb vernomen dat zo'n procedure wel eens 2 jaar kan gaan duren. Nou daar heb ik echt geen zin in. Dus dan mogen zij van mij 27% hebben. Maar ieder zijn eigen manier toch?!

  10. Top | #960
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Berichten
    44

    Standaard Re: Vliegen met Martinair #2

    Het zou me sterk verbazen als het twee jaar zou duren. Er zijn redelijke termijnen waar men aan moet voldoen en anders kan je naar de Geschillencommissie Luchtvaart. (bron)

    Dus nee, twee jaar lijkt me echt onnodig, dan lijkt enige assertiviteit op z'n plaats



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •