Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 112

Onderwerp: Douane: Immigrations en Customs

  1. Top | #21
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Bezorgdheid over paspoortchips

    Uitgegeven: 23 september 2004 12:16

    BRUSSEL - De komende computerchips in paspoorten en de opslag van internetverkeer bezorgen de Europese privacydiensten kopzorgen. De Amerikaanse douane kan de chips aflezen op twintig meter afstand, zonder dat de burger het merkt.

    De voorzitter van een Europese adviesgroep van privacybeschermers, de Duitser Peter Schaar, heeft dat gezegd in een juridische commissie van het Europees Parlement. Vooral de paspoorten noemde hij een serieus probleem.


    De opslag en paspoortchips zijn eisen van de Amerikaanse overheid.

    "De Amerikaanse eisen zijn ongelooflijk vergaand", stelde Europarlementariër Edith Mastenbroek (PvdA) donderdag. "De VS hebben duidelijk een andere definitie van privacy dan Europa. Die spanning wordt de komende jaren alleen maar groter". Bron: www.nu.nl

    Persoonlijk heb ik geen moeite met een paspoortchip, immers ik heb niets te verbergen. Met de hedendaagse technologie moeten we dit soort mogelijkheden gebruiken om de veiligheid van burgers optimaal te kunnen waarborgen.
    Wel moeten er goede afspraken gemaakt worden over wat er wel en niet met de gegevens mag gebeuren die op de chip staan. :!:

  2. Top | #22
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Amerikanen zijn nu ook op Schiphol aanwezig om reisdocumenten te kunnen controleren: http://www.nu.nl/news.jsp?n=415920&c=10.

    Wel moeten er goede afspraken gemaakt worden over wat er wel en niet met de gegevens mag gebeuren die op de chip staan.
    Ben bang dat de Amerikanen dit bepalen en niet wij. Onder het motto van: If you don't like it, ... =;
    Je gegevens zijn iig bekend bij de FBI...

  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
    maar je kan het ook omdraaien natuurlijk: waarom op afstand lezen als je hem over een uur oid "met de hand" kan lezen? Misschien omdat het het proces versnelt? Dat zou voor mij een prima reden zijn!
    Mocht er iemand in de rij staan die op de zogenaamde blacklist staat dan hebben veiligheidsdiensten op het vliegveld meer tijd om de persoon te "ontvangen". Misschien geen gek idee om het zelfde systeem ook in Europa in te voeren. Waarom heeft iedereen kritiek op de Amerikaanse veiligheidsmaatregelen en vraagt niemand zich af hoe dat hier geregeld is? Alsof terroristen/terreur financiers etc. alleen naar Amerika afreizen,.... #-o

  4. Top | #24
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Ben bang dat de Amerikanen dit bepalen en niet wij. Onder het motto van: If you don't like it, ...
    Je gegevens zijn iig bekend bij de FBI...

    Ik denk niet dat de Amerikanen de regels alleen bepalen, zal ff lekker worden! Afspraken die gemaakt worden vastleggen en nakomen.

    Nogmaals, ik heb geen enkele moeite met beveiligings-maatregelen.
    Ik heb niets te verbergen en het geeft mij een prettig gevoel dat er streng gecontroleerd word.
    Dat wil overigens niet zeggen dat er dan niets zou kunnen gebeuren maar als je niets doet dan weet je zeker dat je als land een groot potentieel gevaar loopt. :!:

  5. Top | #25
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: vingerafdrukken

    Zie hier de officiele site: http://www.dhs.gov/dhspublic/interap...orial_0525.xml

    What can I expect when I arrive in the U.S.?

    Once at the port of entry you will find that many of the procedures remain unchanged and are familiar to you. For example, a U.S. Customs and Border Protection Officer still reviews your travel documents, such as a visa and passport. The officer still asks you questions about your stay in the U.S.

    What’s new under US-VISIT is that the U.S. Customs and Border Protection Officer now uses the inkless, digital fingerscanner to capture two of your fingerscans. You first place your left index finger and then your right index finger on the scanner. The officer also takes your digital photograph. These procedures add only seconds to the overall processing time.
    Hier staat de hele procedure in het nederlands uitgelegd: http://www.dhs.gov/dhspublic/interwe...b_Pamphlet.pdf

    ** Het is niks om je druk over te maken. Het gaat allemaal heel snel. **
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 15:03. Reden: full quote eruit
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker Riv71's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    The Hague
    Berichten
    86

    Standaard

    Klopt ! Allemaal digitaal. 8) Ook een fototje van je via zo'n webcam gemaakt. :mrgreen:
    In de tussentijd vragen ze of je niet meer dan 10.000 dollar contant bij je hebt. Wat je gaat doen en hoe lang je blijft. :-#

    Sterker nog ! Wij zijn in het Epcot park geweest (wat niet een aanrader is volgens ons). Voordat je daar eens binnen bent.
    Eerst alle tassen openmaken!!!! Daarna mag je een kaartje kopen. Achter het loket vragen ze van alles aan je. In die tussentijd tikken ze het allemaal vrolijk in de computer dan krijg je de kaartjes voor naar binnen (met zo'n mooie magneet strip op de achterkant (al je gegevens )) ....... en wat denk je, ja je mag weer je tas opendoen! Dan het hoogte punt, je nu mag ik naar binnen... maar niet voordat je 2 vinger op een glas plaatje hebt gelegd, zodat ze daar ook nog eens je vingerafdrukken hebben..... ](*,)

    :roll: Het verbaasd mij niets dat straks de vrouwen hun lipstick niet meer mee naar binnen mogen nemen.... (met die ontwikkelingen in Engeland)

    Maar het is een leuk land !!!! Want er is nog zoveel te zien ! =D>
    Grtz....
    Hugo

    The Dutch Photographer | http://www.dutchphotographer.nl

  7. Top | #27
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Reizigers naar VS moeten tien vingerafdrukken geven

    Als je straks naar de USA gaat heb je grote kans dat je deze nieuwe scanner tegenkomt:



    Hiermee worden dus alle 10 de vingers gescanned. Zie hieronder de details.
    De pilot wordt dus gehouden op Boston Logan International, Chicago's O'Hare, George Bush Houston Intercontinental, Detroit Metropolitan Wayne County, Hartsfield-Jackson Atlanta International, Miami International, John F. Kennedy International, Orlando International, San Francisco International en Washington Dulles International


    US to introduce 10 fingerprints system for visitors

    BRUSSELS: The US is beefing up security for foreign visitors who will have to give 10 digital fingerprints when they arrive, an official from the US Department for Homeland Security said Monday. Higher quality 10 fingerprint scanners will be evaluated during a pilot programme at 10 US airports to replace the current system, which requires two fingerprints and a photograph. The new system is also being piloted in several US embassies abroad, said operations director for the Homeland Security’s US-VISIT Programme. The 10-fingerprint requirement will apply to travellers from EU nations and other countries, which enjoy the US visa waiver programme, as well as for visitors from others who need visas to visit the US. afp
    Pilot program to expand fingerprinting at airports
    By Constant Brand, Associated Press June 25, 2007

    BRUSSELS, Belgium (AP) -- A program being launched at 10 U.S. airports this year will expand existing identification checks for visitors, including requiring 10 digital fingerprints, but still operate under strict privacy rules, a senior U.S. official said Monday.

    The border checks could also soon include other biometric data, such as facial and eye retina scans, as the U.S. upgrades security at its ports, airports and border crossings, said P.T. Wright, operations director for the Department of Homeland Security's US-VISIT Program.

    Wright, who was in Brussels to explain the new system to EU officials, said the pilot project would be launched later this year, expanding the current program that calls for taking two fingerprints and facial photographs of visitors to the United States.

    The pilot program will affect travelers from countries participating in the U.S. Visa Waiver Program, as well as those coming from nations where visas are required, he said.

    Airports chosen for the pilot project include Boston Logan International, Chicago's O'Hare, George Bush Houston Intercontinental, Detroit Metropolitan Wayne County, Hartsfield-Jackson Atlanta International, Miami International, John F. Kennedy International, Orlando International, San Francisco International and Washington Dulles International.

    European Union data protection officials have raised privacy concerns in the past about the U.S. system and a similar fingerprint system being set up by EU nations.

    Wright said data would be collected on visitors under strict U.S. privacy protection rules. But he added the prints are checked against U.S. security watch lists and that the FBI and the CIA also have access to the prints.

    The 10-print scans would be "virtually 100 percent match accurate," he said.

    "We are going to know that that's you," Wright said. Adding other biometric identifiers -- such as facial or retinal scans -- could help better rule out fraud, he said.

    The current two-fingerprint arrival system is being used in 115 airports, 15 seaports and 154 land border checks. About 100 million fingerprints have been taken so far, and more than 34,000 people whose names showed up on U.S. watch lists were denied entry, Wright said.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #28
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Binnenkort ook vingerafdruk bij vertrek uit VS

    Gelezen in de WoensDag van 23 april:

    Om het komen en gaan van van vreemdelingen goed in kaart te krijgen wil de regering Bush dat lucht- en scheepvaartmaatschappijen voortaan ook vingerafdrukken en andere gegevens van hun klanten doorgeven als zij de VS weer verlaten. De Amerikaanse overheid zegt zo beter zicht te krijgen op personen die na het aflopen van hun visum in de VS achterblijven. De VS willen de maatregel uiterlijk 30 juni 2009 invoeren.

    Wat denken we ervan?
    #-oof =; of toch](*,)

    Zelf houd ik het maar op: \\/"je doet maar, zolang de zon schijnt en de dollar laag staat, krijgen ze mij niet op de kast"



  9. Top | #29
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Mooi verhaal over immigration

    Immigration - dat eerste bastion dat je moet nemen als je als buitenlander de VS binnen komt - heeft bij veel toeristen een slechte naam. Veel mensen hoor je klagen dat de beambten er humeurig zijn en absoluut niet tegen een grapje kunnen. En ik hoor regelmatig de meest wilde indianenverhalen over deze bewakers van Amerika's grenzen.

    Nou is het inderdaad niet het hoogtepunt van een geslaagde Amerika-vakantie, dat is waar. De vele keren dat ik er langs moest, viel mij vooral op dat heel veel medewerkers er vooral erg moe uit zagen. Ik heb de indruk dat er erg lange dagen gemaakt worden. En dat vooral de reizigers zelf - misschien wat opgefokt door de wachttijden en de drukte - vaak érg onbeschoft zijn. Zie dan je vriendelijkheid maar eens te bewaren.

    En dan zijn er soms echte lichtpunten. Zoals toen ik in oktober 2006 in Miami landde. Ik was alleen, op 'missie' om de bouw van mijn huis in Sebring te gaan regelen. Ik was in een rijtje geplaatst met nog een paar toeristen voor me. De beambte had een luide stem. Man van middelbare leeftijd, Amerikaan van de oude stempel.
    Purpose of your visit, sir! Met de nadruk op sir.
    De antwoorden van de toeristen voor me was uiteraard niet te horen in het geroezemoes in die grote ruimte.
    Fotootje, vingerafdrukken, klak klak klak de stempels in de paspoorten. En terwijl de toeristen al bezig waren verder te lopen riep de beambte ze nog achterna:
    Make sure yer gonna spend a lotta money y'all!
    Dat kregen alle toeristen te horen. Maar ik kwam niet als toerist - ik kwam voor personal business.

    Purpose of your visit, sir!
    Well... euh... I'm going to spend a lot of money
    . Het floepte eruit voordat ik het in de gaten had - ik had het niet van tevoren bedacht.
    De beambte schiet in de lach. Well - you're admitted. Natuurlijk moest ik nog wel even uitleggen 'hoezo' ik veel geld zou gaan uitgeven. Ja als je een huis laat bouwen, dat is toch net iets meer dan de gemiddelde toerist uitgeeft, nietwaar? Die man één en al belangstelling en o ja hij had nog een neef in Sebring wonen, sorry dat ik het adres niet voor je heb zegt-ie dan ook nog, anders was ik er uitgenodigd. En ik kreeg een custom uitsmijter achter me aan toen ik er klaar was.
    Succes - I'm sure yer gonna spend a lotta money!

  10. Top | #30
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Mooi verhaal over immigration

    Leuk verhaal, zo kan het dus ook. Ook wij hebben weinig tot geen slechte ervaringen.
    Bijna altijd "normale" en soms leuke, zeker als het over Bike Week gaat.
    Ach, soms zijn de officers wat minder vrolijk, maar dat valt te begrijpen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •