Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 12 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 112

Onderwerp: Douane: Immigrations en Customs

  1. Top | #41
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Berichten
    93

    Standaard Door immigrations/customs als ongetrouwd gezin

    Ik heb een (best lullige) vraag. Hoe zit het precies met door de immigrations/customs gaan als ongetrouwd gezin. Wij zijn niet getrouwd en ik heb dus een andere achternaam dan mijn vriend en kinderen. Nu gingen wij gewoon als gezin (met z'n vieren dus) naar de immigrations en customs balie. Ook vulde ik maar 1 customs formulier is. Is dit correct of mag dit eigenlijk niet? Ik ging twijfelen...:-k

  2. Top | #42
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Door immigrations/customs als ongetrouwd gezin

    Wij zijn met 1 formulier door de douane gegaan we wonen wel op hetzelfde adres maar ik heb ook een andere achternaam .

  3. Top | #43
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Door immigrations/customs als ongetrouwd gezin

    Ook getrouwd heb je een andere (meisjesnaam) achternaam in je paspoort staan ;-)

    In 2011 mocht ik niet samen met mijn vriendin, ik werd weggestuurd. We hadden wel allebei een eigen formulier dus dit maakte niet uit. Maar in jullie geval lijkt het mij logisch dat jullie een gezin zijn. De beambte maakt uit of hij het goed vind of niet.

    Ik kon echter niks vinden op de CBP site, dus de officiële regels kan ik zo niet geven.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  4. Top | #44
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Door immigrations/customs als ongetrouwd gezin

    De ene keer worden we uit elkaar gebullied, de andere maal wordt er verbaasd gereageerd als we niet samengaan.

    Vanwege de meegebrachte etenswaar vullen we nu altijd twee douaneverklaringen in en concentreren alle chow in één koffer

  5. Top | #45
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Door immigrations/customs als ongetrouwd gezin

    De man die onze esta nakeek in brussel zei ook dat we maar eentje nodig hadden maar ik had toch effe paniek toen we in de rij stonden maar alles ging toch goed .

  6. Top | #46
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Door immigrations/customs als ongetrouwd gezin

    Hier ook, gewoon samen en geen problemen!

  7. Top | #47
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Door immigrations/customs als ongetrouwd gezin

    Ja hoor, gewoon samen gaan en 1 formulier invullen. Hebben wij ook jaren gedaan en al die keren 1 keer probleem gehad en moest mijn vrouw apart na ons door immigratie, zonder problemen verder.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  8. Top | #48
    Vaste Bezoeker verbeek's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Oostende Belgie
    Berichten
    91

    Standaard Re: Door immigrations/customs als ongetrouwd gezin

    Ik ben ook éénmaal teruggestuurd toen we nog niet getrouwd waren.
    En dat kereltje was echt onbeleefd en snauwde erop los.
    Heb enkele héél vriendelijke dingen teruggezegd in het NL die hij gelukkig niet verstond.
    Anders nooit geen problemen gehad.
    Het is me wel opgevallen dat ze de laatste jaren zeer vriendellijk en behulpzaam zijn,misschien omdat we nu moeten betalen betalen om het land in te komen?

  9. Top | #49
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Door immigrations/customs als ongetrouwd gezin

    Binnenkort zijn ze vast een stuk strenger:

    De Amerikaanse transportveiligheidsdienst TSA ontslaat vijf medewerkers van een internationaal vliegveld in Florida omdat ze te laks zijn geweest bij het controleren van passagiers. Om dezelfde reden worden 38 collega's geschorst.


    De TSA onderzocht vorig jaar twee maanden achtereen of beveiligers van het vliegveld van Fort Myers hun werk wel goed deden. Daaruit kwam naar voren dat zo'n 400 keer was verzuimd om willekeurig gekozen passagiers en hun bagage aan een extra tweede controle te onderwerpen, zoals is voorgeschreven.
    http://nos.nl/artikel/380289-vliegve...ontslagen.html
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  10. Top | #50
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Door immigrations/customs als ongetrouwd gezin

    Het artikel gaat over de TSA, de mannen bij de poortjes met de scanners en niet over de immigrationambtenaren. Is een groot verschil.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •