Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 112

Onderwerp: Douane: Immigrations en Customs

  1. Top | #1
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Douane: Immigrations en Customs

    Helaas komen wij als Nederlanders er ook niet meer onderuit. Zie onderstaand berichtje wat ik van www.nu.nl heb geplukt.

    Reizigers naar VS digitaal op foto

    DEN HAAG - Nederlanders die binnenkort zonder visum de Verenigde Staten bezoeken, gaan bij aankomst in de VS digitaal op de foto. Ook wordt een digitale vingerafdruk gemaakt. De regeling gaat op 30 september in. Dat heeft de Amerikaanse ambassade in Den Haag donderdag bekendgemaakt.

    Toeristen en zakenmensen die naar de VS gaan met een visum, hebben op dat visum al een foto. Wie geen visum heeft, moet dus een digitale foto en digitale vingerafdruk laten maken bij aankomst op vliegveld of haven. Vanaf eind december gelden de extra maatregelen ook bij de vijftig drukste grensovergangen aan de Amerikaanse grens met Canada of Mexico.

    Ik had nog hoop dat bovenstaande zou worden uitgesteld tot eind volgend jaar. :x Betekend dat we nog langer in de rij kunnen wachten voor immigrations

  2. Top | #2
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard Biometrie

    Praktijkproef biometrie in reisdocumenten van start

    Minister De Graaf (BVK)heeft vandaag in Almere de starthandeling verricht van de praktijkproef biometrie in reisdocumenten, genaamd ‘2B or not 2B’. De komende zes maanden worden in de gemeenten Almere, Apeldoorn, Eindhoven, Groningen, Rotterdam en Utrecht van maximaal 15.000 mensen die een regulier paspoort of identiteitskaart aanvragen tevens op vrijwillige basis een gelaatsscan en twee vingerafdrukken afgenomen. Tijdens de praktijkproef worden ervaringen opgedaan met het aanvragen en uitgeven van Nederlandse reisdocumenten met biometrische gegevens en met welke omstandigheden in de praktijk rekening moet worden gehouden. Bij de start werden de biometrische kenmerken van de minister door burgemeester Jorritsma-Lebbink van Almere geverifieerd door vergelijking met de gegevens in zijn proefpaspoort.


    --------------------------------------------------------------------------------

    Het kabinet heeft het voornemen om twee biometrische kenmerken, gelaatsherkenning en vingerafdruk, toe te voegen aan het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart. Deze kenmerken hebben tot doel om internationale grenspassages te vergemakkelijken en look alike fraude (dit is het gebruik van een document door een andere dan de rechtmatige eigenaar) in het maatschappelijk verkeer tegen te gaan. Door opname van biometrische kenmerken wordt aangesloten op de afspraken die in de Europese Unie zijn gemaakt na de recente terroristische aanslagen met als doel fraude met reisdocumenten beter te bestrijden. Bovendien wordt aangesloten op de verscherpte eisen die de Verenigde Staten stellen aan het inreizen zonder visum. De Verenigde Staten stellen de opname van biometrische kenmerken in reisdocumenten met ingang van 26 oktober 2005 verplicht.

    Met de praktijkproef ‘2B or not 2B’ bevindt Nederland zich in de voorhoede van landen die ervaring opdoen met het gebruik van biometrische kenmerken in reisdocumenten. Al in de kabinetsperiode 1998-2002 is een principe-beslissing genomen om biometrie te introduceren op de Nederlandse reisdocumenten. In 2003 is onderzoek gedaan naar de geschiktheid van biometrie voor het bestrijden van look alike fraude en na te gaan welk biometrisch kenmerk daartoe het meest geschikt is. De proef ‘2B or not 2B’ levert nu de praktijkgegevens die nodig zijn voor de besluitvorming tot invoering van biometrie op de reisdocumenten. Met de praktijkgegevens kan de algemene invoering van nieuwe reisdocumenten zorgvuldig worden voorbereid.

    Tijdens de proef worden van maximaal 15.000 mensen die in de periode 30 augustus 2004 –21 februari 2005 in de zes deelnemende gemeenten een nieuw reisdocument aanvragen op vrijwillige basis ook een gelaatscan gemaakt en twee vingerafdrukken afgenomen. Deze kenmerken worden verwerkt in een testdocument. Bij het afhalen van het reisdocument vindt een verificatie plaats: de biometrische kenmerken (gelaat en vingers) worden vergeleken met de kenmerken die in het testdocument zijn opgenomen. Deze verificatie gebeurt met apparatuur van diverse leveranciers, om vast te kunnen stellen dat de opgeslagen biometrische kenmerken onder uiteenlopende omstandigheden met verschillende apparatuur uitleesbaar zijn en geverifieerd kunnen worden. Het testdocument wordt niet afgegeven aan de burgers en is dus niet bruikbaar in het grensverkeer.



    © Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties - 16 september 2004

  3. Top | #3
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Re: Biometrie

    Ons paspoort verloopt in juni 2005. Ik had stiekem gehoopt meteen een nieuw paspoort te kunnen "kopen" van de gemeente; ééntje met biometrische kenmerken. Maar ik vermoedt dat dat niet gaat lukken...

    Betekend dat we nog langer in de rij kunnen wachten voor immigrations...
    Dat denk ik ook. Ondanks dat ze wel hun best zullen doen om het zo snel mogelijk te laten gaan, zullen de wachttijden wel toenemen

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard Re: Digitale foto en vingerafdruk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix
    Ik had nog hoop dat bovenstaande zou worden uitgesteld tot eind volgend jaar. :x Betekend dat we nog langer in de rij kunnen wachten voor immigrations
    Dat laatste valt best mee. Ik heb het systeem in werking gezien toen we terugkwamen uit Aruba en het gaat allemaal ontzettend snel. De mensen, die een vingerafdruk en foto moesten laten maken, namen nauwelijks extra tijd bij de paspoort controle. Er is dus hoop.

    Van mij hebben ze al die gegevens allang, en mijn hele medische historie en nog veel meer.

    Maar wat ik me nu afvraag is, of je dit iedere keer moet doen, als je de VS binnenkomt. Het lijkt me namelijk niet, als je het eenmaal hebt gedaan, moeten ze er toch een database van hebben. Maar ja, de Immigration hier kennende zijn ze niet zo georganiseerd :roll: .

  5. Top | #5
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Re: Digitale foto en vingerafdruk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petra/VS
    Maar wat ik me nu afvraag is, of je dit iedere keer moet doen, als je de VS binnenkomt. Het lijkt me namelijk niet, als je het eenmaal hebt gedaan, moeten ze er toch een database van hebben. Maar ja, de Immigration hier kennende zijn ze niet zo georganiseerd :roll: .
    Volgens mij niet. Mijn ouders hebben een B1/B2 visum en die hebben eenmalig hun vingerafdruk/foto moeten achterlaten. Lijkt ook niet logisch; zeker niet voor een vingerafdruk, die veranderen nl. niet. Daarom willen ze die juist ook :wink:

    Anyway, ik ben benieuwd. Ik vindt dit soort dingen altijd wel leuk. Heb er geen problemen mee, ik heb immers niets te verbergen.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Petra,

    Het zal voor hun een controle middel zijn om te kijken of jij het wel echt bent. De gegevens zullen worden opgeslagen in een database (dezelfde database waarin staat hoe vaak je al in Amerika op bezoek bent geweest. In het begin is het nog niet helemaal waterdicht. Vanaf het moment dat het biometrisch paspoort is ingevoerd in Nederland wordt het systeem al een stuk beter.

    Ik heb niets te verbergen en het zal me niet weerhouden om naar de States te gaan maar ik vind het toch een aantasting van je privacy.

    Helaas zorgt de huidige samenleving ervoor dat dit soort barbaarse praktijken weer nodig zijn.

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix
    Helaas zorgt de huidige samenleving ervoor dat dit soort barbaarse praktijken weer nodig zijn.
    Een biometrisch paspoort barbaars? Het is de aanleiding die barbaars is !!! En dan hebben ze je foto en vingerafdruk,.... so what? :? Als dit mijn veiligheid ook maar met 1% verhoogt mogen ze dit morgen ook in Europa invoeren...

  8. Top | #8
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Absoluut, ik heb daar ook helemaal geen problemen mee. Nadeel is natuurlijk wel de wachtijen .....
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #9
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    2

    Standaard

    Na 10 uur in het vliegtuig kan dat extra uurtje er ook nog wel bij :wink:
    Ik vertrek zelf op 6 oktober en ik maak me meer druk om wat ik ga aantreffen na Jeanne dan om een vingerafdrukje en een digitaal fotootje!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 15:02. Reden: full quote eruit

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Barbaars is misschien niet het juiste woord. Wat ik bedoel is dat we door een aantal van die gekken in deze wereld een gedeelte van onze privacy moeten inleveren en dat iedereen met angst over straat loopt of op reis gaan. :evil: Ik heb het eigenlijk niet alleen over het biometrisch paspoort maar ook over het feit dat je zomaar staande kan worden gehouden om gefouilleerd (ik hoop dat ik goed geschreven heb) te worden. Dat doet me toch denken aan mindere tijden uit onze geschiedenis. :cry:

    Ik besef best wel dat je biometrische gegevens hetzelfde is als je huidge foto in je paspoort en dat ze deze maatregelen invoeren om te zorgen dat er minder met paspoorten gesjoemeld kan worden en dat daardoor de veiligheid omhoog gaat.

    Zo nu heb ik mijn hart weer gelucht en kunnen we weer werder gaan met leuke dingen. Ben druk bezig om de volgende reis naar Florida in elkaar te draaien.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •