Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Het andere Florida

  1. Top | #1

    Standaard Het andere Florida

    Ben bezig onze vakantie te plannen en kijk een beetje rond in dit forum. Miami en de Keys slaan we dit keer over (zijn we al geweest) Nu vliegen we naar TPA en willen dan eerst een paar dagen naar Orlando gaan voor disney etc, daarna naar Saint Augustine en vervolgens binnendoor ( terug naar de Gulf Coast om de laatste dagen nog even lekker aan het strand te luieren. Zijn er onder jullie die dit al eens eerder gedaan hebben, ik lees nl veel over miami, orlando en keys maar weinig over de rest van Florida. (bijv. Crystal River, Tarpon Springs, Homosassasprings, Caladesi Island, State parks enz.) Groetjes
    Carin

  2. Top | #2
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Hoi Pyca,
    Caladesi island is voor een dagje prachtig!!! Je gaat er met een speciaal bootje naar toe en je kunt daar een dagje op het strand toeven......Heerlijk. Tarpon Spring is ook een aanrader, het doet een beetje Grieks aan, er is een museumpje waar je in kunt en je kunt natuurlijk met een boot het water op om je eigen spons op te duiken. Er zijn ook veel gezellige winkeltjes en eettentjes, goed voor een agje weg. ook zijn wij 3 jaar geleden naar een of ander state park geweest, 'k weet de naam niet meer. Je ging dan in een aftandse bus de rimboe in en zag van alles en nog wat, buffels, krokodillen, herten en een wandeling door een soort "regenwoud" (met heeeel veeeel muggen) (dus neem je kruitvat muggenstiftje mee). Misschien dat iemand de naam hiervan weet, het was ten noorden van Clearwater, richting Weeky Watchy (??) en dan daar het binnenland in. Daniel, weet jij dit misschien??
    Caladesi island is ook te bekijken op www.see-clearwater.com
    succes met plannen, groet Petra

  3. Top | #3
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    :? Nee, geen flauw idee. Maar misschien herken je de naam als je hem ziet op deze site: http://www.floridastateparks.org/findapark.htm
    Overigens kun je hier ook meer info vinden over Caladesi island, Homosassasprings, etc.

  4. Top | #4
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    He Carin,

    Goed dat je dit onderwerp aandraagt.....misschien is het wel een idee om hiervoor een soort van subtopic te maken onder Florida Algemeen (heb geen idee of dat kan maar het komt zo spontaan in me op). Daniel zal hier het fijne wel van weten....(hmmmzzzz, als webmaster krijg je volgens mij echt de meest vreemde zaken voor je kiezen gegooid :mrgreen: ).

    Tampa is echt geweldig....heb er geen andere woorden voor. Tampa zelf is wel druk qua verkeer maar als je een beetje uit Tampa rijdt heb je echt het rijk voor jezelf alleen. Ik vond zelf de bruggen (als je het zo oneerbiedig mag noemen) bijzonder imposant......je kunt je dus misschien wel voorstellen dat ik vreselijk uitkijk naar de Keys.

    In iedergeval veel plezier met jullie vakantie.

    Danny
    Florida: juli 2001, augustus 2003, juli 2004, december 2004 en februari 2005. Nou maar weer alvast gaan plannen voor november 2005......

  5. Top | #5
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Ben verder gan zoeken naar dat park, maar 'k kan het niet vinden. Tante nog gebeld, maar ze wist het niet meer....sorry.
    Groet Petra

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    101

    Standaard

    Het park... met de wereldberoemde zeemeerminnen.
    http://mermaid1.weekiwachee.com/

    Achter de stenen zijn lucht slangen geplaatst zodat de dames, bijna, oneindig lang onder water kunnen blijven, wat een attractie. Als je het bouwt komen ze vanzelf. Ik heb nog wat moeras land te koop, voor weinig.

  7. Top | #7
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Nee joh, ik bedoelde dat park, met die aftandse bus en dan door de bush. Weey wachee is ook leuk, maar na een keer heb je dat wel gezien.....

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    17

    Standaard Re: het andere florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyca
    .........ik lees nl veel over miami, orlando en keys maar weinig over de rest van Florida. ( Groetjes
    Carin
    Da's dan toch ook niet voor niks, :lol: haha. ER is vast niks te beleven!!
    Tampa ben ik persoonlijk hard voorbij gereden. Maar neem me vooral niet serieus, ben in een non-serious mood :lol: vandaag.....

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    101

    Standaard

    Ah.. Tampa, hoe je een drie dagen oude auto, door een dronke zestien jarige in de kreukels kan laten draaien. Ybor is de moeite waard. En dan snel weer weg.

    Ik ben in een link mood, weinig te doen op het werk vandaar .

    http://www.ybortimes.com/what-is-ybor.cfm

  10. Top | #10

    Standaard het andere florida

    bedankt voor de reacties, meer zijn natuurlijk welkom, en idd misschien een idee om hier een subtopic van t emaken.

    groetjes
    Carin



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •