Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 112

Onderwerp: Douane: Immigrations en Customs

  1. Top | #11
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    2

    Standaard

    Laatst werd Tedje Kennedy per ongeluk aangehouden in Boston op 't vliegveld omdat zijn naam op een of andere lijst voorkwam. Kostte hem nogal wat moeite om uit te leggen dat dit ongegrond was. Zo zie je maar, vingerafdrukken, profielschets, biometrisch of niet, als je geen Kennedy bent, hoe leg je dan je goede bedoelingen uit? Het lijkt wel of de migra wat goed te maken heeft na 9/11.

  2. Top | #12
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lulu
    Laatst werd Tedje Kennedy per ongeluk aangehouden in Boston op 't vliegveld .... Het lijkt wel of de migra wat goed te maken heeft na 9/11.
    Kan ik me iets bij voorstellen, aangezien Logan Airport (Boston) een van de vliegvelden was waarvandaan op 9/11 een toestel op het WTC invloog.
    Ik ben zelf diverse malen op Logan geweest voor 9/11 en was toen niet onder de indruk van de beveiliging daar (laks en sloom). Blijkbaar hebben daar een aantal mensen flink op hun kop gekregen en zijn ze nu iets te overijverig. [-X Is ook ook niet goed, maar wel begrijpelijk.

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard Re: Digitale foto en vingerafdruk

    Ik had nog hoop dat bovenstaande zou worden uitgesteld tot eind volgend jaar. :x
    Betekend dat we nog langer in de rij kunnen wachten voor immigrations
    Ik begrijp dat je na zo'n vliegreis het snelste naar de uiteindelijke plaats van bestemming wilt. Toch vind ik het wel goed.
    Als je hoort hoeveel fraude er met paspoorten gepleegd wordt.
    Hoe vaak zijn de paspoorten wel niet vernieuwd om ze nog beter fraude bestendig te maken? en nog steeds worden ze nagemaakt.
    Eerlijk gezegd vind ik dat als ze iets kunnen vinden om de vinden om de veiligheid te verhogen dit overal ter wereld zou moeten gebeuren.

    Het maakt me niet uit wat ze allemaal uitvinden, als daarmee de wereld veiliger wordt, graag :P
    Het kost je misschien wat meer tijd, maar wat is het verschil tussen die tijd en een mensenleven!!

    We leven nu eenmaal in een tijd waarin geweld en terrorisme heel normaal schijnt te zijn.
    Als dit de manier is om het terug te dringen, dan is mijn antwoord..
    graag.
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  4. Top | #14
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Zo'n kleine twee weken terug zag ik op de tv dat het kinderlijk eenvoudig is om een vingerafdruk na te maken, lees onderstaand artikel.
    Het benauwd me dat dit systeem dus ook fraudegevoelig is.
    Ik begrijp dat er twee biometrie gegevens in je paspoort komen te staan maar toch. Als iemand kwaad wil en maakt jou vingerafdruk na, in combinatie met jou paspoort.... (complot theorie) :evil:

    Info biometrie: http://identiteit.pagina.nl/

    Grote twijfel over veiligheid vingerafdrukken

    Zaterdag, 18 mei 2002 - Onder experts is beroering ontstaan nu de steeds populairdere methode om vingerafdrukken als identificatie in te zetten, onveilig blijkt te zijn.


    Steeds meer instellingen zeggen veel te zien in biometrische identificatiemethodes waarbij gebruik wordt gemaakt van bijvoorbeeld vingerafdrukken of de unieke eigenschappen van het oog. Vooral vlieghavens zijn gecharmeerd van de inzet van de vingerafdruk.

    Het is de vraag of dat wel zo veilig is. Volgens een team van Japanse onderzoekers is dat in ieder geval niet zo. Volgens hen is het zeer eenvoudig en zonder veel kosten mogelijk om biometrische systemen te foppen, aldus BBC News.

    Tsutomo Matsumoto en zijn collega's van de Universiteit van Yokohama beschrijven twee methodes. De eerste maakt gebruik van gelatine waarin een vinger kan worden gedrukt. Op deze manier kunnen eenvoudig 'nep-vingers' van kunststof worden gemaakt. Vingerafdruk-lezers zouden in 80 procent van de gevallen in deze methode trappen.

    Zweet en glas
    De andere methode is iets ingewikkelder, maar is volgens de bedenkers nog steeds betrekkelijk eenvoudig. Hierbij worden vingerafdrukken gebruikt die op glas zijn achtergelaten. Met behulp van lijm zouden deze nauwelijks zichtbare afdrukken - onder meer bestaande uit minieme huiddeeltjes en zweet - kunnen worden opgevangen.

    Deze afdruk wordt vervolgens met een digitale camera gefotografeerd en vervolgens met Photoshop zodanig bewerkt dat de contrasten wat worden aangezet. Vervolgens kan het platte plaatje worden omgezet naar een driedimensionale afdruk met als laatste stap de creatie van mal.

    Ook deze methode is in 80 procent van de gevallen succesvol. De Japanner beproefde de technieken op elf verschillende biometrische systemen.

    Experts zijn verbijsterd. "De term 'indrukwekkend' is een eufemisme", aldus Bruce Schneier tegenover BBC News. Als het inderdaad zo eenvoudig is vingerafdruk-detectoren te misleiden, zo zegt Schneier, dan moeten dergelijke methodes ernstig worden heroverwogen.

    bron: www.webwereld.nl

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rvd4always
    Zo'n kleine twee weken terug zag ik op de tv dat het kinderlijk eenvoudig is om een vingerafdruk na te maken, lees onderstaand artikel.
    Het benauwd me dat dit systeem dus ook fraudegevoelig is.
    Ik denk dat is er geen enkele manier waterdicht is.
    Steeds als men denkt iets nieuws fraudebestendigs uitgevonden te hebben worden er weer van die "einsteins" ingehuurd die dat na gaan maken.
    Als straks blijkt dat een vingerafdruk niet werkt verzinnen ze wel weer iets nieuws, dat dan uiteindelijk ook weer gecopieerd word. :twisted:
    Het zal misschien steeds lastiger worden en meer tijd kosten om een paspoort na te maken, maar als men het echt wil lukt dit toch wel!!

    Afgelopen jaar kreeg iedereen bij de douane allerlei vragen op zich afgevuurd; heb je de tas zelf ingepakt, neem je iets van iemand anders mee, maar ook; waar heb je jouw ticket gekocht, hoe duur was dit??
    Ik vond zeker die laatste vraag nogal vreemd, wat gaat hem dat nou aan. Ik vroeg hem (na toch maar eerst antwoord gegeven te hebben) waarom hij dat moest weten maar hij vertelde me dat hij dat natuurlijk niet mocht vertellen.
    Laten bedachten wij ons dat als je zonder pardon de prijs van je ticket kunt noemen, je het ticket dan waarschijnlijk niet van een of andere groepering gekregen hebt.
    Echter zal het zo zijn dat als je kwaad in de zin hebt, je goed voorbereid op "reis" gaat en ook al deze vragen zonder blikken of blozen kunt beantwoorden.

    Natuurlijk probeert men er alles aan te doen om de kwaden uit de goeden te filteren, maar dat lijkt mij nooit voor 100% mogelijk.
    Er zullen er ongetwijfeld meer tussendoor glippen waar wij nooit iets van horen.

    Maar goed, ik heb niets te verbergen en van mij mogen ze van alles uitvinden om te proberen ervoor te zorgen dat het wat veiliger wordt.
    Ik vind het ook niet leuk om steeds opnieuw mijn schoenen uit te moeten doen, soms mijn tassen door te laten zoeken, in de lange wachtrijen te moeten staan, maar toch kom ik altijd nog liever veilig op de plaats van bestemming dat dat er net in "mijn" vliegtuig iemand tussendoorglipt.

    Het is triest maar het is nu eenmaal niet anders.
    We zullen er voorlopig mee moeten leren leven en hopen dat het ooit weer beter wordt. :cry:
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard

    Maar dan nog... sommige terroristen leven al jaren als gewone burger tussen de bevolking in, waar niemand ooit iets van merkt.
    Ze hebben een 'gewoon' leven (baan, gezinnetje, nooit met politie in aanraking geweest etc.), hebben dus ook gewoon een paspoort of verblijfsvergunning voor dat land en mogen dus gewoon reizen.

    Niet alle terroristen zullen dus op een 'zwarte lijst' staan.
    In dat geval, ben je ook werkelijk diegene dat het dna/ iris/ vingerafdruk etc. onderzoek zegt wie je je bent, maar om daar nu mee in hetzelfde vliegtuig te willen zitten. :x

    Het enige dat je kunt hopen is dat iedereen inziet dat geweld niets oplost, maar zover zijn we nog lang niet.......
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 15:03. Reden: full quote eruit
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  7. Top | #17
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    ik denk inderdaad dat er geen systeem bestaat dat 100% waterdicht is.
    En dat blijkt ook weer hier uit: Luchthavencontrole zag explosieven en wapens niet

    Van dit soort berichten wordt je ook niet vrolijker... [-(

  8. Top | #18
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Nog meer nieuws over de paspoorten: de Amerikanen schijnen nogal veel eisen te stellen getuige dit artikel op nu.nl 8-[

    http://www.nu.nl/news.jsp?n=415026&c=50

  9. Top | #19
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Ik snap het even niet. De douane zal sowieso die paspoorten lezen, waarom is het dan een probleem als dat al van een afstand kan? En wat heeft dat met privacy te maken? Wat staat er op die chip?
    En Ebelix "een Amerikaan" is wel wat vaag, het is gewoon de Bush regering. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel prima om de veiligheid zoveel mogelijk te verhogen.

  10. Top | #20
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Ik denk dat het probleem niet zo zeer is "op afstand" als wel "ongevraagd"... Volgens mij staat er op die chip al je gegevens: dus de gebruikelijke paspoort info + je biometrische gegevens, maar 100% zeker weten doe ik het niet. Je hebt natuurlijk gelijk: als je daar in de rij staat zullen ze je paspoort toch gaan lezen, maar je kan het ook omdraaien natuurlijk: waarom op afstand lezen als je hem over een uur oid "met de hand" kan lezen? Misschien omdat het het proces versnelt? Dat zou voor mij een prima reden zijn!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •