Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 105 EersteEerste ... 816171819202868 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 1049

Onderwerp: Vliegen met Martinair

  1. Top | #171
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Positief over martinair

    Bericht van gisteren! bron Telegraaf
    Lot Martinair onzeker
    door Arnold Burlage

    AMSTERDAM - De spanning over de toekomst van Martinair loopt op. Een van de scenario’s die een onderzoek heeft opgeleverd is een opsplitsing in een vracht- en een passagiersmaatschappij.

    De aandeelhouders van Martinair – KLM (50%) en Maersk (50%) – komen vanavond bij elkaar om over het voortbestaan van Martinair te beslissen.
    De onzekerheid en de onrust onder de medewerkers en ook bij de reisorganisaties is groot. Een mogelijkheid si dat van de passagiersoperaties de vliegactiviteiten worden geliquideerd of onder gebracht bij Transavia.

    De vracht en intercontinentale passagedivisie zouden dan na een overname van de Maersk aandelen door de KLM onder de paraplu van de Koninklijke bgaan vallen, mits de EU daarvoor toestemming zou verlenen.

    Voortzetting van de intercontinentale vliegactiviteiten van Martinair is sterk afhankelijk van de steun van de reisorganisaties, onder meer in ons land. Enkele touroperators steunen een initiatief van een consortium om Martinair over te nemen, omdat in voortzetting door KLM de bedreiging van een monopolie wordt gezien.

    In het geval van voortzetting van Martinair door de KLM zal onherroepelijk aan de bel worden getrokken bij de Nederlandse concurrentieautoriteit NMa, zo verzekeren goed ingelichte bronnen rond het consortium, dat de kaarten heeft gezet op een geheel of gedeeltelijk Martinair.

    De commissarissen hebben zich al eerde deze week gebogen over de adviezen van een commissie die onderzoek heeft gedaan naar de toekomst van Martinair.

    De beide aandeelhouders willen dat een eind komt aan de huidige status quo rond de “vakantie” maatschappij, waar zware verliezen worden geleden. Maersk wil al lange tijd helemaal af van het belang in de Nederlandse maatschappij

    De huidige president directeur van Martinair, Arie Verberk, stapt op, een top manager van de KLM, commercieel directeur Paul Gregorowitsch, staat klaar om hem op te volgen. De scheidende Martinair topman heeft binnen de directie laten weten dat hij nog blijft om zijn opvolger in te werken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-05-10 om 01:32. Reden: quote gemaakt

  2. Top | #172

    Standaard Re: Positief over martinair

    Voor degene die het al gelezen hadden en zich afvragen waar het gebleven is:
    Onder het telegraafstukje had ik het laatste nieuws geplaatst over de toekomst van MP, maar ik heb het weer verwijderd omdat ik eigenlijk twijfel of het officieel al bekend gemaakt mag worden. En ik heb geen zin in gezeur op m'n werk.
    Mocht je MP geboekt hebben naar MIA of MCO bel dan even met Martinair of je reisbureau, misschien enige geruststelling: t/m dit winterseizoen blijven ze intercontinentaal vliegen.

    edit: zie net op het andere forum dat er al een ANPbericht is verschenen, dus kan ik het ook wel schrijven:
    EUbestemmingen worden per november opgeheven, t/m winterseizoen worden nog wel de iCA vluchten uitgevoerd, daarna onzeker.
    KLM gaat de vracht doen. Touroperators worden ingelicht. Voor meer inf je reisbureau of Martinair bellen.
    Laatst gewijzigd door pyca; 21-06-07 om 23:30.

  3. Top | #173
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Martinair schrapt banen

    Uitgegeven: 21 juni 2007 19:27
    Laatst gewijzigd: 22 juni 2007 08:43

    AMSTERDAM - Martinair gaat maatregelen nemen om "de continuïteit van haar activiteiten in de toekomst veilig te stellen". De Nederlandse luchtvaartmaatschappij stopt met het vervoeren van passagiers naar bestemmingen binnen Europa.

    Daarbij gaat een onbekend aantal banen verloren, zo liet Martinair donderdag weten.

    Om nog meer kosten te besparen, houdt Martinair enkele andere onderdelen tegen het licht. Deze wil het bedrijf verkopen.

    Vrachtvervoer
    Martinair gaat wel gewoon door met vrachtvervoer en intercontinentaal passagiersvervoer. Het bedrijf telt 3600 werknemers.
    FNV Bondgenoten vindt dat er van gedwongen ontslag geen sprake kan zijn. "We gaan die plannen eens kritisch bekijken."

    Begeleid
    "Als er al banen verloren gaan, willen we dat mensen naar een andere baan worden begeleid", zei bestuurder Marjolein Dubbelaar. Volgens een ruwe schatting vreest FNV voor 650 banen.
    De maatregelen volgen op een overleg tussen het bestuur, de commissarissen en de aandeelhouders van Martinair over de toekomst van het bedrijf. Martinair leed vorig jaar een verlies van 7 miljoen euro. Het bedrijf heeft last van hoge brandstofprijzen en stevige concurrentie van
    prijsvechters.

    Aandelen
    Martinair liet ook weten te streven naar een structuur waarbij alle aandelen in handen zijn van één partij. Nu houdt de luchtvaartmaatschappij KLM de ene helft en het Deense transportbedrijf Maersk de andere helft van alle aandelen.
    Martinair ziet liever dat alles wordt ondergebracht bij KLM, dat weer een dochter is van Air France. De twee aandeelhouders hebben toegezegd hierover met elkaar in onderhandeling te gaan.
    Martinair vliegt op 34 Europese bestemmingen. Mensen die al een reis hebben geboekt, hoeven niet te vrezen dat hun vlucht niet doorgaat, zo liet een woordvoerder weten. "Vanaf de winter gaan we deze vluchten afbouwen. Maar iedereen die een ticket heeft, kan gewoon met ons vliegen", aldus de zegsman.
    Volgens dit bericht blijft men doorgaan met passagiersvervoer naar intercontinentale bestemmingen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-05-10 om 01:34. Reden: samengevoegd

  4. Top | #174
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Positief over martinair

    Dat had ik ook begrepen ja. Aan europese vluchten kan men niet meer verdienen. Intercontinentaal is nog wel winstgevend.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #175
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: martinair?

    Hallo,

    Vorig jaar ook voor de eerste keer met Martinair gevlogen en wij vonden het gewoon goed.
    Het enige wat ons tegen viel was de ongeveer 6 uur vertraging bij de terug vlucht.
    Dat was erg vervelend maar ja we zijn wel lekker rechtstreeks naar Miami gevlogen en dit jaar gaan we weer met Martinair en dit keer naar Orlando.
    De service vonden wij uitstekend.
    De bemanning erg vriendelijk en behulpzaam, of wel niets op aan te merken.
    Daarom dit jaar gewoon weer!!!

    Gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  6. Top | #176
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: martinair?

    Als de prijs goed is gewoon doen.
    Neem wel comfort class, is toch wel prettiger.

    Voordeel is ook nog de rechtstreekse vlucht ( vinden wij).
    En vertragingen kun je overal krijgen.
    Dit hebben we al vaak genoeg meegemaakt.

    En toevallig met martinair nog nooit \\/ \\/

    Groet,
    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  7. Top | #177
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: martinair?

    Ook wij hebben geen enkele slechte ervaring met Martinair (of het moet zijn het feit dat onze kinderen van toen 3 en 6 geen kinderpakketje kregen, maar we hadden zelf genoeg voor ze bij dus...). Toen was er nog geen Comfort Class, dus gewoon economy. Goede prijs, eten goed, service goed, geen vertragingen en het heerlijkste, lekker rechtstreeks. Geen tijdverlies of gedoe met overstappen. Ook wij hebben deze keer weer voor Martinair gekozen, en wij moeten daarvoor vanaf de westkust van Frankrijk naar Amsterdam rijden (en weer terug), dus vanaf Antwerpen is het helemaal een makkie. Wel boeken we nu Confort Class, toch net iets luxer en inderdaad die personal entertainment player. Fijne vakantie.


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  8. Top | #178
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: martinair?

    Wij hadden en hebben nu ook geen Comfort Class, gewoon Economy en dan vragen we altijd stoelen die aan het gang pad zitten zodat je de benen kunt streken.
    De DVD speler hebben we vorig jaar gewoon gehuurd voor dacht ik 12.50 euro (update kost 49 euro pp.dus voor heen en terug is het dus 98 euro!!pp.)
    Dat vind ik een hoop geld, en vorig jaar hadden we twee keer mazzal dat op de heen weg niet alles vol was dus veel lege plaatsen en ruimte zat.
    Terug weg kregen we onverwachts plaatsen bij de nooduitgang en dat was na 12 uur op de luchthaven te hebben gezworven wel erg fijn!!!!!

    Succes verder met boeken!!
    (Wij hadden het eerst weer gevraagt via ons reisbureau om de tickets te boeken, maar had thuis al naar de prijzen gekeken en dat scheelde toch iets van bijna 50 euro dat het reisbureau duurder was en heb dus voor het eerst in mijn leven tickets geboekt online!!!!!#-o en kreeg tot 2 keer toe mail van ze en die moest ik uit printen, heb ik gedaan, ik weet niet precies wat ik nu moet mee nemen dus dan maar alles :-\" :grin: )

    Gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  9. Top | #179
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: martinair?

    Als het E-tickets zijn hoef je in principe alleen maar je paspoort en/of de creditcard mee te nemen waarop alles betaald is. Ik sleep ook altijd de hele itinerary mee, maar tot nu toe is er alleen nog maar naar het paspoort gevraagd.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-01-09 om 14:01. Reden: full quote eruit
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #180
    Regelmatige Bezoeker silvia1981's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    47

    Standaard Re: martinair?

    Ik heb verschillende keren gevlogen met Martinair,en ook familie van mij die richting Florida gingen,ik denk dat wij zeker 9 van de 10 keer vertraging hebben gehad en dit varieerde van een half uur tot 9 uur (!!!) en dat met name op de heenweg en dat is geen leuk begin van je vakantie! Maar ze zijn wel erg behulpzaam en vriendelijk en ja je zit bij Martinair wat krapper als in sommige andere vluchten maar als je dan comfortclass boekt dan is dit wel te doen! Wel komt er dan voor twee personen 98 euro bij wat best aan de prijs is!
    Grote voordeel is inderdaad dat je rechtstreeks vliegt!
    Op een gegeven moment ben ik met anderen gaan vliegen met een overstap dus (en ik vind het geweldig 2 keer landen en weer opstijgen haha) en ik heb tot nu toe (en ik klop het af) nog geen vertraging gehad!
    Dus ja het is waarvoor je kiest natuurlijk maar qua service zijn ze heel goed hoor! Alleen op tijd vliegen lukt niet altijd



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •